Deel 4- wiskunde

327 3 0
                                    

"Vince! Hey!", zegt Caro enthousiast als ze Vince de volgende dag ziet toekomen op het sportveld. Heel even was ze bang geweest dat hij niet zou komen maar gelukkig is hij er wel. Ze vindt het best leuk dat hij haar wilt helpen met die moeilijke wiskunde oefeningen. "Zo blij om mij te zien.", zegt hij met een knipoog. Caro rolt lachend met haar ogen. "Altijd toch.", knipoogt ze terug. Hij gaat naast haar zitten op de tribune. "Geef dat is hier.", zegt hij terwijl hij naar het wiskundeboek wijst. Vince neemt het boek van Caro en zet het op zijn schoot.

"Zie je, rekenen met x is toch niet zo moeilijk hè.", zegt Vince als hij Caro's oefeningen nakijkt. Caro haalt haar schouders op en glimlacht. "Jij kan dat gewoon goed uitleggen. In de les snapte ik er echt niks van.", zegt ze. Vince lacht en kijkt Caro aan. "Dan moet ik misschien je privé leerkracht worden.", zegt hij met een knipoog. Caro slikt en kijkt in zijn ogen. Zo blijven ze even zitten.

"We moeten maar eens teruggaan.", zegt Vince na een tijdje stilte. Caro knikt en ze nemen allebei hun spullen. Stiekem vindt Caro het wel jammer dat het al voorbij is. "Dus als ik nog eens iets niet snap, vraag ik het gewoon aan jou. Toch?", vraagt ze onderweg naar de speelplaats. Hij kijkt haar aan en grijnst. "Ik zal het met plezier voor je uitleggen.", zegt hij dan. "Ik ga nog even naar toilet. Tot in de les.", zegt Vince dan. Caro zwaait en gaat naar de speelplaats.

Vince moet eigenlijk niet naar toilet. Maar hij wilt niet samen met Caro op de speelplaats toekomen. Aangezien hij zogezegd samen is met Emma kan hij dat gewoon niet maken. Opnieuw voelt hij zich even schuldig omdat hij hier niks over zegt tegen Emma. Maar ze zijn niet echt samen, dus het maakt niet uit. Toch? Hij schudt de gedachte van zich af en wast zijn handen.

Dan gaat hij naar de speelplaats en zoekt hij Emma. Hij vindt haar alleen op een muurtje. "Daar ben je. Ik heb je overal gezocht!", zegt Emma als ze Vince ziet aankomen. "Waar was je?", vraagt ze. Vince weet even niet wat te zeggen maar net op dat moment gaat de bel. "Kom we gaan naar de klas.", zegt hij terwijl hij haar hand neemt. Emma rolt speels met haar ogen en ze volgt Vince naar de klas.

Net voordat ze binnengaan laat Vince haar hand los. Hij wilt kosten wat het kost vermijden dat Caro hen hand in hand zou zien. Emma stelt er zich geen vragen bij en ze gaan de klas in. Caro zit al op haar plaats. Als ze Vince ziet binnenkomen geeft ze hem een glimlach. Hij glimlacht terug en gaat dan op zijn plaats zitten. Even later ziet hij dat Caro zich omdraait naar hem.

Ze steekt haar arm naar hem uit en heeft een briefje in haar hand. Hij kijkt haar vragend aan. Ze gooit het briefje op zijn tafel en doet teken dat hij het moet openen. Hij neemt het papiertje en opent het. "Nog eens bedankt voor de bijles daarstraks xx" staat er. Hij glimlacht naar haar en steekt het briefje in zijn pennenzak.

Fake it 'til you make itWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu