•••
« hani »
Merata rata aku mencari kelibat Kevin di seluruh pelosok hospital . Aku ada tanya di bahagian enterence . Tetapi insan yang bernama Kevin Moon tiada . Aku garu kepala sehingga serabai sanggulku . Takkan lah dia cerboh masuk hospital ? Ahh- lantaklah .
Kenapa dia masih di sini ya ? Anak anak buahnya semua dah balik . Just why ? Sebab akukah ? Gayanya macam tak mengecam aku , semalam pun dia macam kenal aku siapa . Tetapi namaku langsung tidak pernah disebutnya . Pelik !
Buk !
Inilah akibat berangan semasa berjalan , berlaku pelanggaran lagi tetapi kali ini tidak kenyal . Tubuhku didakap supaya aku tidak jatuh menyembah lantai . Aku terpegun , perfume yang menusuk ke hidung sangat familiar . Dapat kudengar degupan jantungnya laju seperti aku .
" Kevin ? "
Barulah tangannya yang berada pada pinggang dia alihkan . Pandangan kami bersatu buat seketika . Satu tahun tidak bersua muka , dia kelihatan lebih matang . Tetapi wajahnya sedikit cengkung , langsung tidak memberi kecacatan pada wajah tampannya . Aku mula dilanda gugup .
" I'm Hyungseo . "
Semakin bercabang otak aku . Hyungseo ? Lepas itu siapakah Kevin ? Terbayang wajah Kevin di fikiran . Lelaki yang selalu mengusikku . Sangat protective . Lembut dalam berbicara . Kenapa wajahnya sama sebijik ? Kembar seiras kah ?
" Oh- Okay Hyungseo ssi , boleh saya tahu kenapa saya perlu jadi girlfriend awak ? " aku silangkan tangan pada dada . Merenung lelaki itu atas bawah .
" Because you are pretty . "
Sikit lagi aku hampir tampar dahi dengan tangan .
" Elok eloklah . " aku tayang muka menyampah . Boleh pulak bagi jawapan kategori main main .
" Apa ? Betullah . Saya taknak orang lain cantas bunga rose saya . "
Jantungku berubah rentak apabila perkataan rose itu keluar dari mulutnya . Aku memicit pelipis . Keliru dengan perbezaan antara dia dan Kevin . Semuanya bersepah dalam kepala . Like a puzzle .
" 5 o'clock tunggu kat sini . I need you to go somewhere with me . " ujarnya tegas .
" Kalau saya taknak ? " lacang juga aku menjawab . Sengaja mahu menguji kesabaran lelaki bernama Hyungseo ini .
" 5 o'clock sharp . Lewat saya culik awak . I don't care . " dia tidak menjawab soalanku itu . Sekali lagi dia tinggalkan aku termangu di sini . Ewah ewah .
Aku hanya menghantar kelibat lelaki itu sehingga hilang dari pandangan mata .
--❦︎--
Perasaan gugup cuba kusembunyikan sebaiknya . Angin sejuk dari pendingin hawa langsung tidak dapat tenangkan aku . Sebelum jam lima pelbagai plan escape yang sudah dirangka cantik dalam kepala . Semua salah Haewon , kantoikan lokasi aku menyorok di mana .
Sedar sedar sahaja aku sudah berada di dalam kereta yang dipandu drivernya . Dia dan aku berada di tempat duduk belakang . Sempat aku kerling ke arah Kevin , maksud aku Hyungseo yang berada di sebelah kanan .
Di tangannya ada iPad dan cara dia bersila panggung membuatkan aku seram sejuk . Sudahlah baju dipakainya atas bawah gelap . Seperti mafia yang aku bayangkan tiap kali membaca novel .
" Nervous sangat ke girlfriend ? " soalannya membuatkan aku hampir saja terloncat .
Dia memang suka panggilku dengan nama panggilan ya ? Doctor lah , girlfriend lah . Lekas aku larikan pandangan ke luar tingkap .
YOU ARE READING
boyfriend.
Fanfiction꒰ complete ꒱ ❧ kevin moon. stranger to lovers real quick. started : oct 12 2022 ended : jan 16 2023 © -milkyuuu. 2023