De baas stond me al op te wachten,wou net beginnen uitleggen waarom ik te laat ben. Je hoeft het niet uit te leggen,ik weet waarom je laat bent. Ik dacht van huh? Geen wonder dat je te laat komt met zo een turkenbusje,hij begon keihard te lachen. Dit was niet kwetsend bedoeld,ik begon maar mee te lachen. Ik moest eerst koffie voor hem maken en die kon ik best ook wel gebruiken aangezien ik niet tegoei heb ontbeten. Na een uurtje moest ik een paar brieven al klaargetypt hebben,ik had ze al klaar binnen een 40 minuten,maar ja,ik werk nou op een gemeentehuis en daar heb je altijd wel werk wat te doen. ‚s Middags had ik dan weer pauze,ik zag een heleboel mensen,die samen aan een grote tafel gingen eten. Er was iemand jarig,ik was nieuw en ik kende niemand. Maar ja,heb voor secretaresse gestudeerd dus dan moet ik wel sociaal aangelegd zijn. Ik ging me bij iedereen voorstellen en gaf hun een hand. Er waren zo van die leuke oude dames bij, ik kwam bij een jongeman aan,Mr. Peters aangenaam. Naoual Elhammouti aangenaam,oh ben jij dan een marokkaanse? Vroeg hij. Ja ik ben marokkaanse van origine. Nou dat is leuk. Ik hou van die marokkaanse cultuur,Mohamed vertelt er zoveel over. Mohamed is ook een collega van ons,maar hij is er vandaag niet,hij moest helpen met de geboortefeest van zijn zus of zoiets. Jammer dat hij er niet is, ik zie hem nog wel in de loop van de week. Leuk om je erbij te hebben,zei hij nog als laatst. Dank je wel zei ik. Ik ging me nog even voorstellen bij een stel oude mannen,zij vroegen me uit,want ze waren echt wel nieuwsgierig vooral omdat ik marokkaanse was. Mohamed had ze er veel over verteld enzo,...zeiden ze me. Ze begonnen een liedje te zingen voor de jarige,... Iedereen kreeg een stukje taart,iedereen had een cadeautje bij,behalve ik,maar ja ik wist het niet en trouwens,pff ik zou echt geen cadeau voor een onbekende kopen. Ben niet op mijn kop gevallen. Middagpauze was om. Weer aant werk,moest nog een paar verslagen typen en vervolgens op Mohamed zijn bureau leggen. Ik had ze dan maar getypt,dit waren amper korte verslagen,ging ze dan maar neerleggen,heel net bureautje,er lag een kapotte kadertje in de vuilbak met een foto erin. Dus ik nieuwsgierige apin,moest dat weer gezien hebben,ik keek rond of er niemand was,haalde het uit de vuilbak en zag dat het een foto van een meid was,...Mooie meid dacht ik maar waarom ligt ze nu dan in de vuilbak? Dat is de ex van Mohamed zei,een van de collega's. Shit, ik weer betrapt ofwel is het mijn vader thuis ofwel nu weer een collega van het werk...
JE LEEST
Is dit wel de goeie keuze?
RandomDit is een verhaal die ik ergens heb gevonden heb t lang geleden gelezen vond t echt een leuk verhaal.