Met haar kussen nat van de tranen wordt Caro de volgende maandag wakker. Heel het weekend heeft ze aan Vince en Emma gedacht. Ze staat op en maakt zich klaar. Als ze toekomt op school gaat ze alleen zitten op een bankje. Wanneer ze ziet dat Vince toekomt op de speelplaats staat ze recht en vertrekt ze al naar de klas. Vince heeft haar gezien maar laat haar gaan. Hij wilt straks met haar praten. Eerst Emma. Hij kijkt rond en zoekt haar. Als hij haar blauwe lokken herkent glimlacht hij.
Met een bang hartje gaat hij naar haar toe. Hij hoopt dat ze hem kan vergeven. Hij wilt zijn beste vriendin echt niet kwijt door dit. "Hey Emma.", gaat hij naast haar zitten. Ze kijkt op en glimlacht zwak terwijl ze haar koptelefoon afneemt. "Hey.", antwoordt ze stil. "Kijk Emma het spijt mij. Over alles.", begint Vince. Emma kijkt hem aan. "Ik had nooit moeten liegen tegen jou over Caro. Sorry echt waar. Ik wou nooit iemand kwetsen.", gaat hij verder.
"En ik wil jou echt niet kwijt. Je bent zo belangrijk voor mij. Je bent mijn allerbeste vriendin. En ik hoop dat je dat, ondanks alles, nog steeds wilt zijn.", zegt hij dan terwijl hij haar aankijkt. Emma heeft ondertussen een glimlach op haar gezicht gekregen. "Mag ik?", vraagt ze, om zeker te zijn dat hij wel klaar is met zijn uitleg. Vince knikt en luistert.
"Kijk Vince het is oké. Ik snap je wel. En ik was niet echt boos omdat je het niet had gezegd, ook al vond ik dat ook niet leuk, maar ik was gewoon jaloers. En bang. Dat je mij zou vergeten door Caro ofzo.", zegt Emma eerlijk. "Ik wil jou ook niet kwijt. Je bent mijn beste vriend. Jij bent de enige bij wie ik de hele tijd kan zagen zonder beoordeelt te worden.", vervolgt Emma lachend.
Vince moet nu ook lachen. "Dus vergeven en vergeten?", vraagt Vince dan. Emma knikt en glimlacht. "En geen zorgen. Mijn gevoelens gaan wel weg. Misschien heb ik het me allemaal ingebeeld, ik weet het niet goed.", gaat Emma verder. Vince lacht even en steekt zijn armen uit. "Krijg ik een knuffel van mijn beste vriendin?", vraagt hij. Emma lacht en knikt. Ze staan recht en geven een knuffel. Als de bel gaat gaan ze samen naar de klas.
"Hoe is het nu tussen jou en Caro?", vraagt Emma oprecht geïnteresseerd. "Goh...", begint Vince twijfelend. Hij heeft geen idee hoe hij de situatie moet uitleggen aan Emma. Ze gaan de klas binnen en Caro ziet hen. Ze rolt met haar ogen en zucht geïrriteerd. "Niet goed vermoed ik?", fluistert Emma als ze Caro ziet. Vince schudt zijn hoofd en ze gaan allebei op hun plaats zitten. Emma voelt zich best schuldig. Dit is allemaal haar schuld. Maar ze wilt het rechtzetten.
Na de les gaat Caro zo snel mogelijk naar buiten. Vince wilt haar achterna gaan. "Vince wacht!", houdt Emma hem tegen. "Wat? Ik wil met Caro praten.", zegt Vince. "Ik weet het. Maar misschien moet ik eens met haar praten?", stelt Emma voor. "Zonder haar te slaan.", vervolgt Emma snel. Vince kijkt haar verbaasd aan. "Wat? Je hebt haar geslagen?", vraagt hij verbaasd. Emma kijkt betrapt. "Uhm ja lang verhaal. Geen tijd voor nu. Maar laat mij het alsjeblieft uitleggen aan haar. Please?", vraagt Emma bijna smekend.
Vince zucht maar geeft toe. "Misschien is dat inderdaad een goed idee. Naar mij wilt ze niet luisteren.", zegt hij. "Oké ik praat in de middag met haar. Jij moet toch naar de training.", besluit Emma. Vince knikt en ze gaan nog even naar de speelplaats. Caro zit bij Yemi en Maria en ziet Vince en Emma samen de speelplaats opkomen. "Tss 3 keer raden waarom ze zo laat zijn.", sist ze tussen haar tanden. Yemi en Maria kijken elkaar aan maar zeggen er niks op. Ze willen hen er niet mee moeien. Als de bel gaat gaat iedereen terug naar de klas. Voor 3 saaie lesuren Nederlands.
"Caro, hey. Kunnen wij eens praten?", vraagt Emma na de lessen aan Caro in de gang. Caro draait haar om en zucht als ze Emma ziet. "Geen zin in.", zegt Caro snel. Ze stapt Emma voorbij maar die probeert haar tegen te houden. "Komaan Caro. Het gaat over Vince.", zegt Emma nog. "Daar heb ik al helemaal geen zin in.", roept Caro nog. Emma zucht en doet een sprintje zodat ze Caro inhaalt. Ze gaat voor haar staan en zorgt dat ze niet door kan. "Wij gaan nu praten.", zegt Emma zelfzeker.
JE LEEST
Fake it 'til you make it
FanfictionEmma en Vince zijn heel goeie vrienden. Wanneer Scott het uitmaakt met Emma zonder reden wilt Emma wraak nemen op hem. Ze wilt doen alsof ze samen is met Vince om Scott een lesje te leren. Dit is natuurlijk gewoon een grap. Er zijn geen echte gevoel...