Deel 7- wafels

312 1 0
                                    

Het is zaterdag en vandaag Vince en Emma hebben afgesproken. Ze gaan niks speciaals doen. Gewoon films kijken, praten en eten. Deze keer gaat Emma naar Vince. Het is al 10 uur 's ochtends en ze hebben afgesproken om 11 uur. Emma maakt zich zo snel mogelijk klaar. "Ik ben naar Vince!", roept ze nog voordat ze de deur achter zich dicht gooit. Ze pakt haar fiets en trapt zo snel als ze kan op de pedalen terwijl ze naar muziek luistert met haar koptelefoon.

Om exact 11 uur komt ze toe bij Vince. Ze drukt op de bel en wacht tot hij komt opendoen. "Emma?", vraagt hij verbaasd. "Je bent op tijd.", zegt hij dan lachend. Emma lacht trots en Vince stapt opzij zodat ze naar binnen kan. "Ik heb me gehaast.", verklaart Emma. "Ahzo. Je had er zoveel zin in.", knipoogt Vince lachend. Emma lacht mee en ze zetten zich neer. "Moet je iets drinken?", vraagt Vince. "Graag.", luidt Emma's antwoord. "Doe maar gewoon water. Ik heb dorst.", vervolgt ze. Vince neemt 2 glazen en vult ze allebei met water. Dan kiezen ze een film en zetten ze die op.

Ze kijken 'k3 en het ijsprinsesje'. "Kon je echt geen andere film kiezen?", vraagt Vince lachend. Emma schudt haar hoofd. "Nope. Jij hebt deze nog nooit gezien en dat is echt een misdaad. K3 heeft de beste films ooit. Hierna kijken we die van het medaillon.", zegt Emma vastberaden. "Ik dacht niet dat jij zo'n k3 fan was.", merkt Vince lachend op. Emma luistert niet naar hem en zingt mee met elk nummer. Vince vindt het eigenlijk best een leuke film. Als het nummer 'trouwen' komt zingt Emma luidkeels mee. Ze danst zelfs op de muziek. Vince moet lachen om haar enthousiasme.

Opeens voelt Emma haar maag grommen. "Ik heb nog niks gegeten vandaag.", beseft ze opeens. "Ik heb eigenlijk ook wel honger.", merkt Vince dan op. Hij zet de film op pauze en staat op. "Kom. We zoeken iets om te eten.", zegt hij waarna hij haar uit de zetel trekt. Emma volgt Vince naar de keuken. "Pff we zullen iets moeten maken want er is niks meer.", zegt Vince teleurgesteld. "Heb je bloem, suiker, eieren, melk, vanillesuiker, bakpoeder en boter?", vraagt Emma met een grijns. Vince kijkt even en knikt als hij alles gevonden heeft. "Waarom?", vraagt hij.

"Ik heb zin in wafels.", antwoordt Emma. "En wij gaan die maken.", vervolgt ze met een glimlach. "Oké maar ik ben echt niet goed in koken en bakken.", waarschuwt Vince haar. Emma haalt haar schouders op. "Is er iets waar je wel goed in bent?", vraagt ze met een flirterige glimlach. Vince kijkt haar uitdagend aan. "Wacht maar. We zullen zien wie de beste wafels maakt.", zegt hij uitdagend. "Inderdaad. Ik.", zegt Emma zelfzeker. Vince lacht sarcastisch en ze nemen alle ingrediënten.

Ze doen allebei een schort aan en nemen alle benodigdheden. "Oké we moeten eerst de eieren scheiden en ze allebei opkloppen.", begint Emma haar uitleg. "Jij bent bazig.", zegt Vince om te lachen. Emma kijkt hem serieus aan. Vince neemt de eieren en doet wat Emma zegt. Als ze de bloem bij het beslag moeten voegen neemt Vince een beetje uit de verpakking en gooit het op Emma. Zij kijkt hem boos aan. Vince lacht heel hard omdat de bloem vol in haar gezicht kwam.

Emma neemt ook bloem uit de zak en gooit het naar Vince. Zo ontstaat er een heel gevecht tussen de twee vrienden. Na een tijdje zitten ze helemaal onder de bloem en staan ze rechtover elkaar. Vince veegt de bloem uit Emma's gezicht en zij doet hetzelfde bij hem. "Zo dat is beter.", zegt ze zacht als ze de laatste restjes bloem van zijn wang veegt. Ze kijkt even in zijn ogen en slikt. Opeens voelt ze iets wat ze nog nooit eerder heeft gevoeld bij Vince. Zou ze...? Nee toch. Vince is haar beste vriend.

"We moeten misschien eens verder doen. Die wafels bakken zichzelf niet.", onderbreekt Emma het moment. Vince knikt en ze maken de rest van het beslag. Als ze klaar zijn bakken ze de wafels in het wafelijzer. "Hmm dit is de beste wafel dat ik ooit gegeten heb ", slijmt Vince als hij een hap neemt van de wafel. Emma lacht en proeft ook. Ze knikt goedkeurend. "Heb jij choco?", vraagt ze. Vince knikt en neemt de choco uit de kast.

Emma smeert haar wafel in met choco en opeens heeft ze een idee. "Vince?", vraagt ze. Hij knikt. "Deze wafel ruikt echt raar. Vind je niet?", vraagt ze terwijl ze de wafel naar Vince schuift. Hij ruikt aan de wafel en voor hij het weet duwt Emma zijn hoofd erin. Hij heft zijn hoofd terug op en Emma moet haar best doen om niet te lachen. "Hier krijg je spijt van.", dreigt Vince. Emma springt van haar stoel en rent, met Vince achter zich aan, door het huis.

"Neen Vince sorry sorry sorry.", zegt ze als hij voor haar staat. De wafel met choco heeft hij in zijn ene hand en met de andere hand heeft hij haar arm vast. "Ik zei toch dat je ging boeten.", zegt hij met een knipoog. Bang voor de wafel in haar gezicht te krijgen sluit Emma haar ogen. Ze is verbaasd als ze voelt hoe Vince haar een kus op haar wang geeft. Opnieuw krijgt ze dat gevoel dat ze eerder voelde. Ze schudt het van zich af en kijkt Vince verbaasd aan.

"Nu hang je ook vol choco.", zegt Vince lachend. Emma rolt speels met haar ogen. Beiden gaan ze naar de badkamer om hun gezicht te wassen. Ze kijken de film verder en als het 18 uur is besluit Emma door te gaan. "Bedankt voor de leuke dag en voor de wafels.", zegt Emma terwijl ze kijkt naar de wafels in haar handen. Die heeft Vince haar meegegeven. "Geen probleem ik vond het echt leuk.", zegt Vince met een knipoog.

"Als ik nog eens bloem of choco gebruik ga ik sowieso aan jou denken.", grapt hij. Emma moet erom lachen en dan vertrekt ze met haar fiets. "Tot maandag.", roept Vince haar nog na. Ze zwaait nog even en rijdt dan naar huis. Onderweg denkt ze na over dat rare gevoel. Ze snapt niet vanwaar het opeens komt. Zij en Vince zijn al jaren beste vrienden. Dat kan toch niet dat ze opeens gevoelens voor hem heeft?

Fake it 'til you make itWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu