Tizennegyedik fejezet

3 0 0
                                    

Kate és én intéztük az írásbeli vizsgát. Az időpontot és a vizsgázók elhelyezését a tantermekben. Mivel kettesével lesznek, ezért az összes teremre szükség lesz, így az alattuk járó diákoknak aznapra tanítás nélküli munkanapot rendeltünk el. Persze, akiknek gyakorlati óráik vannak csak, nekik a tornaterem fog kelleni, így ők bejönnek. Egyedül elméleti órák maradnak el.

A termekben az elrendezéseket is mi csináltuk meg és az összes tanárt megkértük jöjjenek be lassan. 

- Meg van minden? – kérdezte Kate.
- Elviekben igen. – néztem körbe.
- Mindegyik tanár itt lesz?
- Úgy tudom igen, de ha nem arról már most szólniuk kell. – mondtam.
- Sziasztok. – jött be Sam. – Most kaptam a hírt, hogy aki ebben a teremben felügyelne beteg lett, úgyhogy valakinek át kell vennie a helyét. – mondta.
- Rendben, átveszem. – mondtam. – Gyors elkészülünk a végső simításokkal és ki lehet adni a diákoknak ki hol fog vizsgázni. – tettem hozzá.
- Szóljatok majd. – ment ki.
- Oké. – feleltem.
- Nem lesz sok számodra? – kérdezte Kate. – Szívesen elvállalom, ha kell. – mondta.
- Hagyd csak. Amúgy is a két olyan diák jön ide, akik az óráimon nagyon szeretnek próbálkozni puskázni dolgozatnál. Valószínűleg itt is próbálkoznának. – nevettem.
- Akkor rendben. Azt látom, hogy kész vagyunk, menjünk. – mondta végül. 

Kimentünk Samhez. Ő már rendezte a diákok névsorát, hogy ki melyik terembe fog menni.

- Kész vagyunk. Engedjük be a diákokat és üdvözöljük őket. – mentem az ajtóhoz.

Amíg ők bejöttek és megálltak egymás mellett, addigra Kim, Tim is megérkezett hozzánk. Az ajtók becsukását követően megálltam a többiek mellett. 

- Sziasztok. – köszöntünk nekik. – A mai nappal fogjátok a vizsgának az első menetét véghez vinni. – kezdtem. – Tudnotok kell, hogy a vizsga alatt mindegyik teremben csak ketten lesztek bent, egy felügyelővel. 3 órátok lesz a megírására a feladatlapnak. Nyugodtan menjetek végig rajta először és olvassátok el a feladatokat figyelmesen. Ha valami nagyon nem világos kérdezhettek, de akkor sem fogjátok a választ megkapni, csak a feladat értelmezésében fogunk segíteni nektek. Egy nagyon fontos szabályotok lesz. Ha valaki puskázni mer és meglátják a felügyelők, akik veletek lesz vagy akár érzékelik, hogy egymással próbáljátok megbeszélni elveszik a feladat sort és eltanácsolnak a vizsgáról. Lehet pót vizsgát tenni, de az sokkal nehezebb szokott lenni, úgyhogy tegyetek meg mindent és ne puskázzatok. A másik, ahogy betettétek ide a lábatokat a mágiátok blokkolva lett, tehát nem fogjátok tudni használni, míg nem végeztek a mai nap. A szóbelin is ez lesz, de majd akkor úgyis kaptok megint egy felvilágosítást. – mondta végig a feltételeket Kim.
- Rendben, most akkor elmondjuk, hogy ki melyik teremben fog vizsgázni. – szólt Tim.

Sam és Kate felsorolta a diákok neveit és a terembe kísértük őket. Amint mindenki a helyén volt, a hangosba szóltam.

- Mindenki a helyén, így az óra indul. Sok sikert mindenkinek a mai vizsga részhez. – mondtam. 

Én már az enyémekkel voltam közben. Szépen lassan neki kezdtek az olvasásnak. Láttam, hogy nem könnyű a feladat, hiszen 5-en állítottuk össze direkt. Olyan kérdések voltak benne, amit egyértelműen tanulniuk kellett. 

- Elnézést. – szólt halkan az egyikük.

Odamentem.

- Mi nem megy? – kérdeztem halkan.
- Ez a kérdés kicsit furcsa számomra. – mutatta.
- Á, igen, ezt ebben az utolsó évben kellett tanulnotok. Figyeld meg alaposan a kérdést. – mondtam neki. – A válasz a kérdésben benne van, ennyit tudok számodra segíteni. – mentem vissza. 

A mágia mestereWhere stories live. Discover now