V: Snap jij misschien iets van Frans? Ik snap er niks van en misschien kan jij dat uitleggen? :) x
C: Ik kan je misschien wel helpen. Morgen? X
V: Ik weet al waar en wanneer ;)
Emma weet nog steeds niks over het feit dat Vince Caro leuk vindt. En dat wilt Vince ook zo houden. Net als het feit dat Caro, vreemd genoeg, nog niks weet dat Emma en Vince zogezegd samen zijn. De zondag gaat snel voorbij en al snel is het maandagochtend. Vince staat op en maakt zich snel klaar. Hij neemt zijn brommer en vertrekt naar school.
Daar aangekomen ziet hij Emma aan de ingang wachten. Als ze hem ziet toekomen gaat ze op hem af. "Bijna te laat hè.", zegt Emma spottend. Vince glimlacht. "Ook een goeiemorgen Emma.", zegt hij terwijl hij zijn brommer weg zet. "Ik vergeef het je.", zegt Emma dan, alsof hij net zijn excuses had aangeboden. Vince lacht en neemt Emma's hand vast. Dat gaat nu al bijna vanzelf. Ze gaan de school binnen. Als Vince Caro ziet zitten op de speelplaats laat hij als de bliksem de hand van Emma los. "Wat is er?", vraagt zij verbaasd. "Niks.", zegt Vince snel. Emma kijkt verward maar heeft geen tijd om door te vragen aangezien de bel gaat.
"Lunchen we zo meteen samen?", vraagt Emma aan Vince als ze na de les bij hun kluisjes staan. "Nee sorry. Ik heb met de boys afgesproken om extra te oefenen voor rugby aangezien de training gisteren was afgelast.", zegt Vince als antwoord. Het is niet helemaal gelogen. Hij heeft oprecht afgesproken met een paar vrienden om te trainen, maar niet vandaag. Dat is woensdag pas. Maar Vince kon geen betere leugen vinden dus moest hij dit maar zeggen. Emma maakt zich er niet druk om en in de middag gaan ze allebei een andere kant op.
"Hey Caro.", zegt Vince als hij toekomt op het veld. Caro glimlacht als ze Vince zijn stem hoort en draait zich naar hem toe. "Bonjour Vince.", zegt ze lachend. Door die mooie lach van haar krijgt Vince een verliefd gevoel. Hij gaat naast haar zitten en neemt zijn boek. "Deze snap ik niet.", zegt Vince en hij duidt de oefeningen aan die hij niet snapt. "En ik heb ze al opgezocht, maar het is echt precies Chinees.", zucht hij. Caro schudt haar hoofd. "Het is Frans, geloof me.", glimlacht ze.
Nadat Caro de oefeningen heeft uitgelegd zijn Vince en Caro gewoon wat aan het praten. Caro heeft haar handen, naast haar lichaam, op de tribune gezet. Wanneer Vince hetzelfde doet en per ongeluk zijn hand op die van haar legt moet Caro ervan blozen. Ze kijkt naar Vince en glimlacht. Hij kijkt haar lief aan en moet ook blozen. Caro kijkt even naar de tijd en ziet dat hun volgende lesuur bijna gaat beginnen.
"We moeten gaan.", zegt ze teleurgesteld. "Kunnen we Frans niet gewoon skippen?", vraagt Vince met een pruillip. "Neen. Dan hebben wij die oefeningen hier voor niks gemaakt. Kom!", zegt Caro. Ze trekt Vince recht en samen lopen ze naar de speelplaats zodat ze nog op tijd zijn. Daar aangekomen gaan ze samen naar binnen. Emma ziet hen samen binnenkomen en kijkt Vince vragend aan. Hij glimlacht gewoon naar haar en gaat dan zitten.
"Wat was dat met Caro?", vraagt Emma zodra ze de klas uitgaan. "Wat?", vraagt Vince verward. "Ik dacht dat je met je vrienden had afgesproken.", verduidelijkt ze. "Ja klopt. Maar ik ben haar tegengekomen op weg naar de klas. Vandaar dat we samen binnenkwamen.", zegt Vince dan. Emma knikt gewoon. "Spreken we morgen af?", vraagt Vince om van onderwerp te veranderen. Emma knikt opnieuw en zegt: "Ja morgen bij jou thuis. Ik stuur je nog hoe laat." Ze geeft hem nog een schouderklopje en loopt hem dan voorbij.
JE LEEST
Fake it 'til you make it
FanfictionEmma en Vince zijn heel goeie vrienden. Wanneer Scott het uitmaakt met Emma zonder reden wilt Emma wraak nemen op hem. Ze wilt doen alsof ze samen is met Vince om Scott een lesje te leren. Dit is natuurlijk gewoon een grap. Er zijn geen echte gevoel...