Ep 19 (TW: Sexualizing)

283 15 16
                                    

Minhee dan Hiruma akhirnya tiba Di balai polis.Minhee sudah tidak tahan,Dia ingin melaporkannya sekarang juga.Biarlah jika dirinya disiksa oleh GOAT'S HEAD,yang penting nyawa adiknya terselamat.Abang sebenar tidak akan membiarkan adiknya dalam bahaya,mesti diselamat dengan segera.Minhee dan Hiruma akhirnya masuk Ke dalam balai polis tersebut.Mereka menuju ke kaunter.

"Encik,tolong saya encik"

Pegawai polis itu terkejut sedikit kerana malam malam buta seperti ini masih Ada orang melapor.

"Ya,apa yang saya boleh bantu"

Minhee akhirnya menceritakan kesemuanya.Pegawai polis tersebut ternganga dibuatnya mendengar cerita lelaki muda yang Di hadapannya sekarang ini.Hiruma hanya mendiamkan diri sahaja,memberikan Minhee Peluang untuk menjelaskan semuanya.Minhee akhirnya selesai bercerita.Pegawai polis itu menggaruk kepalanya.

"Macam tu lah encik.Jadi tolong encik,tolong selamatkan adik saya"

Pegawai polis itu menghembuskan nafas berat.

"Adik,Maafkan saya tapi setiap waktu malam kami takkan hiraukan laporan pada mana mana orang.Apa kata besok pagi sahaja kita mulakan ya,lagipun sekarang dah Larut malam"

Minhee membulatkan matanya.Hiruma mengerutkan dahi.Lelaki itu menggelengkan kepalanya.

"Tak,Tak mungkin!Mana boleh macam tu!"

Pegawai polis itu masih berpegang pada keputusannya sendiri,bahawa dia tidak akan menghiraukan laporan yang Minhee beri.Minhee lalu menggenggam kedua dua tangan Pegawai polis tersebut.Air mata lelaki itu sudahpun mengalir deras.

"Tolonglah encik,tolonglah...kita kena selamatkan adik saya.Tolonglah!"

Pegawai polis itu mula  rasa gelisah dengan Minhee.Minhee memaksanya.Pegawai polis tersebut  membulatkan matanya Di saat Minhee mula melutut sambil merayu ke arahnya.Hiruma juga terkejut.Bahu lelaki itu ditepuk tepuk memberi Minhee sokongan.

"Saya merayu encik saya merayu,tolong selamatkan adik saya!Dia perempuan encik!Encik takde rasa kesian dekat perempuan ke?!Tolonglah encik!"

Hiruma juga menyokong Minhee.

"Polis macam apa kalau tak hiraukan laporan orang orang?Bagus Tak payah Jadi polis!"

"Jiyoon tu,tenaga dia bukannya banyak pun!"

"Saya sendiri pun sebagai perempuan,boleh rasa apa yang Jiyoon rasa!"

"Korang nak adik lelaki ni mati dulu baru nak mulakan penyiasatan ke?!"

Pegawai polis tersebut terdiam sambil terkebil kebil.Selama ini belum pernah lagi dia terdiam seperti ini mendengar kata kata pelapor.Pegawai polis tersebut melihat Minhee yang masih melutut itu.Hiruma menjeling Pegawai polis tersebut.Minhee dibantu berdiri.Lengannya dipeluk .

"Kalau macam ni lah peraturan korang,terima kasihlah"

Mereka berdua akhirnya Ingin keluar.Pegawai polis itu masih terdiam.Dia terfikir,apabila melihat wajah Minhee tadi membuatkan Pegawai polis itu merasakan yang Minhee betul betul Ingin menyelamatkan adiknya.Minhee sungguh sayang akan adiknya.Apa salahnya jika malam malam begini mereka menolong seorang yang sungguh inginkan bantuan mereka.Pegawai polis tersebut atau boleh dipanggil Lee Heeseung,tau betapa mendesaknya Minhee merayu kepadanya agar Heeseung menolong mereka.Heeseung melihat Hiruma dan Minhee yang mahu keluar itu.Dia menghalang mereka.

"Nanti"

Hiruma dan Minhee menoleh ke belakang.Heeseung menghembuskan nafasnya.

"Apa nama adik kamu?"

-

Sunghoon membulatkan matanya.Dinding ditepuk kuat agar Jiyoon mendengar.

"Jiyoon apa maksud kau?!"

NOT FOR SALE - PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now