11. BÖLÜM

5 3 0
                                    

KELT RİCHTER,

   Kimi zaman bizim gibilerin hayatında kendinden çok düşünmesi gereken kişiler bulunur. Yakınlık dereceniz önemli dahi değildir. Senin sihrinin ruhu onda varsa, kanın onun damarları arasında geziniyorsa bu gereklidir.
Çünkü siz bugün ülkenizi korumanız gereken bir prens iseniz yarın o ülkeyi geliştirecek ve ayakta tutacak lord olursunuz.

   Gücü istiyorsanız sorumluluğu aynı derecede kabul etmeniz gerekir. Her güzel şeyin bir laneti vardır derler atalarımız. Haklılar, gerçekten de öyle.

   Hakkım olan gücü istiyorum ve bu bir ödülse bunun laneti Hope ile karşı karşıya gelmek olacaktı. Bunu istemiyordum. Tera'nın halkı zarar görsün istemiyordum. Aksine onlara çok iyi bir kral olabilir, Kehai'den intikamı alabilirdim.

   Adish'e bu konuda hiç güvenmiyordum. Aslında bu tahtın onun hakkı olduğunu düşünmememin sebebi de buydu. Kehai sonuç olarak onun abisiydi. Onu alt etse bile öldürmezdi ve kehai'den intikamım tam olarak alınmazdı. Bunu istemiyordum.

   Nefesimi verip kafamı elimde ki kitaptan kaldırdım. Düşünceler beni okumaktan uzaklaştırıyordu. Bulunduğum konumdan hiç memnun değildim. Kalbim bir başka kadına aitken, ruhum onun için bir direniş başlatmışken bir başka kadının yanında bulunmak kendime olan öz saygımın zedelenmesine sebep oluyordu.

   "Yine neye canın sıkıldı?" Mixie hemen karşı koltuğumda oturmuş ve elinde ki çayı masaya bırakıp bana dönmüştü.

   "Her şey canımı sıkıyor Mixie," dedim. "Zorunda olduğum şeyler yine boynuma bir ip doladı."

   "Hadi ama," dedi şakayla. "Benimle evlenmek bu kadar kötü olamaz." Güldüm söylediğine. Mixie gerçekten çok iyi bir dosttu. Bunu inkâr edemezdim ancak bir gün birisi ona aşık olursa gerçekten yanmıştı. Çünkü onun düşündüğünün aksine onunla evlenmek cidden yorucuydu.

   "Birbirimizi kandırmayalım Mixie," dedim, dostuma bakarak. "Seninle evlenmek bir felâket."

   Güldü ve başını onaylar gibi salladı. "Haklısın. Aşka inanmayan biri olarak, evliliğimi tamamen stratejik olarak yapacak bir karakterim. Senin gibi duygusal fikirlere sahip kişiler pek benimle anlaşamaz." Omuz silkti. "Ancak bu benim yapım, değiştiremem."

   "Gerçekten sana aşık olacak adama üzülüyorum," dedim gülerek başımı iki yana salladım.

   "Evet, o an evli biri olacağım çünkü." Omuz silkip ayağa kalktı ve elbise dolabına doğru ilerledi. Çok güzel bir kadın olduğunu kimse inkar edemezdi. Deniz kızı olması güzelliğine ayrı bir asillik katıyordu. Ancak benim hoşlanacağım türden bir kadın değildi. Bu bazen aldığım kararı sorgulamama sebep oluyordu.

   "Ah, şu evlilikler." Dedim başımı geriye atarak.

   "Evli bir kadına aşıktın, değil mi?" Güldü. "Galiba yarana tuz bastım."

   "Hope benim arkadaşım Mixie," dedim hızla. "Bu konuyu kaç defa daha konuşacağız?"

   "Sana inanmamı bekliyor olamazsın, değil mi?" Dedi kollarını göğsünde birleştirerek.

ASİZA VÂRİSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin