Onbekende man,keek hem aan en vroeg me af wat hij wou.
Wij houden een sebah,jullie zijn uitgenodigd deze avond,je vader had me natuurlijk gestuurd om de pannen te komen halen.Iedereen kwam de pannen halen bij ons,wij hadden van die grote voor speciale gelegenheden,vader had ze uit Brussel gekocht omdat mijn broer ging trouwen en nou komt iedereen ze lenen. Je kent die marokkanen,ze zien iets en ze moeten het onmiddelijk lenen.
Oke momentje,ik breng ze zo. Ik ging naar binnen en zei het tegen mijn moeder,ze zei , ga ze maar in de garage halen en geef hem ook de lepels mee,die zullen ze nodig hebben.
Voordat ik de pannen ging afgeven,zei ik tegen moeder dat we ook uitgenodigd zijn. Moeder zei ja,wie houdt de sabah? Ja hoe weet ik dat? Heeft hij niet gezegd waar we moeten zijn?
Ik ga het hem vragen,mama. Ik gaf hem al de helft mee en ging de andere helft uit de garage halen. Toen ik terug bij de voordeur was,zag ik dat hij zijn busje was aant laden. Huh?? Busje,is dat niet dat busje wat me daarnet bijna aangereden had. Nee,kan niet,het geleek er gewoon een beetje op.
Sorry,maar mag ik ff wat vragen?
Ja,tuurlijk waar moeten we zijn voor die sabah?
Oh sorry smehli,dom van mij,de klim weet je dat liggen? De zaal.
Ja is hier achter de wijk. Oke,bedankt. Mbrook!!
Moet je niet tegen mij zeggen,het is niet mijn kind. Je bent niet de eerste die mij gelukwenst. Het is de kind van mijn broer.
Sorry!
Bedankt voor de pannen.
Doei.
Graag gedaan,wel terugbrengen.
Zal ik zeker doen.Het busje reed weg,mijn moeder riep me. Ze vroeg me wat we gingen doen,ik zei,ik weet het niet,jij bent de vrouw des huize. Weet je wat,bel je vader op,vraag of we mogen gaan. Dan zullen we zien of we ons zullen omkleden of niet,oke?
N: Hallo beba, naoual hier he.
Papa: Wat is er ?
N: Weet je wat,ik geef je moeder door.
Mama: Hier is net een jongeman geweest voor de pannen,hij heeft ons uitgenodigd. Zouden we gaan of niet?
Papa: Doe maar waar jullie zin in hebben.
Ik ging onmiddelijk naar boven,mijn marokkaanse kleedjes uithalen,kijken welke ik zou aantrekken. Ik wou mijn donkere aandoen,moeder kwam boven en zei oh nee geen sprake van,die lelijke kleed doe je niet aan. Doe iets vrolijks aan, zal maar het zinnetje van moeder doen. Had geen zin in discussie,nou ja nu mochten we gaan,ik ga niet moeilijk beginnen doen.
Vlug douchen,omkleden en we waren vertrokken. Onderweg zagen we al een paar Marokkaanse vrouwen met jelaba's onderweg naar het klim.Slenterend aangekomen met die lange kleren aan de zaal,zag ik dat er veel mannen voor de deur stonden,mijn moeder zei awili awilie,moeten we nou langs die mannen? Ja,mama we hebben geen ander keus. Oke,hier kwamen we dan. We zagen dat alle vrouwen per 6 zaten aan een tafel,alles was vol,we gingen de vrouw des huize opzoeken,we vonden haar uitgeput in de keuken. Ze zat helemaal onder het zweet en haar lijfgeur stonk man! Meskiena,kan gebeuren,ze heeft een lange dag gehad,mijn moeder gaf haar een briefje met 25 € erin,ze bedankte haar. Ik zei mbrook,ik vertelde haar dat er geen plaats meer was. De stoelen waren volzet. Ze riep in de keuken naar een klein meisje,in de gang,zeg tegen mo,dat hij dekens van zijn thuis gaat halen. Er is geen plaats meer voor de vrouwen. We zagen dat er nog ongeveer 30 vrouwen binnenkwamen. De vrouw des huize panikeerde,ze had blijkbaar niet zoveel mensen verwacht,mijn moeder vroeg of ze kon helpen. Maar de vrouw weigerde haar hulp. Wij besloten dan maar de zaal binnen te gaan,het was er erg warm. Mijn moeder was haar zus tegengekomen,mijn klein nichtje van 8 maakte dadelijk plaats en ging maar buiten spelen. Ik zei tegen mijn moeder dat ik even naar wc moest,in de gang werd geroepen om hulp. De vrouw des huize Khadija,vroeg of ik de dekens aan wou nemen. Ik ging dus maar naar buiten,daar kwam ik die gozer tegen wat de pannen was komen halen.
Kom jij mij hulp aanbieden?vroeg hij.
Ja ik moet wel,ik bied mijn hulp aan de vrouw des huizes niet aan jou.
Hahah,die was goed zei hij.
Kom op,geef die dekens nou maar,hij gaf tegelijktertijd zeven,oh wat was dat zwaar!!! Dit vind je toch niet zwaar he meid? Nee hoor,(ik ging bijna struikelen over mijn kleed van de zwaarte maar ik wou niet laten zien dat ik een slappe dame was). Ik volgde hem naar de kamer langs de toilet daar legde hij de dekens op grond. Zal ik die van je aannemen? Of kan je ze aan? Nee,nee ik kan ze wel zelf aan. Ik liet de dekens ploffen op de grond. Voorzichtig daarmee,niet op die vuile vloer laten vallen,want dat is mijn lievelingsdeken. Oh dan zal ik maar even mijn vuile schoenen eraan vegen. Hij pakte me bij mijn kin vast,maar goed dat je mijn zusje niet bent zei hij. Ik keek hem aan,ah dus als ik je zusje was,dan kreeg ik gelijk een klap zeker? Nee hoor,zo ben ik niet,ik zou je in dat deken wikkelen en alle hoeken van de kamer laten voelen. Hahah,not funny! Mohamed,ga naar je auto,die kinderen zijn aan de radio aant prutsen hoorde ik Khadija roepen. Mosiba djel kinderen,moppelde hij. Hij keek in de auto en zag zijn twee kleine neefjes. Hoi gelli,kan je me dat liedje van B2k opzetten van bump bump? Wehja duiveltjes. Hij zette het natuurlijk voor hen op,hij vertelde me dat het zijn lievelingsneefjes waren. We gingen maar verder aant werk,in de gang kwam ik mijn nichtje tegen,ze zei tegen me dat mijn moeder naar me zocht. Zeg maar tegen moeder,dat ik zo kom,zeg maar dat ik Khadija aant helpen ben. Oke is goed. Ben jij dan Khadija aant helpen,mijn naam is Mohamed niet Khadija zei Mohamed tegen me. Ja,hallo ik kan nou niet zeggen dat ik Mohamed aant helpen ben. Onze klus was gedaan,hij bedankte me en vroeg als laatst wat mijn naam was. Naoual is mijn naam. Oh dat is wel een mooie naam,apart,hoor je niet vaak.
JE LEEST
Is dit wel de goeie keuze?
RandomDit is een verhaal die ik ergens heb gevonden heb t lang geleden gelezen vond t echt een leuk verhaal.