Zerrin için herşey bitmişti, nerden mi anlıyordu bunu, insanın yaşamak için bir sebebi yoksa işte o zaman ölüm en kolayı geliyor zaten yaşamak için sebebim yok diyor kendi kendine. Bir daha umut edebilir miydi çok zor çünkü hayat bir kere daha ona mutluluğu yasak demişti , ne istese uzaklaşıyor ondan ve bir daha hayal edermiydi bilmiyordu.
Zaten ölmeyi seçmişti ölmek istiyordu nefes almak çok zordu onun için hemde çok zor bir daha nefes almak istemiyordu zaten, o yüzden hiç düşünmeden tetiğe basmıştı hemde hiç gözünü kırpmadan tıpkı babasının onu gözünü kırpmadan vereceğimi söyledigi gibi.
Silah sesi zerrin in odasından geliyordu herkes zerrin in odasına koşmaya başladı, kapıyı açar açmaz zerini kanlar içinde yerde buldular, gerçekten bu kadar kolaymıydı insanın kendi canını kyması bu kadar kolaymıydı evet zerrin için evet çünkü onu bu lanet şeyden ancak ölüm kurtarabilirdi, peki kurtulacakmıydı..
"Zerrin, kızım. "Bir anda bağırmaya başladı melike hanım ağlamaya, ağıtlar çekmeye başladı, başka ne yapabilirdi ki elinden ne gelirdi ki, sanki kocası olacak adama yapma etme verme kızı dese dinliyecekti hasan ağa, ki dedi de ama hasan ağa melike hanım'ı dinlemedi ki, melike Hanım'ın tek umudu Allah tı çünkü o da çok iyi biliyordu ki her şerde hayır olduğunu o yüce Allah'ın en hayırlısını yapacagını da biliyordu, kâder karşı gelinmeyeceğinide..
"Yavrum, ne ettin sen güzel kızım. "Kadın'ın ağıtları ve hıçkırıkları arş-ı inletiyordu adeta çok bağlıydı zerrinine, ona bişey olsa yaşayamazdı yaşatmazdı da ..
"Abla, ablam."
"Ablam."
Kos kocaman konak başlarına yıkılmış tı anne ve kızı için peki Hasan ağa o, o ne haldeydi, sahi kızı için bir an olsun üzülmüş müydü yoksa kıza bişey olurda kenan ağa lara veremezler diyemi üzülüyordu, bir insan nasıl bu kadar vizdansız olabilir ki hemde evladına kanından canından olan kızına nasıl...
Ambulans geldikten sonra hastaneye kaldırmışlar dı zerrini, doktorlar ameliyathaneye almışlardı.
Kurtulur mu bilmiyordu kimse ama o kurtulmak istemiyordu, ölmek istiyordu, belkide kendince haklıydı da o buna katlanamaz dı ki o sadece okumak istiyordu bu lanet şehirden kurtulmak ayakları üzerinde durmak istiyordu, hayalleri çok güzeldi annesi kız kardeşiyle başka bir şehirde kendi evlerinde babaları olmadan bir hayat istiyordu her gün bunun hayaliyle uyuyor , uyanıyordu ama hayatına bir anda hiç beklemediği bişey olmuştu ve o bunu kaldıramayıp intihar etmişti.
***
"Baba hasan Ağa'nın kızı vurulmuş hastanedeler şimdi." içeriye bir anda giren oğlunun sözleriyle neye uğradığını şaşırdı, kenan ağa."Ne? nasıl olmuş, nerde?"
"Bilmiyorum baba ama silah sesleri evin içinden gelmiş sonrada kızı hastaneye kaldırmışlar. "
"Çabuk arabaları hazırlayın çıkalım Baran'a da haber et, oda gelsin."
"Tamam baba da baran gelirmi ki. "
Adam düşündü evet baran babası konuşmazsa gelmez ama babası konuşursa gelirdi.
"Nerede şimdi baran beyimiz. "
"Çalışma odasında baba."
" Tamam ben konuşurum sen arabaları hazırla ben gidip konuşurum. "
"Tamam baba ben sizi aşağıda bekliyorum o zaman"
Kenan ağa oğlunu çalışma odasına doğru yürüdü o sırada karısı türkan hanıma da hazırlanmasını söyledi türkan hanım ne olduğunu anlamadan hazırlandı. Oğlunun odasına vardığı sırada tam kapıyı çalacak tı baran ondan önce davrandı ve kapıyı açtı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gece
Genel KurguZerrin ve Baran'ın hikayesi Zerrin okumak için herşeyi yapacak Diyarbakır'ın genç güzel bir kızıdır Baran ise Diyarbakır'ın en varlıklar aşireti olan karahan aşiret inin kenan karahan ın ikinci oğludur, Zerrin ve baranın hikâyesini okumak istiyorsa...