BAB 6

29 6 0
                                    

" Bodoh! Kerja senang pun tak boleh nak buat. Bukannya susah pun bunuh perempuan tu. Kenapa payah sangat hah?!" Ini lah payahnya kalau suruh orang bawahannya yang lain. Ada saja yang tak kena!

"Sepatutnya orang kita dah boleh habiskan riwayat perempuan tu tapi Asahi masuk campur." Kangmin membalas.

"Asahi?" Mashiho memandang meja. Mukanya bengis.

Kangmin tunduk kepala ke lantai.

"Tak guna punya Asahi! Dia memang cari nahas dengan aku." Mashiho meramas kasar rambutnya. Dia hanya tinggal lagi beberapa hari je untuk menamatkan riwayat Haerin. Haerin perlu mati dalam tempoh tu!

"Kalau Asahi cuba halang kita dari bunuh perempuan tu, kau bunuh je Asahi. Aku dah tak peduli. Yang penting aku nak perempuan tu mati."

"Tapi..." Bunuh Asahi? Itu adalah perkara yang paling sukar untuk dia lakukan. Dengan kepakaran yang Asahi miliki, dia sendiri tak mampu untuk menyentuh Asahi walaupun dengan hujung jari. Asahi terlalu hebat untuk dia tumpaskan. Silap hari bulan, bukannya dia yang bunuh Asahi tapi Asahi yang bunuh dia terlebih dahulu.

"Tapi apa lagi? Kau faham tak apa yang aku suruh kau buat?" Mashiho menjegilkan matanya.

"Faham..." Dalam terpaksa Kangmin mengangguk juga.

"Hello." Mashiho mengangkat telefon bimbitnya. Tak lain tak bukan mesti lelaki tu yang menelefonnya. Mashiho mengarahkan Kangmin keluar menggunakan isyarat tangan.

"Kau dah buat apa yang aku suruh?" Suara garau di talian bertanya.

"Belum....bagi aku masa."

"Belum? Orang kau buat kerja ke tak ni?!"

"Ada masalah sikit. Asahi masuk campur. Susah nak dekat dengan perempuan tu bila Asahi terlibat sekali dalam hal ni." Mashiho mengetap rahang. Bengang pula bila dituduh tak buat kerja

"Asahi?"

"Orang lama aku. Dia belot. Sepatutnya dia yang habiskan perempuan tu tapi aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba dia boleh ubah fikiran." Sakit hati bila sebut nama Asahi. Orang yang telah meragut kepercayaanya.

"Aku tak peduli semua tu. Yang aku tahu, aku nak perempuan tu mati! Aku ingatkan hebat sangat kumpulan kau ni.

Rupanya indah khabar dari rupa je. Bagi kerja senang macam ni pun tak boleh uruskan." Terus lelaki itu matikan telefon.

Mashiho menggengam erat handphone yang berada di tangan. Dia rasa terhina. Ini kali pertama ada orang yang berani mencabar kemampuan kumpulannya. Ini semua Asahi punya pasal! Tak guna!

-----------------------------------------------------------------

Asahi mencelikkan mata. Telinganya menangkap suara Haerin. Dada Asahi berdebar. Kenapa dengan Haerin? Pantas sekali Asahi bangun dari sofa dan merempuh pintu yang tak berkunci. Haerin masih berada di atas katil. Tidurnya terganggu. Mukanya berpeluh. Sesekali kepalanya digeleng ke kiri dan ke kanan.

"Tolong...tolong jangan apa-apakan saya". Rayu Haerin dengan mata tertutup. Bibirnya berketar. Dahinya berkerut seolah-olah sedang mengalami mimpi yang sangat mengerikan.

"Haerin..." Asahi menepuk perlahan pipi Haerin. Rasa risau tak dapat disembunyikan lagi. Haerin trauma!

Haerin perlu sedar dari mimpi itu! Dia ada di sisi Haerin. Dia tak akan biarkan mereka melukakan Haerin walau sedikit pun.

"Jangan...pergi dari sini. Saya tak salah. Jangan bunuh saya." Haerin menepis tangan Asahi. Dia masih belum sedar sepenuhnya.

"Haerin, bangun. Awak mengigau ni." Asahi berusaha mengejutkan Haerin. Tapi Haerin masih memejamkan mata. Tiada tanda yang Haerin akan sedar dari tidurnya.

🌈GONE FOR GOOD🌈ASAHI🌈Where stories live. Discover now