1.9

887 52 10
                                    

Ogge kryper upp bredvid mig i sängen igen. Jag valde att inte hälsa på Felix idag utan att göra det imorgon istället. Idag vill jag bara vara med Ogge. Jag vet hur fel det är att göra såhär mot Felix och om han dör vet jag inte vad jag ska ta mig till. Men jag är så jäkla kär i Ogge att jag inte kan tänka på något annat än honom. Så som jag känner för Ogge just nu, har jag aldrig känt för någon annan och om han försvinner han också kommer jag aldrig mer kunna leva med mig själv. "Ogge?" Säger jag och petar honom i magen. Han fnissar till och öppnar ögonen. Oh herregud va fina ögon han har! "mm" mumlar han. "Jag älskar dig"

Han ler lite och stänger ögonen igen. Jag pussar honom på näsan. "Sluta" muttrar han. "Vadå?" Frågar jag och slickar löst hans läpp. "Oscar!" Säger han lite högre.

Jag flinar och lägger mig över honom. "mhm" grymtar han. "Blir du kåt eller?" Flinar jag. "Oscar vem är du ens" Ogge fortsätter blunda men ler lite. "Jag är en kille som är jävligt kär i dig och som måste ligga med dig nu för ditt stånd är fan upp till taket"

Jag döljer en skrattattack. "Håll käften" Ogge slår lite med handen i luften.

Försiktigt och utan att Ogge märker det lyckas jag knäppa upp hans byxor.

"Oscar för i helvete!" Ogge knuffar lite på mig. Jag kan inte låta bli att pussa hans näsa igen. "Hopplös" muttrar Ogge. Jag rör mig fram och tillbaka över hans höft. "Wtf vad gör du nudå?" Ogge gör ett misslyckat försök i att trycka undan mig. "Hoppar, för att visa dig att jag inte är hopplös" Svarar jag med en överlägsen underton. Jag kan inte låta bli att skratta åt mig själv. "Ogge dölj! din kuk är större än min arm"

Då verkar inte ens Ogge kunna hålla sig för skratt. Han skrattar så han gråter.

"Du är helt sjuk" skrattar han.

Då öppnas dörren och Jonas kommer in. "Oj stör jag" säger han generat.

Jag tittar ner på Ogge och inser hur fel detta måste se ut när jag sitter på Ogges höft och att han dessutom inte har några byxor på sig! "Ehm...nej du stör inte" får jag fram. Jag ska just flytta på mig när Ogge ger mig en flytta dig för fan inte nu blick. Jag flinar lite men sitter kvar. Jonas står kvar i dörröppningen och ser lite vilsen ut. "Var det något du ville?" frågar jag. Jonas tittar först bara på mig, sedan säger han. "Eh ja, jag tänkte att du kanske ville hälsa på Felix idag?" Jonas tittar lite konstigt på oss. Jag nickar snabbt, "Jo, ja ge mig bara en minut" svarar jag sedan. Jonas nickar och stänger dörren bakom sig. "är det okej att jag går?" Frågar jag försiktigt och drar handen genom Ogges rufsiga hår. Han nickar. "såklart" mumlar han. "Tack. Jag älskar dig" svarar jag ärligt.
det är sant, att jag älskar Ogge. Jag är helt säker nu. och jag måste tala om det för Felix. Jag reser mig upp för att lämna rummet. Men så fort jag rest på mig känns allt så ensamt. "Ogge jag vill ha en kram " mumlar jag. Han ligger i sängen med händerna knäppta bakom huvudet och tittar på mig med ett höjt ögonbryn. "Nu" gnäller jag. Han reser sig sakta upp och omfamnar mig. "Det kommer gå bra" säger han lugnande och drar handen över min rygg. Jag nickar lite och försöker intala mig själv att han har rätt. Jag drar mig ifrån kramen och pussar honom snabbt på munnen. "Kan du sluta göra sådär eller?" Muttrar han. "Vadå vill du inte pussas med mig"
Jag gör ledsen min och vänder mig om. "Nuttis, såklart jag vill"
Ogges armar lindas runt min midja. Han kysser mig löst i nacken. Åh! Han pratar som jag gör. va gulligt! Nej, Oscar sluta överdriva. jag skakar på huvudet och drar mig ifrån Ogge trots att det var alldeles för mysigt att stå och kramas med honom. "Jag kommer snart" säger jag och stänger dörren efter mig.

vägen till Felix rum känns otroligt lång. Vad ska jag säga? hur ska jag bete mig? allt känns bara konstigt, som om vi börjat om på nytt och att vi aldrig träffats. Jag öppnar långsamt dörren. Sedan börjar mitt hjärta slå i 120 . Jag tar ett djupt andetag och kliver in i rummet. Känslan som sprids i min kropp när jag ser killen i sängen går bara inte att beskriva. Jag rusar fram till honom och kastar mig runt halsen på honom. Tårarna strömmar ner för mina kinder och jag får svårt att se, andas och överhuvud taget koppla mig till verkligheten. Hela min kropp pirrar, skakar och bara lever sitt eget liv. Jag måste se helt åt helvete ut. Jag grinar som en bebis och skakar som en gammal lastbil på en grusväg.
"Hej" ler han. Hans röst får mig att gråta och skaka ännu mer. "Felix förlåt" piper jag. "Vadå? det var inte ditt fel" svarar han och stryker min kind. Jag kan inte hålla inne det, "jag kysste Ogge och sa att jag älskar honom"
Felix tittar chockat på mig. "va" får han fram. "Jag vet inte! Igår kunde jag bara tänka på Ogge. Idag är jag helt förblindad av kärlek till dig. Jag är en player! du hade rätt. Jag är en idiot! Player, idiot, hora, bitch allt! som du sa! jag förtjänar ingen! jag borde inte ens få sitta här just nu"
Felix bara tittar på mig. "Hur fan kunde du" säger han tyst. "Förlåt! Jag vill säga att jag älskar dig men du kommer aldrig tro mig" Piper jag.
Felix tar min hand och drar in mig i hans famn. Jag blir helt chockad. Är han inte arg? "Jag vet hur det känns att vara kär, och jag tänker inte klandra dig för att du har svårt att styra dina känslor just nu. Det är mycket som har hänt och jag förstår att du har svårt att hänga med i allt. Jag har själv känt på samma sätt och därför vill jag inte att du ska må dåligt. att komma in här och säga sådana saker om sig själv bevisar iallafall för mig att du inte är en idiot" Felix ger mig en mjuk kyss. "Tack" Gråter jag tyst. Hans läppar trycks mot mina igen. Då öppnas dörren. "Oscar"
Jag vänder mig mot dörren och möter Ogges krossade blick. Fan!
"Ogge det är inte som du tror" försöker jag. "Fyfan!" Skriker han och rusar ut ur rummet med händerna för ansiktet.
Jag sjunker ihop på golvet. "Jag har fuckat upp allt"
Felix vänder sig mot mig. "Imorgon får jag komma hem. Då har du en chans att ordna upp allt igen. funkar det?" Frågar han och tar min hand. Jag nickar sakta.
Vem utav dem ska jag välja? detta tar kol på mig...

_____________
sååå...Felix tog inte så illa upp iallafall...Ogge däremot...
Oscar verkar hur som helst ha svårt att bestämma sig...

Btwtänker jag inte skriva Olly i novellen bc det skulle verka fucked up bc jag började skriva Ogge och sedan bara ändrar så ni vet. Men ja...

undrar hur det går för Oscar....får ni se...

PLAYER {Foscar}Where stories live. Discover now