13

594 35 5
                                    

Sorry mensen dat ik zoooo lang niet meer heb geschrevenn dus hier een nieuwe deel!!

"Ik heb geen tijd,moet veel voor school doen. Maar ik ga toch maar een stukje vertellen....

Nou,beba wil nog niet,dat ik trouw. (ik ga hem echt niet vertellen,dat me vader me nog een paar jaar gaat gebruiken,zodat ik de rekeningen kan betalen). Mama,wil mij ook nog niet weg van thuis,anders is haar kleine meid weg van thuis. Mijn vader is van plan om terug naar Marokko te gaan,als ik getrouwd ben,met zijn pensioen heeft hij meer dan genoeg in Marokko. Hij zal goed rondkomen met de maand,maar het zal een hel zijn voor mijn moeder,die haar kinderen pas om de zoveel jaar terug gaat zien,maar mijn vader wil niet dus zeker niet dat ik met iemand uit het buitenland trouw."

"Is dat zo?" vroeg Moh.
"Ja,dat is zo,ik kan er niets aandoen."
"Dus als ik jou de hand kom vragen dan zegt jouw vader,Nee?"
Ik begon helemaal te blozen.

Brahim stoorde het gesprek
"Loop nou door,Habiba wil een ijsje,zal ik ook wat voor jullie nemen? Och,ik maak wel zelf de keuze.."
Heel vrolijk wandelde Brahim een frituur binnen,waar hij ijs ging halen voor ons.
Habiba kwam bij ons staan,Moh zag een bankje vrij en stelde voor om daar te gaan zitten.

Ze babbelde over werk en school,Habiba vroeg of het leuk was om met Moh te werken. "Nou,daar heb ik nog niets van gemerkt,zoveel heb ik nog niet met hem gewerkt. "
"Oh,ik dacht vanwel."
"Ja,maar binnenkort krijgen,we een project binnen,dan moet het hele team samenwerken,dat wordt echt wel hard werken."
"Oh ja,is dat zo?"
"Jah,je weet,ze zijn toch die banen aan het maken op de Reinseweg."

"Hallooooooooooo,hier is de ijsjesman!!! Hier deze is voor jou en deze is voor jou en deze is van jou."

De avond brachten we nog samen met zijn vieren door, het was lachen.
Moh had Habiba en mij bij mijn huis afgezet en ging vervolgens slapen bij Brahim.

De volgende ochtend begon ik het ontbijt klaar te maken, ik liet Habiba nog even uitrusten.
Alles was op en top. Ik had heel wat lekkers gemaakt, was haar aan het verwennen.
Net of ze een klein zusje van mij was. Dat zou ze leuk vinden.

Goeiemorgen zei Habiba slaperig.
Ik deed nog vlug de broodjes in de oven,  toen draaide ik mij om naar Habiba.
"Wehja chihkoeka,je make-up is helemaal uitgelopen,je ziet er niet uit man."
"Och laat me toch met rust,...Ik ben moe van gisteren,heb echt geen zin om mijn gezicht te wassen.."
"Hahahaha,oke,mij stoort het niet,maar je man zal het later wel storen,je hebt zeker ook je stinkbek niet gewassen?" vroeg ik aan Habiba.
"Nou wat maakt dat uit,we zullen maar zwijgen over jou.
Ali heeft een hele lied gemaakt over jouw stinkbek,de hele Marokkaanse Ali-Baba groep kent hem al,ze zingen ze elke morgen."
"Oh,nee dat meen je niet."
"Oh jawel,dat meen ik wel,geef nou eens die kellogs en die kom door."
"Wajaw,wat voor humeur heb jij wel niet 's morgens?" zei ik tegen Habiba.
"Sorry meid,ik blaf iedereen af 's morgens,moet je aan Moh vragen hoe ik ben."

"Ooh ja, was gezellig hé,gisteren die wandeling?" vroeg Habiba me.
"Ja,heel gezellig,..."
"Naoual wat vind je van Moh eigenlijk,zou je mijn schoonzus niet willen zijn."
"Oh nee,zo'n kreng als jou wil ik niet als zusje van mijn man,hihi"

Er belt iemand aan.
"Heeii,net wakker ofwat?"
"Naoual naoual,boussa boussa?"       
(Dat waren Maryem,Najima en Mohamed)
"Wow,zo vroeg in de morgen al op bezoek bij mij?"
Ik zag dat Habiba die kom kellogs mee naar boven nam.
ze zag er niet uit,Maryem zou wel kunnen schrikken

"Ewa,wat doen jullie hier?"
"Ja,we kwamen jou bezoeken,helemaal vanuit Duitsland,we blijven hier twee daagjes als dat van jou mag?"
"Oh ja,dat mag zeker,leuk!!"
Mijn schoonbroer Mohamed zat een sigaretje te roken,toen Moh(de broer van Habiba) voor de deur stond te bellen.
"Yo,Naoual,er is hier een jonge gast voor de deur,kom eens kijken " zei mijn schoonbroer.
"Oh,Moh," ik liep naar hem en vroeg hem wat hij hier deed.
Hij vroeg me meteen,wie die jonge gast was die daar zat te roken.
"Dat is mijn schoonbroer a gek."
"Ah ik dacht al een jongen die jullie uitgenodigt hebben."
"Nee ben je gek ofzo."

Is dit wel de goeie keuze?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu