De volgende ochtend wordt Vince wakker. Hij zucht en zet zijn wekker af. Hij heeft echt geen zin in school. Caro is boos op hem en dat doet hem pijn. Hij wilt niet dat ze boos is op hem. En dat is allemaal de schuld van Emma's stomme plan. Stiekem weet hij wel dat het ook zijn eigen schuld is, maar als Emma hem niet had gekust had Caro nooit iets geweten. Daarom wilt hij vandaag een einde maken aan hun stomme plan. Hij is het beu om zogezegd haar vriendje te zijn. Scott heeft hen gezien, is boos geworden en zal wel spijt hebben. Het plan heeft gewerkt dus ze kunnen ermee ophouden. Hopelijk zal Emma niet te boos zijn. En hopelijk vergeeft Caro het hem.
Als hij toekomt op school wacht hij op Emma, zoals altijd. Hij ziet Caro, Yemi en Maria toekomen en besluit om even naar Caro te gaan. "Caro?", vraagt hij. Ze kijkt hem aan en wilt doorlopen, maar hij neemt haar arm vast. "Caro laat het me uitleggen.", zegt hij. "Please.", vervolgt hij op een smekende toon. "Neen Vince ik snap het al. Jij bent samen met Emma en ik ben blij voor jullie. Laat me nu gewoon met rust.", zegt ze waarna ze verder wandelt. Vince zucht.
Opeens staat Emma naast hem. "Hey.", zegt ze. Hij schrikt en draait zich om naar haar. "Hey Emma.", zegt hij. Ze wilt zijn hand nemen, maar dat laat Vince niet gebeuren. "Daar wil ik het even over hebben met je.", zegt hij. Emma kijkt hem vragend aan. "Kijk kunnen we hier niet mee ophouden?", vraagt hij. Emma had dit niet zien aankomen en kijkt Vince verbaasd aan. "Wat? Waarom?", vraagt ze.
Ze wilt hier helemaal niet mee ophouden. Ze vindt het net leuk om Vince zijn vriendin te zijn. "Het heeft toch geen nut meer. Scott heeft ons gezien en is boos geworden. Dus je hebt je punt gemaakt.", zegt Vince dan. "Maar...we kunnen toch nog even doorgaan?", vraagt Emma wanhopig. "Maar waarom?", vraagt Vince dan. "Emma ik ben dit beu. Ik wil gewoon vrienden zijn met jou. Dit is allemaal te ingewikkeld.", zegt hij dan.
"Te ingewikkeld om te doen alsof we samen zijn? Of te ingewikkeld om tegen mij te liegen over Caro?", vraagt Emma dan boos. Ze draait zich om en stapt naar binnen. De tranen springen in haar ogen en ze gaat meteen naar toilet. Daar komt ze Caro tegen. Beide meisjes hun ogen zijn rood. Ze kijken elkaar boos aan. "Wat is er? Snap je wiskunde niet?", vraagt Emma spottend. Caro kijkt haar boos aan en geeft Emma een harde duw. Emma heeft haar woede niet meer onder controle en slaagt Caro in haar gezicht. Caro grijpt naar haar wang en kijkt Emma aan. De tranen staan in haar ogen. Emma steekt haar armen vooruit om de pijn te verzachten maar Caro slaat haar armen weg. Ze stapt Emma voorbij en verlaat de toiletten.
Emma stort compleet in. Waarom moest ze zo nodig gevoelens krijgen voor Vince? Huilend zit ze op de grond in de toiletten. Als de bel gaat staat ze op en kijkt ze in de spiegel. "Shit.", fluistert ze als ze zichzelf bekijkt. Haar ogen zien knalrood en het is heel duidelijk dat ze gehuild heeft. Ze neemt wat water en gooit het in haar gezicht. Ze zet een glimlach op en besluit het te laten voor wat het is. Zo snel als ze kan gaat ze naar de klas en ze komt te laat binnen. Ze gaat zitten en negeert Vince, die bezorgd naar haar kijkt.
Aan het einde van de dag wilt Vince met Emma praten. Ze ontwijkt hem al de hele dag. Niet echt omdat ze boos is op hem, maar eerder omdat ze haar gevoelens wilt verstoppen. Ze wilt geen gevoelens hebben voor Vince. Het zorgt alleen maar voor problemen. "Emma, wil je alsjeblieft met me praten?", vraagt Vince als hij haar tegenhoudt in de gang. Emma kijkt hem verdrietig aan. "Wat is er?", vraagt Vince. "Waarom doe je opeens zo? Waarom ben je zo boos?", vervolgt hij. Emma zucht en kijkt opzij.
Het liefst zou ze nu gewoon schreeuwen dat ze hem graag ziet en dat ze echt samen wilt zijn met hem. Maar dat doet ze niet. In plaats daarvan zegt ze: "Ik ben niet boos." Vince kan heel goed zien dat ze liegt en dat ze wel boos is. Hij neemt haar arm en trekt haar mee in een leeg klaslokaal. "We gaan hier niet weg voordat je me zegt wat er is.", zegt hij vastberaden. Emma moet ondanks alles glimlachen om zijn serieuze toon.
Ze kijkt in zijn ogen en voelt de vlinders rondfladderen in haar buik. Maar niet zoals gewoonlijk. Nee. Het gevoel is sterker dan ooit. "Ik...ik ben verliefd.", zegt ze stil. Vince zijn gezicht klaart op. "Wat? Nee toch. Op wie?", vraagt hij enthousiast. Emma zucht diep en kijkt even opzij. Ze wilt het hem zo graag zeggen. Opnieuw kijkt ze hem aan en voelt ze die vlinders. Zonder te twijfelen neemt ze zijn hoofd vast en kust ze hem. Vince is verbaasd maar trekt niet terug. "Op jou.", zegt Emma verlegen na de kus.
JE LEEST
Fake it 'til you make it
FanfictionEmma en Vince zijn heel goeie vrienden. Wanneer Scott het uitmaakt met Emma zonder reden wilt Emma wraak nemen op hem. Ze wilt doen alsof ze samen is met Vince om Scott een lesje te leren. Dit is natuurlijk gewoon een grap. Er zijn geen echte gevoel...