"Eh lydiana kau buat apa dekat sini?" Soal ku.
"Shahira, i nak minta maaf sebab i kacau rumah tangga you. I nak minta maaf sangat-sangat. Tolong maafkan i please" kata nya sambil memegang nak menyalam tangan ku.
"Hm okey i maaf kan u" balas ku.
"Omg thanks you so much" balas nya sambil memeluk tubuh ku.
"Btw i la adik perempuan kepada Ayden" kata nya.
"Y-you?" Soal ku.
"Yes" balas nya.
"Tak pe you jangan banyak fikir jom kita masuk dalam dulu" pelawa nya.
"Oh o-okey" balas ku.
"Abang i cakap you gaduh dengan suami you betul ke?" Soal nya.
"Ha ah biasalah rumah tangga" balas ku.
"i't okey you boleh duduk sini dulu dan kami akan jaga you " kata nya.
"Terima kasih" kata ku pula
***
Sudah hampir 4 hari aku tinggal di sini. Aku berasa bersyukur kerana aku lebih rasa selamat duduk di sini berbanding di resort. Aku tidak pernah berfikir bahawa lydiana ialah adik perempuan kepada Ayden.
Hari sudah pun malam, aku hanya berkurung di dalam bilik sahaja, perut pun sudah kenyang.
Belum sempat aku ingin terlelap tiba-tiba ada yang membuka pintu bilik ku. Aku memandang ke arah pintu tersebut, terlihat lydiana yang membuka pintu itu.
"Shahira, jom kita makan malam dulu" kata lydiana.
"Saya dah kenyang la" balas ku.
"Betul ni?" Soal nya.
"Yes betul" balas ku.
"Alright" kata nya sambil menutup pintu bilik.
***
"LYDIANA POV:
"Dia tak nak makan" kata ku kepada Ayden.
"I't okey, kita pergi ke plan seterusnya nya. Aku akan suruh budak-budak tu cari dan bunuh jantan tak guna tu" kata nya.
"Kau tak buat ke apa yang aku suruh haritu" kata nya.
"Aku dah buat, masalah nya dia tetap halau aku, aku dah pujuk dia tapi dia tegas" balas ku.
"Jantan ni memang tak guna" kata nya.
"Dah-dah la tu jom la makan aku lapar ni" kata ku.
"Kau makan la tak ada selera aku nak makan" balas nya sambil masuk ke dalam bilik.
***
"AYDEN POV:
"Aku akan pastikan kau mati dengan tangan aku sendiri, aku akan bagi masa untuk kau jumpa isteri kau, tapi bukan selama-lamanya." Sembang ku seorang diri.
Aku mengambil telefon bimbit milikku dan aku menelefon budak bawahan ku.
"Hello, aku nak korang kumpul semuanya dan jumpa aku sekarang" kata ku. Setelah itu aku menutup telefon bimbit.
Aku melangkah kaki keluar dari bilik untuk pergi ke bilik peribadi ku. Kesemuanya telah berkumpul di sana.
"Aku nak korang cari jantan tu dan bawak dia jumpa aku, aku akan bunuh dia guna tangan aku sendiri" kata ku.
"Lutfy-lutfy kau memang bodoh!, setakat nak jaga perempuan macam tu pun tak boleh", kata ku.
"Habistu perempuan tu macam mana boss?" Soal salah seorang dari mereka.
"Dia tu nanti pandai-pandai lah aku uruskan" balas ku.
"Tapi kalau aku dapat tahu korang terlepas, aku bunuh semuanya" kata ku.
"B-baik boss" balas mereka.
***
"SHAHIRA POV:
Aku berjalan di hadapan bilik peribadi Ayden tiba-tiba aku terdengar perbualan dia dengan orang yang ada di dalam bilik itu. Aku berasa sangat takut. Aku berlari ke atas untuk mengemas semua pakaian ku.
Setelah aku siap kemas barang, aku membuka tinggal dan mencari tali untuk turun ke bawah. Dengan keadaan yang senyap, aku telah pun berjaya untuk turun ke bawah.
Aku mengambil beg baju ku lalu aku berlari, belum sempat aku ingin berlari, terasa seperti tangan aku sedang di tarik oleh seseorang. Aku pusing ke arah belakang tiba-tiba terlihat seperti seorang lelaki, aku yakin itu ialah budak bawahan Ayden
Aku menjerit ketakutan, dia menekup ku dengan satu tuala kecil lalu dia mengangkat ku lalu dia masukkan kembali aku ke dalam rumah itu. Kini aku pengsan seketika.
Aku tersedar dari pengsan, terasa kepalaku sangat pening, aku membuka mata dan tangan aku di ikat di sebuah kerusi. Aku hanya mampu berdoa dan menyebut nama lutfy di dalam hati. Sejujur nya aku yang bodoh terlalu percaya kepada orang.
"Kau nak lari mana?" Soal Ayden.
"Aku tanya ni!, kau nak lari mana!" Soal nya lagi.
"Kesian kau kan kena tipu cukul-cukup" kata lydiana pula.
"K-korang tipu aku!" Jerit ku.
"Hahah, kau jerit la macam mana pun, suami kau tu tak akan datang untuk selamatkan kau!" Tengking Ayden.
"Aku tahu dia sayang aku, dia akan datang sini untuk selamatkan aku" kata ku.
"Hahaha, in your dream" kata lydiana.
"Korang nak apa dengan aku!" Tengking ku.
"Senang je, aku nak kau, lagi satu aku nak rumah tangga korang hancur!" Balas Ayden.
"Gila!" Balas ku.
***
748 P.P
Shahira ig: shahiraa_ameliyaa
Lutfy ig: lutfyy_rafiqi
YOU ARE READING
MY LOVE LUTFY RAFIQI
RomancePenemuan yang tidak dijangka diantara seorang gadis melayu yang berumur 20 tahun dan lelaki berkacukan China yang berumur 21 tahun. Gadis ini mahir dalam bidang melukis. Lelaki ini pula mahir dalam bidang muzik. *COMPLETE‼️* "SHORT STORY" ** "Aku te...