Chapter 11 : ibu?

877 142 23
                                    

"Hmm? Apa saya mengenal anda?"

Hening diantara mereka berempat. Wanita tadi memecah keheningan.

"M-maaf... Mungkin saya salah orang. S-saya permisi"

Wanita itu segera menutup pintu rumahnya lagi tapi dihentikan oleh Indonesia.

"Tunggu nyonya- saya ingin bertanya pada anda"

Mendengar perkataan Indo barusan, wanita tadi membukakan pintu rumahnya dengan lebar.

"Masuklah dahulu, saya yakin kalian lelah" wanita itu tersenyum lembut pada mereka bertiga.

Mereka pun masuk ke dalam rumah yang nampak tak terlalu besar. Tak disangka bagian dalam rumah ini sungguh rapi dan indah dan sepertinya penuh dengan barang barang antik.

"Duduklah dahulu, saya akan menyiapkan minuman dan makanan yang ada"

Indo mengangguk saja dan lanjut melihat lihat isi rumah.

Tak berselang lama, wanita tadi kembali membawa sebuah nampan yang berisi roti dan 3 gelas berisi air.

"Hmmph! Aku lapar!" Philip langsung mencomot roti yang diberikan.

"Hei! Sopan santunmu mana?!" Bentak Malay.

"Hahaha tidak apa apa nak Malay..." Tawa wanita itu.

"...huh baiklah jika anda bilang begitu..."

Indo sedikit bingung. Malay mengenal wanita ini? Tapi siapa dia?

Indo: eh? Malay? Kau kenal dia?

Malay hanya terdiam bingung tapi tak berselang lama ia mengangguk.

Indo: siapamu?

Mendengar perkataan Indo barusan, wanita tadi sedikit murung dan izin untuk meninggalkan mereka sebentar.

Philip: anda lupa pangeran?!

Philip juga ikut ikutan kaget melihat sikap Indo.

Indo: siapa? Aku tak mengenal dia! Emang siapa dia? Apa aku pernah bertemu dengannya

Malay: ...ini anda hilang ingatan atau apa? Apa anda tidak ingat wanita tadi ibu anda?

Otak Indo loading sebentar. Ibu? Benar benar tidak masuk akal.
'lah? Bukannya emak gw mayat ya?'

Indo: Jan canda aelah! Emak gw mayat, mana bisa balek ke dunia.

Philip: maksudnya ibu angkat pangeran... Bukan ibu kandung

Indo semakin bingung. Pasalnya ia merasa tak pernah bertemu dengannya dan juga sejak kapan ia punya ibu angkat?!

Indo: ha? Masa sih?

Malay: nah pasti otak anda belum digosok kan? Lupa ingatan pula, sini saya gosok

Philip: huh, apa anda ingat ketika anda dinyatakan hilang 5 tahun dari kerajaan? Nah selama 5 tahun itulah wanita tadi mengasuh anda bahkan menganggap anda sebagai anaknya sendiri

Indo: begitukah?

Malaysia dan Philippines mengangguk

[ THE EVIL PRINCE IN THE THIRD LIFE ]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang