Ze wou er niet op antwoorden,anders ging haar vader er tekeer op in. Trouwens ze mocht niet met hun omgaan,volgens hem,mocht ze geen vriendinnen want die zouden haar op allerlei slechte ideetjes brengen. Ergens had hij wel gelijk vond ze. Maar ja what the hell,hij heeft niet in alles gelijk. Haar vader parkeerde de auto in de garage,oke dus dat betekent dat hij nergens meer gaat. Hij gaat de hele dag zitten luieren op de zetel en naar El jazeera kijken en nog wat van die arabische posten. Pffff nou ga ik niet meer kunnen poetsen... Haar moeder had ondertussen al Marmita gedaan... Riftha(middageten) klaar??vroeg de vader. Ja dadelijk binnen een paar minuten. Moet ik ajuinen uit de tuin halen? Vroeg moeder. Nee dat doe ik zelf wel,anders trap je toch op de nehnih(theeblaadjes). Oke laat hem dan maar doen,koppige mens. Hij was altijd eigenwijs,natuurlijk ook koppig en niet een beetje. Ze ging zich dan maar omkleden,deed haar kendoera(marokkaans kleed) aan en vroeg aan haar moeder of ze minta had gemaakt. Haar vader had dat natuurlijk gehoord en antwoordde dadelijk,je hebt je eigen handen,je bent geen klein kind meer,doe dat zelf maar. Ze negeerde dat dan maar en ging dan maar bloem uit de garage halen. Haar vader zei: tegoei kneden,niet dat er nog van die bollen inzitten. Doe er ook granen bij! Oke dit wist ik allemaal al,maar zoals gewoonlijk moest hij alles herhalen. Oke goed gekneden, nu nog even wachten ..... Ondertussen brood was al gebakken,haar vader vertrok naar moskee,het was altijd zo een gewoonte geweest als er brood werd gemaakt dat hij nog een brood meenam voor de rifki,maar hij nam dan een stukje mee onderweg dat hij kon opeten,... Hij nam een hap,ik zat dus dan maar zijn hemd al te strijken en daar begon hij met zijn getier!!! Idjes in rehraam,er zit geen zout in!!! Ik wist niet wat ik moest doen,vlug zei ik moeder vond dat er genoeg zout in zit,... Dat moet jij maar weten hoeveel zout erin moet? Niet je moeder!!Antwoordde hij. En als ik hem tot de rifki had gebracht en hij had ervan gegeten en hij vertelde in de jemehat,die heeft mij brood gebracht zonder zout. Schande maken bij mijn vijanden. Veel mensen konden mijn vader niet hebben,hij was altijd heel slim en loste alle problemen op van iedereen,enzo..Hij vertrok dan uiteindelijk zonder brood,....
Ik pakte vlug de afstandsbediening en zette onmiddellijk Mtv op. P.diddy met I'll be missing you was net op tv,zette hem maar luid op,dit was mijn lievelingsliedje en ik luidop mee aant zingen. Mijn moeder vond dit altijd leuk als ze me zag lachen als mijn vader me net een preek had gegeven. Zat maar lekker te strijken en mee te zingen,mijn vader stond ineens achter mij!!
JE LEEST
Is dit wel de goeie keuze?
AléatoireDit is een verhaal die ik ergens heb gevonden heb t lang geleden gelezen vond t echt een leuk verhaal.