Emma die ziet hoe Caro een briefje geeft aan Vince, vindt het raar, maar stelt er zich geen vragen bij. Het zijn haar zaken niet. In haar hoofd is ze bezig met haar plan voor morgen. Ze moet en zal Scott zien en hem laten zien dat ze over hem heen is. De volgende dag fietst ze dus ook zo snel mogelijk naar school. Als ze aankomt ziet ze dat Vince al op haar staat te wachten. "Mooi op tijd zie ik.", zegt Emma als ze bij hem gaat staan. Hij schrikt en draait zich om. "Emma laat mij niet meer zo schrikken alsjeblieft.", zegt hij terwijl hij zijn hand op zijn hart legt. "Slecht geweten?", vraagt Emma lachend. Vince kijkt haar sarcastisch aan. "Daarvoor moet je een geweten hebben.", zegt hij droog.
"Jaja whatever. Kom we gaan naar binnen. Ik wil Scott zien.", zegt Emma. Ze neemt Vince zijn hand vast en trekt hem mee in de school. Meteen als ze een voet op de speelplaats zet ziet ze Scott. Hij zit bij Yemi en Maria. "Yes drie vliegen in één klap.", zegt Emma blij. Ze trekt Vince mee in de drie hun richting. "Hey.", zegt Emma terwijl ze er bij gaat staan. Een onschuldige glimlach is te zien op haar gezicht. Scott kijkt op van zijn boekje. Als hij Emma en Vince hand in hand ziet zucht hij geïrriteerd en focust hij zich weer op zijn tekeningen. "Uhm hey.", zegt Yemi zo vrolijk mogelijk om de spanning te onderbreken.
Emma staart Scott aan. Ze wilt een reactie van hem. Vince staat gewoon naast haar. Hij vindt het eigenlijk een beetje erg voor Scott. Niemand zegt iets en Scott doorbreekt de stilte door zijn potlood op tafel te gooien. "Ik wist het.", is het enige wat hij zegt. "Je wist wat?", vraagt Emma scherp. "Dat jullie iets hadden.", antwoordt Scott, al even scherp als Emma. "Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik je aan het bedriegen was toen we nog samen waren?", vraagt Emma boos. Scott haalt nonchalant zijn schouders op en neemt zijn potlood terug vast. "Het zou me niet verbazen.", zegt hij droog.
Emma rolt met haar ogen. Ze draait zich om en gaat samen met Vince weg van de drie anderen. Samen gaan ze naar hun kluisjes. "Gaat het?", vraagt Vince als ze daar aangekomen zijn. Emma kan zich niet meer inhouden en proest het uit van het lachen. "Heb je hem gezien? Hij was zo boos.", zegt ze lachend. "Wacht. Je vindt het helemaal niet erg?", vraagt Vince verbaasd. "Wat zou ik erg moeten vinden dan?", vraagt Emma. "Hij beschuldigt je van bedriegen.", zegt Vince dan. "Ja klopt. Whatever. Als hij dat wilt denken moet hij dat maar doen. Ik weet dat ik niks fout heb gedaan.", antwoordt Emma terwijl ze haar schouders ophaalt. De bel onderbreekt hun conversatie en ze gaan naar de klas.
Aangezien ze als eerste zijn gaat Emma nog even bij Vince zitten om te praten. Ze zit op zijn tafel terwijl hij op zijn stoel zit. Emma houdt de deur in de gaten. Als ze Scott ziet binnenkomen gaat ze van de tafel en geeft ze Vince een kus op zijn wang. Hij had dit niet verwacht en kijkt rond om te zien of Caro dat gezien heeft. Scott rolt geïrriteerd met zijn ogen en zet zich op zijn plaats. Wanneer Caro even later binnenkomt zucht Vince van opluchting. Ze zwaait verlegen naar hem en gaat dan zitten. Vince glimlacht en focust zich dan op de les.
Na de les komt Emma naar Vince. "Straks iets doen?", stelt ze voor. Vince twijfelt even maar geeft toch toe. "Waarom ook niet?", zegt hij dan. Uiteindelijk is ze nog steeds zijn beste vriendin. Ook in deze situatie. En hoe je het ook draait of keert...ze is nog steeds gedumpt. En Vince weet gewoon dat ze daar veel harder van afziet dan ze wilt toegeven. "Kom je dan mee naar mijn huis? Mijn zus wilt je heel graag nog eens zien.", zegt Emma met een glimlach. "Ja tuurlijk. Met plezier.", zegt hij waarna hij haar hand pakt. Zo wandelen ze de school uit.
"Kom je achterop?", vraagt Vince terwijl hij naar zijn brommer wijst. Emma kijkt twijfelend naar de brommer. "Ik weet het niet hoor.", zegt ze aarzelend. "Ben je bang misschien?", vraagt Vince uitdagend. "Ik? Bang? Nooit.", antwoordt ze. Emma neemt de helm uit Vince zijn handen en zet hem op. "Komaan let's go.", zegt ze. Vince lacht en stapt op zijn brommer. Emma gaat achterop zitten en slaat haar handen rond zijn middel.
Tijdens de rit krijgt Emma een aangenaam gevoel vanbinnen. Haar hoofd rust op Vince zijn schouder en ze heeft hem stevig vast. Ze geniet hiervan. Ze voelt Vince zijn lichaamswarmte waardoor ze het zelf ook warmer krijgt. Op dit moment wilt ze nergens anders zijn. Ze wilt alleen hier zijn, bij Vince. Wanneer ze toekomen bij Emma's huis gaan ze naar binnen. Noor begroet Vince enthousiast en al snel gaan ze met drie een spelletje spelen. Daarna kijken ze nog een film en als het ongeveer 18 uur is besluit Vince te vertrekken.
"Ik vond het echt leuk. Merci dat je wou komen. Ik had het nodig.", bedankt Emma haar beste vriend. Zonder antwoord te geven trekt Vince haar in een knuffel. "Ik weet het. Dat is graag gedaan. Ik ben er voor je hè.", zegt Vince. Emma laat hem langzaam los en kijkt hem dankbaar aan. "Ook bedankt dat je wilt meedoen met mijn plan. Het betekent echt veel voor me.", zegt Emma nog als ze aan de deur staan. "Geen probleem. Ik help je graag. Dat weet je.", zegt hij met een knipoog. Emma lacht en neemt afscheid van Vince. Als ze de voordeur heeft gesloten gaat ze naar haar kamer. Ze legt zich in haar bed en valt al snel in slaap.
JE LEEST
Fake it 'til you make it
Fiksi PenggemarEmma en Vince zijn heel goeie vrienden. Wanneer Scott het uitmaakt met Emma zonder reden wilt Emma wraak nemen op hem. Ze wilt doen alsof ze samen is met Vince om Scott een lesje te leren. Dit is natuurlijk gewoon een grap. Er zijn geen echte gevoel...