03: MY LOVE LUTFY RAFIQI

166 13 0
                                    

Dengan lantas aku menuruni tangga dan bersalaman dengan aunty Aminah. Walaupun aku kenal dengan lelaki yang berdiri di sebelah aunty Aminah ini tetapi aku berpura pura untuk tidak kenal dia di depan keluargaku.

"Jemput la makan" pelawa mamaku kepada lelaki itu.

Lelaki itu hanya tersenyum sehingga menampakkan lesung pipi miliknya.

***

Setelah kami habis makan aku mengambil pinggan kotor untuk di basuh di dapur. Aunty Aminah dan suaminya bersembang bersama keluargaku di ruang tamu. Aku membasuh pinggan pinggan yang kotor itu di singki.

" Nak aku tolong" kata lelaki dengan suara yang cukup aku kenal itu.

"Tak payah duduk je kat depan tu, kenapa kau tak bagitau aku yang kau tu anak aunty Aminah, Dah bertahun tahun aku kenal aunty Aminah baru sekarang aku tau yang dia ada anak lelaki yang hensem eh yang poyo macam kau ni." Kata ku kepadanya.

" aduuhh tersasur pulak" bisik ku di dalam hati.

" kau tak perlu tau kot semua tu nanti kau sendiri akan tau" balas nya .

" hm, thanks la ek cakap aku hensem" balas nya lagi.

Aku menjeling ke arah nya lalu aku sambung mencuci pinggan.

"Oohh btw nama aku LUTFY RAFIQI
dan kau ? Tanya nya kepada ku

" Nanti kau sendiri akan tau" sindir ku.

"Oh ok fine, tapi kalau aku sendiri dah tau" kata nya sambil tersenyum sinis .

" Menipu padahal kau tak tau lagi kan pastu nanti kau main reka je nama aku." Balas ku sambil berjalan ke arah meja ruang tamu.

"NUR SHAHIRA AMELIYA BINTI DATO FAIZAL" kata nya

Langkah ku terhenti apabila dia memanggil nama penuh ku dan aku terkedu.

"Kau sendiri nampak kan yang aku tak menipu" balasnya lagi.

Aku berpusing ke arah belakang dan aku berjalan ke arahnya.

" macam mana ek kau boleh tahu nama penuh aku ? Soal ku.

"Secret" balas nya dengan pendek.

" Nanti kau save la nombor telefon aku tu baby ke sayang ke anje ke atauuu my future husband. Balas nya lagi

"Ish tak hinggin aku " balas ku dengan suara yang perlahan. Tetapi di dalam hati berbunga bunga hihi.

***

Aku berada di ruang tamu bersama dengan keluarga aunty Aminah.

"Shahira, ni anak lelaki aunty aminah nama dia MUHAMMAD LUTFY RAFIQI boleh panggil dia iqi." Kata aunty aminah kepada ku sambil tersenyum senyum.

"Ohh sedap nama dia ". Puji ku dengan tak berapa ikhlas.

"Btw nama saya pulak NUR SHAHIRA AMELIYA boleh panggil shahi".kata ku kepada anak lelaki nya itu.

Setelah beberapa minit kami berbual bual di ruang tamu dan akhir nya aunty Aminah meminta diri untuk pulang.

Dia berdiri di sebelah ku manakala mama ku dan aunty aminah bersalam salaman.

Dengan itu dia menunduk sedikit dan berbisik kepada ku

"Take care my beuty future wife" kata nya kepada dengan nada perlahan dan dia menggeyit kan mata nya ke arah ku.

"Lutfy salam uncle ni cepat", kata aunty aminah kepada anak lelaki nya itu.

Dan mereka pun telah pulang ke rumah nya. Di dalam fikiran ku masih terngiang ngiang ayat yang dia ucap kepadaku.

"Take care too my hensome future husband" balas ku dengan perlahan

505 P.P

Hmm marah marah pun suka juga.

Shahira ig: shahiraa_ameliyaa
Lutfy ig : lutfyy_rafiqi

MY LOVE LUTFY RAFIQIWhere stories live. Discover now