8 - tabuları yıkmak

592 72 177
                                    


6 Mart 1972

Greengrass'ın yine beni uyandırdığı klasik bir sabah bugün derslerden sonra Crouch ve birkaç kişiyle beraber ders çalışmak için kütüphaneye gideceğiz. Evan gelmez muhtemelen uzun süre sessizce oturup ders çalışması imkansız. Bende onunla aynıyım kütüphanelerde ders çalışamıyorum kitabın başında oturmak ölüm gibi geliyor ama biraz uslu çocuk olmaya çalışıyorum. Belki sınıf birincisi olursam taktir edilirim bu yüzden çabalıyorum.

Sınıf birincisi olur muyum bilmiyorum. Evet yeterince iyiyim ama bir sürü iyi insan var Slytherin'de tek rakibim Crouch onunla devamlı rekabet içindeyiz. Genel olarak bakıldığında profesörlerin gözünde benden daha iyi bir izlenim bıraktığı kesin, sicili benden temiz -benden temizi geçtim direkt tertemiz hatta- ne bir cezaya kaldı ne profesörlerin gözünde kötü duruma düştü. Tam bir gözde öğrenci geleceği parlak olanlardan hemde herkesçe taktir ediliyor. Evan ve benim yanımda adeta bir melek, normal biri.

Evan'a son iki aydır yaptığı şeylerde pek yanında olamıyorum o da hevesi kaçmış olsa gerek daha sakin duruyor, pek bir şey yapmıyor. Bir şeyler yapardım ama fazla dikkat çekiyorum tamam gözlerin üstümde olmasına bayılırım ama devamlı kötü şeyler yaptığım için değil. Yanlış anlaşılmasın yaptığım hiçbir şeyden pişman değilim çok daha fazla lanet denemek isterdim ama şu an Rabastan'ın gözü üzerimde ve biraz olsun normal davranmaya çalışıyorum. En fazla ne kadar normal olabilirsem o kadar normalim işte.

Derslerde yine Gryffindorlarla birbirimize laflar atıyoruz ya da hangi binadan insanlar varsa artık hiç fark etmiyor. Zaten hiçbir zaman fark etmemişti bina kupasında Ravenclaw'la baş başa gidiyoruz ilk seneden bina kupasını almak harika olur. Lucius Malfoy'da bu konuda çok hırslı kendi öğrenciler başkanıyken kupa olmanın harika bir şey olacağını düşünüyor ve bu aralar bir şey yapmadığımız için bizi taktir ediyor. Sanki onun taktiri için yapıyoruz da!

Sabah kahvaltıya inmeden önce rutin olarak Greengrass'ın kedisiyle ilgilenmesini bekledim. Arada gelip yılışıyor hiç sevmiyorum ama Flint'in kedisinden iyidir o da sahibi gibi ağlak sanırım ağlar gibi miyavlıyor. İnsanları uyutmuyor birkaç kere kedisini fark etmeden büyülemek zorunda kaldım. Neyse en azından tarantulaları yok bu da iyidir.

Rabastan'la Noel sonrasından beri hiç konuşmadım suratını da sadece kahvaltılarda görüyorum Ortak Salon'da bazen Evan onunla takılıyor. O zamanlarda yanlarından gidiyorum genelde Crouch'ın yanına.

Evan, Rabastan'la aramızda ne olduğunu sorgulayıp duruyor ve bizi kendince barıştırmaya çalışıyor ama bir daha bunu yaparsa onu lanetleyeceğimi söylediğim için bunu denemeye cesaret etmiyor. Çünkü bir şey dediysem yapacağımı bilecek kadar beni tanıyor.

Mulciber artık bana bulaşmıyor. Nerede görürse yolunu çeviriyor hatta, hiç eğlencesi kalmadı daha Evan'la onu karagöle atacaktık böyle yaparsa hevesim kalmaz. Gerçi yine atabiliriz belki yıl sonunda yaparız yaz hediyesi olarak hem yaz sıcağında serinlemiş olur.

İşlerimizi halledip hazırlandıktan sonra kahvaltı için Büyük Salon'a indik. Gryffindor masasına bakıp Lily'e selam verdikten sonra önüme baktım.

"Bugün ders sonrası kütüphanedeyiz değil mi?" diye sordum ortaya.

"Ne?" dedi Evan duyduğuna inanamamış gibi. "Sen bir şeyler okumaya katlanamazsın ki boşver kütüphaneyi beraber insanlar üzerinde pratik yaparak çalışalım." diyerek bir yandan kahvaltısını yapmaya devam etti.

𝑨𝒏𝒈𝒆𝒍𝒖𝒔 𝑪𝒖𝒔𝒕𝒐𝒔「ˢⁱʳⁱᵘˢ ᵇˡᵃᶜᵏ」Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin