Частина 4. Лука

19 1 3
                                    

Цієї ночі я майже не спала. Думала про події цього вечора. Думала про Луку. Здається, він був роздратований, коли я запросила його зайти до мене. І чому я взагалі вирішила, що це гарна ідея? І цей поцілунок, наче молодшу сестру перед сном. Мабуть, він зробив це автоматично, бо в нього ж і справді є сестра, а я надаю цьому якесь особливе значення.

Мені все ж вдалося заснути, та кіт вирішив, що з мене досить, бо йому хочеться їсти. Звичні ранкові справи, нічого нового, за винятком моїх думок. Здається, в моєму житті настав час, коли все змінюється.

Сьогодні вирішила спершу зайти до кав'ярні. О, це зміна Луки.

— Латте? — запитав хлопець, навіть не глянувши на мене. Я відмовилась, замовивши американо з молоком без цукру. — Певно, була важка ніч. Ніхто так різко не змінює свої смаки. — він взявся готувати каву, а я пильно стежила за його руками. Розбиті кісточки, на яких застигла кров.
— Якщо я запитаю, ти відповіси? — він лише усміхнувся. — Певно, це означає ні.
— Що Ви робили з тим чоловіком так пізно в парку?
— А ти повернувся до нього? Бо вчора такого не було, - я вказала на його руки.
— Отже, відповіді не буде. Кришка потрібна?
Я забрала каву і пішла до книгарні. Залишивши речі та нагодувавши Тома, вирішила покурити. Як тільки вийшла на вулицю, зустріла щасливу Марину, що вийшла з кав'ярні.
— Адо! — вона ледь не пищала від радості. — Я така щаслива, ти не уявляєш! Лука вчора провів мене додому, коли я закрила книгарню. Він був таким милим, що я готова вийти за нього прямо зараз. Але він, схоже, зачепився з кимось учора, коли повертався додому. Бачила його кісточки? О, доречі, як твоя вечеря? Як все пройшло?
— Очевидно, гірше ніж в тебе. Цей Платон такий мерзенний тип. Він навіть голову не помив.
— Точно мерзенний. — Вона погодилась і засміялась. Ходімо всередину, Лука обіцяв зайти сьогодні.
— То він тебе проводжав як? Як дівчину, що йому подобається, чи як сестру? — запитала я, займаючи місце в кріслі.
— Не знаю, — вона задумалась, певно, згадуючи свій вечір, — сподіваюсь, як дівчину, що йому подобається.

Якщо це так, то зі мною це було, як з сестрою. Отже, можна розслабитись та не фантазувати. Хоча це було схоже на початок роману, які я люблю читати. Мабуть, пора перейти на інший жанр, бо вже надумую собі лишнє. Поки я літала у своїх думках, Марина вешталась серед полиць, обираючи собі книгу на сьогодні. Дзвоник розрізав важку тишу, що царювала у книгарні.
— Пані Майя, вітаю! — Марина відразу вискочила до клієнтки, щоб мати змогу обслужити її та пройти свій випробувальний термін. — Як Ваші справи? Що бажаєте сьогодні?
— Мариночко, ти вже тут працюєш? Яка спритна. Знайди щось для мого онука, йому подобається наукова фантастика.
— Буде зроблено, пані, — вона миттю зникла серед полиць.
— Я у захваті від книги, що ти мені дала, Адо. Думаю, подарую її своїй подрузі, в неї скоро день народження. — я посміхнулась і кивнула. — Чому ти така сумна? В тебе щось сталось?
— Пробачте, все чудово. Я просто задумалась.
— Я точно знаю цей погляд. Тебе щось тривожить.
— Ось, — до нас повернулась подруга з книгою, і пані Майя перекинула свою увагу на неї.— Думаю, ця підійде.
Щойно жінка пішла, Марина сіла на ручку крісла поряд зі мною. В її очах стрибали іскри, схоже, в неї з'явилась якась ідея.
— Ти ж в курсі, що скоро Гелловін? Ми мусимо прикрасити книгарню. А ще краще влаштувати вечірку. — вона заплескала руками, перебуваючи у захваті від своїх думок.
— Думаєш, це гарна ідея? Вечірка в книгарні? Можливо, зробити щось менш ексцентричне? Акцію, можливо? Купуй одну, отримуй другу в подарунок? Або щось типу цього. Але вечірка це занадто.
— Гаразд, можливо ти маєш рацію, але прикрасити ми повинні. Згода? — я кивнула. — Чудово, тоді я побігла по магазинам, пошукаю всякі приколяси. Не сумуй! — повітряний поцілунок і закриті двері. Все, аби не працювати. Так, потрібно робити акції, бо є такі книги, які коштують ледь не усі гроші світу, а люди про них питають. Я стараюсь втримувати ціни, але коли постачальник їх підвищує, доводиться робити те саме, щоб не працювати у збиток.
Проходячи між стелажами, я думала, які саме книги хочуть купити люди, але не можуть.
— Що Вам подобається? — неочікувано позаду хтось заговорив, і я аж підскочила. — Я Вас налякав, пробачте.
— Нічого, я задумалась, і не чула, коли ти зайшов. Може, перестанеш звертатись до мене на Ви? Це дратує. Особливо після вчорашніх подій. — я поставила Бегбедера на місце і продовжила роботу. — Чула, ти провів Марину учора.
— Це має якесь значення?
— То вона тобі подобається? Чи це була турбота старшого брата? — я зупинилась, щоб подивитись на нього.
— Вона хороша дівчина, — він кивнув і відвернувся від мене, спрямувавши свій погляд на полицю з романами. — Який твій улюблений?
— Якщо ти не зацікавлений, то не дури їй голову. Ти їй подобаєшся. — ніякої відповіді. — Лука! Я хочу почути відповідь.
— Ти ж мені не відповідаєш.
— Так само як і ти! — хлопець підійшов до мене, і я опинилась затиснутою між ним та полицею. Він дивився на мене так уважно, а потім дістав книгу, яка була за моєю спиною.
— Знайшов. Я візьму цю. Схоже, хтось читав її. «Кохання живе три роки». Ти віриш у це?
— Я ще ніколи не кохала, щоб підтвердити або спростувати цей вислів. Можливо, в тебе є такий досвід?
— Моє кохання, схоже, не взаємне, — він посміхнувся, але відходити не збирався, — тому теж не можу щось сказати. Можливо, через три роки я дам тобі відповідь. Або ти сама дізнаєшся. — здається, він ще наблизився, бо я відчувала його подих на своїх щоках. — Мені сподобались твої обійми, Адо, — Лука прошепотів ці слова, торкаючись губами до мого вуха. Я зараз втрачу свідомість від того, наскільки близько він стояв. — Я повернувся вчора, він сидів на лавці, говорив з кимось по телефону. Розповідав про тебе усіляку гидоту. Тому я не втримався, і не шкодую про це. Але скажи мені, чому ти була там з ним?
— Мама запросила його на вечерю, хотіла нас познайомити, бо на її думку ми були б хорошою парою. Мені набридла їх компанія, тому я вирішила повернутись додому, а Платон захотів мене провести, хоча я відмовилась. — я говорила швидко, бо не хотілось згадувати про це. — А в парку я була, бо хотіла перепочити через ті кляті підбори, і він вирішив, що це зручний момент, адже нікого не було поряд, і цнотлива дівчина це ж такий трофей. — хотілось задихнутись від власних слів, плакати поки сльози не закінчаться, кричати та бити кулаками стіни, бо це так принизливо. І я не втрималась, сльози зрадницьки покотились по моїм щокам. Лука одразу ж мене обійняв, щойно зрозумів що відбувається. Так пройшло декілька хвилин, поки дзвоник не сповістив про гостя.
— Адо, я стільки всього купила. Навіть для Томчика є подарунок.
— Заспокойся, — він витер мої сльози великими пальцями, охопивши щоки долонями. — Все вже позаду, — знову цей поцілунок в лоб. — Марина прийшла, виходь до неї.
— Адо?
— Так, Маринчик, я тут. — я вийшла до неї і побачила кота у костюмі та з ріжками на голові. — Який красень, — це змусило мене посміхнутись. — Доречі, до нас зайшов Лука. Нарешті обрав собі книгу. Але йому вже час йти, бо перерва скінчилась. — Він вийшов з книгарні, а подруга немов з розуму зійшла, почала пищати й стрибати.
— Про що ви говорили? Він казав щось про мене? Ну ж бо, розкажи мені все.
— Я запитала про тебе, так. Але його відповідь тобі не сподобається. Він сказав, що ти хороша дівчина, але кохає він іншу. Пробач.

Йой! Нажаль, це зображення не відповідає нашим правилам. Щоб продовжити публікацію, будь ласка, видаліть його або завантажте інше.
Книгарня АделінWhere stories live. Discover now