•••
« hani »
Oh , begini rasanya hidup bermadu.
Pintu gelangsar aku tolak ke tepi . Menderu deru angin pantai menggigit tubuh . Menggeletar sedikit badan kerana aku hanya mengenakan bathrobe sahaja . Baru selesai mandi . Kevin ? Ha , dialah punca aku hidup bermadu . Bukan dengan manusia , tetapi kerja .
Bangun sahaja dari tidur , dia sudah ghaib . Dia hanya tinggalkan nota bersama sepinggan pancake di atas meja . Permohonan maaf terpaksa tinggalkan aku disebabkan perlu hadiri meeting . Tidak dilupakan satu kuntum mawar . Macam tahu tahu aje kelemahanku yang satu itu . Terus tak jadi nak merajuk .
Hyungseo ! Boleh tak biarkan saya dan Kevin honeymoon sekejap !
Bzz !
Telefon yang sedang berdering aku capai . Tertera nama Sunwoo pada skrin . Lantas aku selak ikon hijau ke tepi .
" Nae Stalker ssi . Need update pasal aku ? " sempat aku membahan Sunwoo .
" My dearest Mrs. Moon , cepat siap . Saya tengah tunggu dekat lobi ni . " ujar suara garau itu di hujung talian .
Hah- kat lobi ? Betul betul stalk aku ke sampaikan tahu location aku berada ?
" Asal kau- "
" Boss saya suruh . Dia minta saya temankan awak . Now cepat sikit . Anggaplah saya ni tourist guide Cik Hani harini . "
Lupa pula fakta bahawa Sunwoo adalah orang kanan Kevin .
" Yelah , aku nak pakai baju apa ni ? " langkah diatur ke arah luggage .
" Baby blue ? Boss saya pakai warna tu tadi . " automatik mataku tertancap pada satu blouse ala ala kemeja yang terdampar di atas sofa . Aku tersenyum kecil , tahulah Kevin punya kerja . Matchy matchy !
" Okaylah , tunggu . Jangan tinggal aku pulak . Bye Kim Stalker ! " terus aku letakkan panggilan .
Sepantas kilat aku menyarungkan blouse oversized itu pada badan . Dipadankan bersama seluar jean hitam . Sempat aku gayakan rambut ala ala low wavy ponytail . Makeup pun bodoh bodoh aje sebelum melangkah keluar dari suite mewah ini .
Tidak sabar sabar aku mahu meneroka bumi Jeju . Bukan bersama encik suami pun tak apalah , yang penting aku dapat release segala bebanan stress bekerja buat seketika .
Gara gata terlalu teruja untuk keluar dari perut lift , secara tidak sengaja aku terlanggar wanita yang sedang berdiri menunggu lift . Tambah pula keadaan terlalu crowded disebabkan hanya lift ini yang berfungsi . Nasiblah ada yang menahan wanita itu dari tumbang .
" S- sorry ! Saya tak perasan ! " kalut aku tundukkan kepala beberapa kali .
" Ju Hani ? " terus aku panggung kepala .
Speechless . Mata merenung pasangan itu bersilih ganti . Seperti tak percaya pula aku boleh bertemu dengan mereka . Siapa lagi kalau bukan couple dari neraka .
" Woah , kecil betul dunia ya . How are you Ju Hani ? Setahun tak jumpa awak , you look maturted . " komen Hyunjae seraya pandang aku atas bawah .
Aku tersenyum kekok . Malas pula mahu jawab soalan cliche itu . Kalau boleh nak aje aku blah dari sini . Perasan akan riak Yoojung sedikit berubah membuatkan aku tidak berbuat demikian .
" Still alive . I guess . " mataku melorot pada tangan Yoojung yang sedang mengusap perutnya sedikit membukit .
" Dah berapa bulan ? " aku tersenyum mesra , cuba berbuat baik kepada bekas sahabat baikku .
YOU ARE READING
boyfriend.
Fanfiction꒰ complete ꒱ ❧ kevin moon. stranger to lovers real quick. started : oct 12 2022 ended : jan 16 2023 © -milkyuuu. 2023