Deel 2- wraakplan

168 2 0
                                    

Als Emma wakker wordt heeft ze barstende hoofdpijn. Ze is laat opgebleven en heeft naar Taylor Swift geluisterd tot 2 uur 's nachts. Normaal luistert ze er nooit naar, maar gisteren had ze het even nodig. Ze voelt zich ook al stukken beter dan gisteren. Ze heeft deze nacht een geweldig idee gekregen. Ze wilt wraak nemen op Scott. En daarvoor heeft ze Vince nodig. Ze stapt uit haar bed en werpt haar blik op de wekker. Als ze ziet dat het 10 uur is besluit ze op te staan. "Goeiemorgen.", zegt haar vader als hij Emma ziet binnenkomen. Emma glimlacht en neemt een kom. Ze doet er melk en cornflakes in en eet rustig haar ontbijt op in haar eentje.

"Ik heb straks afgesproken om 14 uur.", zegt ze tegen haar vader. "Met Scott?", vraagt hij. Emma trekt een raar gezicht en schudt haar hoofd. "Nee het is uit met hem.", zegt Emma droog. Haar vader weet niet wat hij moet zeggen. "Het is oké hoor. Het is beter zo.", zegt Emma met een kleine glimlach. Haar vader knikt en besluit zich weer te focussen op zijn krant. Emma gaat terug naar haar kamer en zoekt een outfit uit. Daarna gaat ze zich douchen en maakt ze zich klaar.

Na het middagmaal wacht Emma in haar kamer tot het tijd is om te vertrekken. Het is 13:45 als ze de voordeur dichttrekt. Ze heeft dus een kwartier om bij Vince te komen. Ze heeft geen zin om te voet te gaan dus neemt ze de fiets. Onderweg luistert ze naar muziek. Als ze aankomt is het al 14:05. Maar Emma is altijd te laat dus Vince zal het niet erg vinden. Emma krijgt een beetje stress. Ze heeft geen idee hoe ze haar plan moet uitleggen aan Vince. Ze hoopt dat hij haar wilt helpen.

"Iemand is te laat.", zegt Vince als hij de deur opent. Emma geeft hem een sarcastische glimlach en stapt zijn huis binnen. Ze groet zijn ouders en dan gaan ze in de tuin zitten. "Het is uit met Scott.", zegt Emma als ze zich hebben neergezet. "Wat?", vraagt Vince verbaasd. "Hoe komt het?", vervolgt hij. Emma twijfelt even. Ze weet niet of het zo'n goed idee is om te zeggen dat het is omdat Scott jaloers was op hun vriendschap. "Uhm...", begint Emma aarzelend. "Hij was jaloers.", zegt ze. Vince kijkt haar vragend aan. "Jaloers? Op wie?", vraagt hij verward. "Op ons.", zegt Emma stil.

"Wat. Op ons?", vraagt Vince lachend. Emma knikt. "Maar waarom?", vraagt Vince dan als hij merkt dat Emma serieus is. "Hij vond dat ik te veel bezig was met jou en te weinig met hem.", zegt Emma. Ze rolt met haar ogen terwijl ze het zegt. "Shit. Sorry Emma.", zegt Vince dan. Hij voelt zich best schuldig. "Nee. Het is niet jouw schuld. Scott is gewoon een klein kind.", zegt Emma. Ze wilt niet dat Vince denkt dat het zijn schuld is.

"Kan ik je iets vragen?", vraagt ze een beetje onzeker. Vince kijkt haar aan en knikt. "Oké ik wil wraak nemen op Scott.", begint Emma haar uitleg. "En ik heb jou daarvoor nodig.", vervolgt ze. Vince fronst en kijkt haar vragend aan. "Ik wil doen alsof wij samen zijn.", zegt Emma uiteindelijk. Vince zijn vragende blik verdwijnt en een glimlach verschijnt op zijn gezicht. "Wat?", vraagt hij lachend. "Ik ben serieus.", zegt Emma. Vince denkt even na. Zijn vriendschap met Scott zal toch al voorbij zijn, dus dat maakt hem niets uit. Maar er is wel één probleem. Hij vindt Caro best leuk.

Dat weet Emma natuurlijk niet. Hij heeft het haar nog niet verteld. Hij zucht en kijkt Emma aan. Zij kijkt hem smekend aan. "Please Vince. Je moet me helpen.", smeekt ze. Hij rolt met zijn ogen en geeft uiteindelijk toe. "Oké het is goed. Ik doe mee.", zegt hij. Emma slaakt een blije gil en vliegt haar beste vriend om de hals. "Dankje dankje dankje!", zegt ze enthousiast. Vince glimlacht en knuffelt mee. Hij moet er gewoon voor zorgen dat Caro dit niet te weten komt.

Fake it 'til you make itWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu