BAB 18 : YANG TERAKHIR

1 0 0
                                    

"bismilah..."

"ok untuk first latihan kau ni. benda paling penting untuk elak anger kau keluar dari diri kau..."

"apa dia bang ?" soal Hafiz.

Dinie memberikan satu senyuman menunjukkan itulah perkara yang perlu dia buat pada bila-bila masa.

"haaa...tak faham." Semakin hairan Hafiz dibuatnya.

"haih...kau ni. ok tukar situasiton !" Dinie tepuk dua kali ibarat dia sedang dalam cerita kartun yang dimana menepuk tangan dua kali, akan pergi ke mana-mana tempat yang dikehendakinya.

"ok. Bila ada apa-apa jadi. Contoh orang shaming kau, ejek kau dan sebagainya. Kau kena senyum dan benda paling seronok adalah kau counter balik diaoarang. Kasi sentap gitu."

"situasi pertama....bila orang tengah borak or lepak. Tiba-tiba ada sorang tu dia dah mula nak start shaming. Kau tenung je dia lama-lama. Lepas tu, kau tanya dia...kau sihat tak dik?"

"fuhhh...auto koyak member tu...HAHAHAHA," kata Hafiz.

"yup boleh jadi. Kalau tak jadi pun, biar je. Jangan kasi chance pun untuk jatuhkan kau. Zaman sekarang ni, apa-apa je semua pakai mulut, mulut ni adalah anggota badan yang paling bahaya. Gituu," kata Dinie.

"ok tu cite lain. Ni bukan pelannya. HAHAHAHA," sambung dinie.

Hafiz hanya mampu senyum.

"ok, kena scam rupannya. Baikkk,"

"untuk bila kita lawan, aku tahu kadang-kadang kita ada dendam dengan seseorang bila dia khianat atau dia lebih kuat daripada kita. Aku expect, kau naik gila last-last kau kalah juga sebab kau pakai semua tenaga yang kau ada."

Kata-kata dinie menyebabkan dia teringat akan peristiwanya ketika Hafiz bertarung dengan antara orang terkuat mereka dan ketua mereka iaitu anaqi.

"aku akan tunggu kau..." kata-kata anaqi masih terniang-niang di kelapa Hafiz.

"aku tahu anaqi tu dia memang kuat. Dia antara senior yang baik yang pernah aku jumpa."

"baik eh." Sindir Hafiz.

"takpe. Kita settle latihan ni dulu. Nanti aku cerita segalanya. So jom." Kata dinie.

Training seperti setiap hari sehingga dinie berkata kepada Hafiz.

"aku rasa kita dah ready untuk final war." Kata Dinie.

"Final war ?! kita nak lawan dioarang ke ?!," soal Hafiz.

"hari tu, waktu kita sibuk training. Aku ada jumpa anaqi untuk stop benda ni. dia ada buat perjanjian."

"kalau kau rasa nak anak buah kau selamat, minggu depan kita fight...semua kumpul tapi aku tiga orang yang kau rasa boleh lawan dengan orang-orang aku. Kalau kitaoarang, semua kena tunduk dengan aku. Kalau korang menang, aku janji aku stop bend ani and dalam masa yang masa, aku berhenti sekolah." Kata anaqi.

"woi, kau gila ke apa ?! kau dah lah exam lepas tu nak berhenti sekolah." Jerit Fazli yang ditemani oleh Dinie.

"kisah apa aku. Aku ada benda yang habiskan sebelum aku berambus dari sini. Sekolah ni tak reti nak letak keadilan dekat setiap budak yang ada kat sini." Kata anaqi

" huh, itu alasan kau ke hah?! Kau ingat dah senior, nak balas dendam dekat kat orang yang tak bersalah. Seksa, hentam dan banyak lagi. aku tahu, diaorang buat kita lagi teruk. Tapi takkan nak lepaskan kat diaorang ni. diaorang ni pun ada masalah masing-masing. Hidup sendiri dan lain-lain. Dan kita pulak nak serabutkan hidup diaorang." Balas Fazli.

"kau takkan faham." Kata anaqi.

"wei, aku faham. Aku kena jugak masa dulu. Kau tanya sebelah ni dia pun kena jugak." Fazli tuding jari pada dinie. Dinie terkejut dengan fazli.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 28 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PERANG ASRAMAWhere stories live. Discover now