Selepas beberapa minggu, Hafiz dan Hanzalah meneruskan latihan taekwondo dan silat mereka.Dan pada suatu petang, mereka sedang lepak di lereng bukit yang berada di sebelah asrama ditemani dengan angin sepoi-sepoi Bahasa dan permandangan yang sangat cantik.
" wei, macam mana training kau selama ni?," tanya Hanzalah kepada Hafiz
"eh, training aku ok je. Asal? Training kau ok tak?," tanya Hafiz kerana berasa hairan.
"Aku punya training asyik fail je mat. Bila senior yang training aku suruh buat something mesti aku tak dapat buat. Aku pun takt ahu berapa lama aku boleh," luahan yang diberikan kepada Hafiz menyebabkan Hanzalah mengalirkan air mata kerana dia berasa sedih.
'Kalau ikutkan aku, aku pun selalu jugak gagal bila training. Aku siap cakap yang aku ada low muscle tone. Tapi abang Ammar selalu pesan kat aku,'
"Just trust the process. Aku tahu kau boleh. Yakin dengan diri kau yang sekarang ni. Kau ada low muscle tu pun, benda tu tak halang kau pun untuk ke depan," kata abang Ammar sambil tersenyum.
Maka...Hafiz menepuk bahu Hanzalah sambil menenangkan Hanzalah
"Wei, dengar ni. aku tahu mungkin benda ni dia ikut diri masing-masing. Tapi benda ni aku selalu pesan kat diri aku. Walaupun sakit macam mana pun diri kau, takpe layan je dulu. Tapi jangan layan lama sangat sakit kau tu, sebaliknya kau kena try bangun sikit-sikit dan insyaallah diri kau akan lebih kuat daripda diri kau sekarang,"
"Apapun kau kena kuatkan diri, trust the process dan kita akan naik sama-sama. Jom! Aku dengan kau," Hafiz menghulurkan tangannya untuk mengajak Hanzalah untuk bersama dengannya.
Hanzalah mengelap air mata nya dan menyambut tangan yang dihulurkan Hafiz.
"HAHA. Tadi aku gurau je tadi. Jom! Aku dengan kau akan naik sama-sama dan capai matlamat kita," kata Hanzalah sambil menarik nafas Panjang kerana kesan dari tangisannya tadi.
Mereka baik-baik sahaja. Mereka teruskan latihan mereka hingga mereka tidak sedar mereka menjadi semakin kuat
"OS!, OS!," setiap jeritan yang dikeluarkan dalam latihan menambah lagi semangat mereka.
Gerakan demi Gerakan yang dilakukan dalam silat menyebabkan jiwa seseorang itu semakin membara untuk bersedia dalam perlawanan.
"yeah! Kasi lagi. Kasi lagi, HAHA,"
Senyuman yang nyata di bibir Hafiz dan Hanzalah menyebabkan Ammar dan Ikhmal semakin bangga dengan mereka.
"uit, macam dengan mentee kau?," tanya Ammar kepada Ikhmal
"HAHAHA, dah tak lembik macam dulu. Dan aku tahu si Hafiz lagi hebat daripada sangkaan kau. HAHAHA. Betul tak?," soal Ikhmal dan Ammar mengangguk kepalanya sebagai tanda dia setuju.
"Aku rasa dah boleh kot cakap dengan Fazli dengan Fikri tu. Aku rasa diorang follow je," Kata Ammar.
"Haah lah. Nanti kita bagitahu update dekat diorang esok kot. Malam ni aku nak rehat lah," mengeliat Ikhmal kerana dia terlalu penat melakukan aktiviti seharian.
"HAHA, okok. Jumpa esok," Ammar melambai tangan kepada Ikhmal dan terus menuju kepada biliknya untuk tidur.
"Uii, sorry terlanggar,"
Dalam perjalanan, dia terlanggar seseorang yang memakai hoodie sedang membawa sesuatu.
'Dia bawak apa tu? Hah, kisah apa aku. Huargh.....ngantuk mat,' bisik Ammar lalu termenguap sehingga ke biliknya.
PERANG ASRAMA (JUNIOR VS SENIOR)
Esok hari mereka berjumpa dengan Fazli dan Fikri untuk melaporkan tentang Hafiz dan Hanzalah.
YOU ARE READING
PERANG ASRAMA
RandomDENGAN KELEBIHAN YANG TERDAPAT PADA HAFIZ DAN HANZALAH, MEREKA INGIN MENGHENTIKAN BUDAYA BULI DI AKADEMI YANG SETELAH SEKIAN LAMA BERLAKU. AKAN TETAPI,BANYAK HALANGAN YANG BERLAKU MENYEBABKAN MEREKA TIDAK DAPAT MENGHENTIKAN BUDAYA TERSEBUT. ADAKAH M...