Hayal

282 24 15
                                    

Ablam gitgide yaklaşırken kollarımı ayırdım Jale'den. Hızlı adımlarla ablama doğru ilerledim. Damarlarım kasılıyordu ve içimden bütün bildiğim küfürleri sayıyordum ana olacak kadına. Ya bi şey olsaydı ablama?

"Kartal! Nereye gidiyorsun?!"

Ablam beni fark ettiğinde heyecanlı heyecanlı güldü ve kollarını hızla sardı bana sıkıca. Kollarımı sardım beline. Çok şükür iyisin.

"Kartal..."

Duyduğum sesle gözlerimi araladım. Jale, endişeli gözlerle bana bakıyordu. Gözlerim durmadan ısırdığı dudaklarına kaydı. Kıskandığında ve öfkelendiğinde dudaklarını ısırırdı. Kollarımı gevşetip başımı kaldırdım. Ablam beni bırakmıyordu. Korkmuş olmalı. Garip sesler çıkartarak kollarını mümkünü varmış gibi daha sıkı sardı. Ağlamaklı çıkan sesleri ile kaşlarımı çattım. Sakinleşmesi için sırtını sıvazlamaya başladım. Çıkardığı sesler mırıltıya dönüştü. Kollarından ayrılıp elini tuttum. Düşürdüğü omuzlarıyla iyice yaklaştı bana.

"Kartal..." dedi titreyen sesiyle, Jale. Başımı kaldırdım. Kan çanağına dönmüş gözleriyle bana bakıyordu. Dudaklarını kanatmıştı. Kaşlarımı çattım. İyi gözükmüyor.

"Neyin var?"

Gözlerini saniyelik ablama çevirip bana döndü tekrar. Yüz rengi atmıştı. Elini tuttum hızla. Elimi var gücüyle sıkıyordu. Neler oluyor lan.

"Dışarda kalmasın!" dedi acıyla bağırarak. "Koru onu. Kimse görmesin onu. Hiç kimse-"

"Kendine gel Jale! İyi değilsin!"

Titreyen dudaklarıyla gözlerini ablama çevirdi. Ablama döndüm. Üzerinde pislik varmış gibi silmeye çalışıyordu eliyle. Gözlerimin önüne Jale'yi ilk gördüğüm gün geldi. Çaresiz bakışları ve üzerindeki yırtık elbisesini çekiştirerek eliyle silmeye çalıştığı o anları. Küfür savurdum.

Damarlarım kasılırken ablam garip sesler çıkarmaya başladı. Sıkı sıkıya koluma yapışmıştı. Jale elimi bıraktı.

"Kendine gel! Onu korkutuyorsun! Götür onu. Güvenli yere götür çabuk!"

Ablamın rahatlaması için elini okşamaya başladım. Canım yanıyordu. Gözlerim Jale'ye gittiğinde ellerini montumun ceplerine sokmuş, o günkü gibi çaresiz gözlerle bana bakıyordu. O günü tekrar yaşıyor gibiydi. Bileğinden kavrayıp elini tuttum. Dolan gözleri yanaklarına taştı.

"Gidiyoruz."

******

Evin önüne geldiğimizde Jale'nin elini bıraktım. Pantolonumun cebinden anahtarı çıkartıp kapıyı açtım hızla.

"Ben geliyorum hemen. Bekle."

"Tamam, bekliyorum." dedi durgun sesiyle. Bir şey demeden ablamla girdim eve. Kapıyı kapattım. Ağzımı bozacağım şimdi.

"Nerdesin lan kadın!"

Kulağıma gelen fısıldaşma ve tıkırtılara dikkat kesildim. Ablam garip sesler çıkartıyordu. Başımı ablama çevirdim. Yüzünü buruşturarak gözlerini kapattı eliyle. Bir şeyler anlatmaya çalışıyordu. Çirkin bir şey anlatır gibi hâli vardı. Kaşlarımı çattım. Ablamın elini bırakıp odalara doğru ilerlediğimde hızla beni tuttu. Duraksadım. Neler oluyor?

Gözlerini bir odaya çevirip buruşturduğu yüzüyle tükürdü. Aklıma gelenle ablamdan ayrılıp ana olacak kadının odasına girdim hızla. Gördüklerimle yumruklarımı sıktım. Tanımadığım bir adamla yatakta çıplak duruyordu. Adam pantolonuna uzanırken diğeri çarşafa sarıldı. Küfür savurdum.

KartalHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin