"Mana jantan tak guna tu pergi, dah berapa minit dia tak datang lagi," kata Ayen.
"Mungkin dia tak sayang kan kau, atau mungkin dia nak diri dia selamat, dia sanggup korban kan kau demi keselamatan diri dia sendiri?" Kata nya lagi.
"A-aku tahu dia akan datang" balas ku dengan tidak bermaya lagi.
"Kalau macam tu, aku bunuh kau dulu biar dia sempat tengok mayat kau je dekat sini" kata nya sambil ketawa.
Aku melihat dia berjalan ke arah satu meja kecil lalu dia mengambil pistol dan mengacu kan di kepala ku.
"Are you ready to die?" Soal Ayden.
Aku hanya memejam kan mata dengan kuat, hati ku mula merasakan bahawa lutfy sudah hampir dengan ku. Degupan jantung ku sangat laju.
Belum sempat Ayden ingin menekan picu pistol di kepala ku, tiba-tiba ada yang menendang pintu itu dari arah luar. Aku yakin bahawa di luar itu ialah lutfy. Benar sekali tekaan ku, bahawa lutfy yang berada di luar rumah itu.
"Datang pun kau, aku ingat kau dah tak sayangkan isteri kau ni" kata Ayden.
"Kau nak bunuh dia?" Kata Lutfy.
"Yes, aku nak tengok kau merana macam mana aku merana sebabkan kau dulu." Balas Ayden.
"Bunuh la" kata lutfy.
"Lutfy!, apa yang awak cakap ni!" Jerit ku sambil menangis.
"Ok, tapi kau kena sediakan tisu dulu, nanti banjir pulak dekat sini" pesan Ayden.
Kini aku melihat Ayden sudah berpusing ke arah ku dengan pistol yang di angkat untuk mengacu kan kepada ku. Belum sempat dia ingin menebak kepala ku, terlebih dahulu aku mendengar bunyi pistol di sekeliling rumah ini.
Lutfy yang berdiri di situ, kini dia berlari ke arah Ayden dan menendang pistol itu sehingga pistol itu jatuh di tepi tangga.
Aku yang berada di situ hanya melihat pergaduhan mereka.Ayden mengeluarkan pistol nya yang berada di dalam jaket hitam nya.
"PANG"
"Abang!" Jerit ku.
Aku melihat tangan kiri milik lutfy sudah berlumuran dengan darah.
"Come in!" Kata lutfy.
Aku melihat sekumpulan polis berada di luar rumah kini mula menceroboh rumah mereka. Baru aku tahu ini hanya lah perangkap lutfy.
Seorang polis perempuan mula menggari tangan lydiana, aku melihat lutfy datang ke arah ku dan membuka tali di tanggan ku. Selepas saja lutfy membuka tali itu, aku terus memeluk tubuh nya dengan erat.
Polis yang lain-lainnya, menggari tangan Ayden dan budak-budak bawahan nya.
"I misi you sayang" kata lutfy kepada ku.
"I-i miss you too abang" balas ku.
"Let'go to home" kata lutfy sambil memimpin aku.
"No, kita pergi hospital dulu" kata ku.
"Tak pe sikit je ni, nanti kita balik abang cuci la" bantah nya.
"Dah jom" kata nya.
Polis menguruskan mereka semua dan meraka telah di bawa ke balai polis untuk di penjarakan.
***
Kami telah pun sampai di perkarangan rumah, aku di bawa ke sofa untuk merehatkan diri seketika.
Beberapa minit kemudian...
"Sayang, pergi naik atas mandi dulu lepastu tidur" Kata lutfy.
"Ok" balas ku.
Aku melangkah kaki untuk masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri. Setelah beberapa minit aku telah selesai mandi. Aku hanya memakai baju tidur. Badan ku sungguh berasa letih sejak kejadian malam tadi. Jam pula menunjukkan pukul 1:10 minit malam.
Belum sempat aku ingin terlelap tiba-tiba lutfy membuka pintu bilik itu. Dan dia baring di sebelah ku. Aku terbau wangian sabun mandi.
Masa bola dia mandi?."Sleep sayang". Kata nya.
"Abang" panggil ku.
"Hm" balas nya.
"Saya nak minta maaf sebab dah kecewa kan hati abang, saya tak sepatutnya nya buat abang macam tu. Saya dah derhaka dengan abang, saya minta maaf sangat-sangat" kata ku.
"Abang dah lama maafkan sayang, lagipun ini semua ujian Allah." Kata nya.
"Terima kasih abang, i love you" kata ku.
"Sama-sama, i love you too, dah jom tidur." Balas nya.
"Goodnight sayang" kata nya sambil mencium kepala ku.
"Goodnight too abang" balas ku.
***
637 P.P
Shahira ig: shahiraa_ameliyaa
Lutfy ig: lutfyy_rafiqi
YOU ARE READING
MY LOVE LUTFY RAFIQI
RomansaPenemuan yang tidak dijangka diantara seorang gadis melayu yang berumur 20 tahun dan lelaki berkacukan China yang berumur 21 tahun. Gadis ini mahir dalam bidang melukis. Lelaki ini pula mahir dalam bidang muzik. *COMPLETE‼️* "SHORT STORY" ** "Aku te...