Deel 13- verward

122 2 0
                                    

Helemaal in de war komt Vince thuis toe. Emma is verliefd op hem? Hij kan het nog steeds niet geloven. Nadat ze dat had bekend en hem had gekust was ze het klaslokaal uitgelopen en stond Vince daar alleen. Hij had toen geen idee wat hij moest zeggen. En eerlijk...hij weet het nog steeds niet. Hij wilt haar een bericht sturen, maar hij weet niet wat. Vince gaat naar boven en gaat liggen op zijn bed.

Eerst Caro dat boos is op hem, dan Emma dat boos is op hem en nu Emma die verliefd is op hem. Hij snapt er elke dag minder en minder van. En die kus. Die kus van hem en Emma van daarstraks. Dat vindt Vince nog het raarste. Het voelde niet echt slecht maar ook niet goed. Hij snapt er echt niks meer van. Heeft hij ook gevoelens voor Emma? Nee toch? Dat kan niet. En Caro dan? Hij heeft wel gevoelens voor haar. Toch? Vince neemt zijn kussen en graaft zijn hoofd erin. Nog nooit heeft hij zoveel vragen gehad als nu. Zelfs niet tijdens de les Frans.

Het meldingsgeluid van zijn gsm verstoort zijn gedachten. Hij neemt het toestel en vergrendelt de gsm.

E: Sorry voor daarstraks. Ik wou je niet zo overvallen. En ook sorry voor mijn uitbarsting in de ochtend :(

Vince weet niet echt wat hij moet antwoorden. Wat kan hij nu zeggen? Hij heeft geen idee meer wat hij voelt. Hij dacht dat hij gevoelens had voor Caro, maar nu begint hij toch te twijfelen. Misschien voelt hij toch meer voor Emma dan hij zelf wilt toegeven? Vince weet het allemaal niet meer. Hij legt zijn gsm weg en besluit om te gaan slapen. Als dat lukt tenminste.

Na een lange nacht hoort Vince zijn wekker afgaan. Hij zet hem af en blijft in zijn bed liggen tot hij zijn vader hoort roepen. "Vince!!! Opstaan!!" Vince knijpt zijn ogen even toe en opent ze dan. Hij duwt het deken van zich af en staat op. Nadat hij zich heeft klaargemaakt gaat hij zonder iets te zeggen de deur uit. Op school gaat hij meteen naar binnen. Hij zet zich alleen, in een hoekje van de speelplaats.

Als hij Caro ziet toekomen staat hij op en gaat hij naar zijn kluisje. Hij voelt dat een een rotdag gaat worden. Caro, die Vince ziet vertrekken naar binnen, voelt zich plots schuldig. Misschien moet ze hem toch een kans geven om het uit te leggen? Ze weet dat hij ervan afziet. En eerlijk...hij is niet de enige. Ze was, en is, er nog steeds kapot van. Ze besluit straks te praten met hem.

Ook voor Emma was het een lange nacht. Ze heeft amper 3 uur geslapen. Doodmoe staat ze, 20 minuten na haar wekker, met veel moeite op. Ze rekt zich uit en maakt zich langzaam klaar. Als ze haar tanden gepoetst heeft en een blik op de klok werpt ziet ze dat het al bijna tijd is. Zo snel als ze kan neemt ze haar spullen en loopt ze de deur uit. Ze neemt haar fiets en trapt zo snel als ze kan naar school. Als ze toekomt is ze 2 minuten op voorhand. Als ze ziet dat Vince er niet staat gaat ze ook gewoon naar binnen. Stiekem had ze gehoopt dat hij wel zou wachten aan de ingang maar ze had het wel kunnen verwachten. Hij heeft ook niet gereageerd op haar berichtje, wat ze best pijnlijk vond. Het is allemaal haar eigen stomme schuld.

De rest van de dag verloopt zowel voor Emma, Vince en Caro heel saai. Na de laatste les wilt Caro praten met Vince. Ze houdt hem tegen in de gang. "Hey Vince.", begint ze het gesprek. Vince kijkt om en forceert een glimlach. "Hey.", zegt hij. Caro glimlacht ook even. Ze wilt vragen om te praten met hem maar Emma komt ertussen. "Vince.", begroet Emma hem. Vince kijkt even van Caro naar Emma en glimlacht ongemakkelijk. "Hey.", zegt hij. Caro zucht. "Oké ik moet weg. Doei.", zegt Caro droog. Ze stapt weg en gaat naar huis.

"Oei die is slechtgezind.", zegt Emma als Caro weggaat. "Wat heb je nodig?", vraagt Vince aan Emma. "Je hebt niet geantwoord op mijn berichtje. Dus ik wou even kijken of je boos was ofzo...", zegt Emma stil. "Kijk Emma. Ik voel niet hetzelfde voor jou. En als het kan zou ik echt willen stoppen met deze fake relatie.", zegt Vince eerlijk. Emma kijkt naar beneden. "Het is oké. We kunnen ermee stoppen.", zegt Emma dan. Vince knikt. "Daar ben ik blij om.", glimlacht Vince. "Eindelijk dat stomme fake relatie gedoe achter de rug.", zucht Vince opgelucht. "En wij? Zijn wij oké?", vraagt Vince vervolgens.

Fake it 'til you make itWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu