Deel 10- afgewezen

117 1 0
                                    

Vandaag heeft Emma een plan. Ze gaat Caro duidelijk maken dat zij samen is met Vince. Of toch zogezegd. Maar dat weet Caro niet. Ze maakt zich klaar en eet haar melk met cornflakes op. Ze poetst haar tanden en vertrekt naar school. Met muziek in haar oren komt ze toe. Ze ziet Vince staan aan de ingang en gaat naar hem toe. "Hey!", zegt ze enthousiast. "Hey Emma.", antwoordt hij vrolijk. "Gaan we naar binnen?", vraagt Emma.

"Je kan precies niet wachten om met de lessen te beginnen.", zegt Vince lachend. "Ja ik ben in een goeie mood vandaag.", zegt Emma. Ze is in een goeie mood, dat is waar. Maar er is een andere reden waarom ze zo snel naar binnen wilt gaan. Als ze op de speelplaats komen kijkt Emma rond. Als ze Caro ziet zitten draait ze zich naar Vince. "Ik ga naar toilet.", zegt ze dan. Impulsief neemt Emma Vince zijn hoofd vast en drukt ze haar lippen op de zijne. Gewoon om Caro duidelijk te maken dat zij 'samen is' met Vince.

Een verliefd gevoel vult Emma's lichaam en ze moet erdoor glimlachen. Vince duwt haar weg en kijkt haar verbaasd aan. "Wat? We zijn toch samen.", knipoogt Emma. Verward kijkt Vince Emma na. Hij denkt niet eens aan Caro. Hij vindt het gewoon raar dat Emma hem opeens gekust heeft. Caro, die alles gezien heeft, kijkt opeens heel verdrietig. Emma en Vince zijn dus wel samen. Dat is nu wel duidelijk. Zo snel als ze kan neemt ze haar spullen bij elkaar en staat ze recht. Haar tranen probeert ze tegen te houden. Ze gaat naar de klas en gaat al zitten.

Als de les begint komen Emma en Vince te samen binnen. Vince glimlacht zoals altijd naar Caro, maar die negeert hem. Hij vindt het raar, maar zegt er niks over. De hele les kijkt Caro voor zich. Vince vraagt zich af wat er aan de hand is maar geeft er geen aandacht aan. Na de lessen wilt hij naar Caro gaan maar Emma houdt hem tegen. "Kom je?", vraagt ze. Vince kijkt nog even naar Caro, die net het klaslokaal uitloopt. 

"Ja is goed.", zegt Vince snel. Hij wilt niet dat Emma iets in de gaten krijgt. Ze gaan hand in hand naar de speelplaats en eten samen hun lunch op. Emma krijgt weer vlinders in haar buik elke keer dat ze naar Vince kijkt. Hij heeft niks door en zit met Caro in zijn hoofd. Gisteren al dat geflirt en nu negeert ze hem opeens. Hij snapt er echt niks van. 

Na de lunch gaan Vince en Emma samen naar de klas. Het is Frans. Vince zijn minst favoriete vak. Maar met Caro vindt hij het best leuk. Tijdens de les scheurt hij een stukje uit zijn schrift. 'Ik snap het niet echt. Wil je het niet eens uitleggen? ;)', schrijft hij erop. Hij maakt er een propje van en gooit het naar Caro's voeten. 

Zij voelt iets tegen haar schoen en kijkt verbaasd naar achter. Ze ziet Vince kijken naar haar en zucht. Het briefje raapt ze op maar ze opent het niet. Ze is zijn leugens beu. Waarom zegt hij haar niet gewoon dat hij samen is met Emma? Weet Emma wel van de afspraakjes van Caro en Vince? Caro voelt zich opeens heel schuldig. Afspreken en flirten met iemands lief. Dat klinkt niet als haar. Maar ze wist het niet tot vandaag, dus dan telt het niet. Toch?

Emma, die het gebeuren met het briefje in de gaten houdt, glimlacht tevreden als Caro het propje niet opent. Haar plan heeft gewerkt. Na de les gaat ze met Vince naar buiten en vertrekt ze naar huis. Vince daarentegen wilt eerst nog met Caro praten. "Caro wacht even.", zegt hij als ze al wilt vertrekken. Caro zucht en blijft staan met haar fiets. "Ja? Wat is er?", vraagt ze geïrriteerd. "Dat kan ik beter aan jou vragen. Is er iets? Heb ik iets verkeerd gedaan?", vraagt hij verbaasd door Caro's boze toon. 

Caro zucht geïrriteerd en rolt met haar ogen. "Echt waar? Ben je serieus?", vraagt ze. Vince kijkt haar vragend aan. "Jij en Emma.", zegt ze scherp. "Wat is er met mij en Emma?", vraagt Vince, die er nog steeds niks van snapt. Caro begint haar geduld te verliezen. "Jullie zijn samen en je vond het niet nodig om dat tegen mij te zeggen?", vraagt ze boos. Vince kijkt haar aan. "Caro, ik...", begint hij maar Caro is het beu. "Dag Vince.", zegt ze boos waarna ze hem met haar fiets voorbij rijdt. 

Fake it 'til you make itWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu