2#

176 131 11
                                    

tgsmxd

Hayatta "asla" lara yer yoktu. Bugün neyi yapmam diyorsak ertesi gün o şeyin ortasında buluyorduk kendimizi. 1-Asla,asla deme.

Okula gelmiştim ama aklım hala o adamda kalmıştı. Öyle ilk görüşte aşk filan değildi bu. Başka bir şeydi. Eğer şu an dersime odaklanmak zorunda olmasam bu konuyu daha uzun düşünebilirdim. Üniversitenin bitmesine bu kadar az kalmışken dersten kalmak istemiyordum.

"Deniz"

Kerem'in bana seslenmesiyle ona doğru döndüm.

"Ne?" Ne kadar da kibarsın böyle.

"Çıkışta diyorum, bir şeyler içelim mi?"

"Ders çalışmam gerek."

"Zaten derslerin iyi ne ol-"

"Hayır dedim Kerem. Hayır."

Kerem'e hiç umut vermemiştim ama o peşimi bırakmamak ta ısrarcıydı. Tatlı dilden anlamadığı için artık onu keskin bi dille uyarıyordum.
Aslında iyi çocuktu. Tek hatası imkansıza tutunmaktı. O işlerle değil derslere kafa yoruyordum.

Ders biteli yarım saat olmuştu ve ben kafeteryada boş boş oturuyordum. Pardon şarkı dinleyerek oturuyordum. Tesadüfe bak tam da otobüsteki çocuğa söylediğimiz şarkıyı dinliyoruz. Kes sesini sadece tesadüf.

Telefonuma gelen mesajla dersin iptal olacağını öğrendim. Daha fazla vaktimi kafeteryada geçirmek istemediğim için ayaklandım ve çıkışa yöneldim. Kampüsü terk ederken Kerem'in bana attığı bakışları görmüştüm. Bir kere kabul etsem umut vermiş gibi olacaktım ve onun acı çekmesini,özellikle benim yüzümden acı çekmesini istemiyordum. O yüzden çok beklemeden oradan ayrıldım.

Şimdi benim vaktim gelmişti. En sevdiğim yere doğru hızla adımlarken içimde yine aynı heyecan vardı. Yaklaşık yirmi dakikalık bir yürüyüşten sonra nihayet istediğim varmıştım.

HALAS SAHAF

Kapıyı iterek içeri girdim. Yine kitapların kokusu beni büyülenmişti.
Etrafı yavaş ve sessiz adımlarla incelemeye başladım. Ne zaman gelsem yine ilk gelişimde ki heyecanı yaşıyordum.

"Kızım?" Arkamdan gelen sesle yerimden sıçradım.

"Amca!"

"Uzun zamandır gelmiyordun be kızım,özlettin kendini. Yeni kitaplar geldi bile."

"Valla amca dersler bu aralar çok yoğun anca vakit bulup gelebildim."

"İyi iyi. Hadi gel bakalım. Çayı yeni demledim."

Kurtuluş amca içerden çayları getirirken bende kapının önündeki taburelerden birine kuruldum. Kurtuluş amca doğma büyüme İzmirli idi ve babasından ona kalan, tek mirası olan bu sahafı işletiyordu. Sahafın adının Halas Sahaf olması, halas kelimesinin Osmanlı'da kurtuluş anlamına gelmesi ve kurtuluş amcanın babasının, kitapların insanları kurtuluşa götürmesine olan inancıydı. Bu yüzden de ilk ve tek oğlunun adını da kurtuluş koymuştu.

Hayattaki en büyük şansımı burayı bulmakla kullanmışım. Bir de bir Tranboznlu olarak burnunun düzgün olmasıyla. He bir de o var.

Kurtuluş amca içerden,elinde çaylarla birlikte geldiğinde düşüncelerimden kısa bir süreliğine arınıp ona odaklandım. Önüme koyduğu demli çaydan bir yudum aldım.

"Ooo amcam,çaylarını nasıl özlemişim."

"Başka yerde böyle çayı bulamazsın ben sana diyeyim."

Kurtuluş amcanın çayı harika olurdu hep tam ayarında, semaver de demlerdi. Çayımı içip,uzun bir sohbetin ardından havanın kararmasıyla Kurtuluş amcayla vedalaşıp durağa doğru geçtim.

Kısa bir bekleyişten sonra gelen otobüse bindim. Sabahın aksine otobüste o kadar da kalabalık değildi. İster istemez yine aklıma o yeşil gözler geldi. Bir kere görmüştüm daha ne oluyordu böyle? Aşk oluyor aşk.
Hayır, hayır. Bir daha izin veremem. Bir daha olmaz.

Boş olan koltuklardan birine oturdum ve cama doğru yaslandım. Kulaklığımdan rastgele bir şarkı açıp gözlerimi yumdum.

Kulaklığımın birden çekilmesiyle öfkeyle yan tarafıma döndüm. Ama beklediğim manzara kesinlikle bu değildi.

"Sen? Nasıl?"

"E bir şarkı da ben söyleyeyim dedim"

Elime,bir kağıt tutuşturduktan sonra kulaklıklığımın tekini kendi kulağına takıp önüne döndü. Gözlerini kapattı ve yerine iyice yerleşti.

İstemeden bu görüntüyle gülümsedim. Sonra ne yaptığımın farkına varıp hızlıca eski yüz ifademi takındım.

Elimdeki kağıdı açtım. İçinde bir şarkı adı yazıyordu.

"Sertab Erener- Bir çaresi bulunur"

Gözlerini açmadan fısıldadı; "Bir çaresi bulunur elbet." Gözlerini açıp bana döndü.

"Yeniden yaşamanın."

###

Hellooo

Nasıl bölümdüüü?

Hikayeyi oylamayı ve yorum bırakmayı unutmayın ballarım.

Seviliyorsunuuuuz 🖤

ŞARKILARIMDASIN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin