6

657 47 0
                                    

Hmmm,ik keek even in de spiegel. Wat ben ik toch een knappe meid,he. Wanneer leer ik nou de jongen van mijn leven kennen? Ik zou nooit de kans krijgen als de andere Marokkaanse meiden om een jongen te leren kennen,vooral niet met zulke ouders.
Ik zou moeten trouwen met een of ander neef uit Marokko,die ik nooit heb gezien. Mijn zussen hadden dit ook gedaan,mijn broers hadden vrouwen getrouwd uit de bergen. Het waren wel allemaal mooie meiden en mijn vader had ze heel graag.
Naoual,naoual waar ben je?
Ik hoorde mijn moeder me roepen,ja ik kom zo.
Ewa,waar bleef je? Je hebt nog niets gegeten,e idje. Mama,ik heb eigenlijk geen zin. Dat is niet erg als je geen honger hebt,dan is er meer voor ons zei mijn vader.
Ik kon het wel krijgen van hem. Zenuwen,stress kreeg ik van die man.
Ging dan maar boven,beetje mijn kleren voor morgen klaarzetten anders kwam ik weer te laat. Ondertussen waren ze onder al aant eten. Mijn vader kwam rodo doen,en klopte op de deur, ga naar beneden,wat doe je hierboven. Alle lichten weer aan,moet ik weer de elektriciteitsrekening betalen. Oke,typisch vader dus. Mijn moeder zat dan maar beneden tv te kijken,ze keek altijd naar Farid Eltrache. Ze vond hem een goede zanger. Ye hbiba,...
Mijn Vader had rodo al gedaan en vertrok dan naar moskee. Voordat hij vertrok zei hij als laatst,genoeg wekkers in huis,zet je wekker op als je gaat slapen.

Tring tring,de telefoon ging af.
N: Hallo
Najima: salaam aleikom
N: aleikom salaam
Najima: alles goed,naoual?
N: hey!!!!! Ja hoor en met jou?
Najima: goed goed en hoe is het met vader en moeder?
N: je weet het goed. Ma zit te luieren en pa is naar moskee zoals gewoonlijk.
Najima: hehe ,zit je daar met die oudjes opgescheept. Kom je dit weekend afspreken? Maryem wil je zien,ze vraagt steeds naar je.
N: ja als vader wil komen,kom ik zeker,bel later terug en vraag of we komen,want je weet als wij het vragen,dan komt hij sowieso niet.
Er belde iemand aan het huis.
Najima: ja is goed,groeten aan moeder,ik spreek haar straks nog wel.
N: Moet je gaan laten er belt iemand aan,doei. Kus
Aan maryem en de groeten aan mo en de rest
Ik hing maar vlug op en moest de deur open gaan doen. Salaam hoorde ik een mannenstem zeggen. Aleikom salaam.

Is dit wel de goeie keuze?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu