Vyšilování

359 35 3
                                    

Netěšil se. Ani trochu. Roky Potter ani nepípl a Severusovi to tak vyhovovalo.
Snad ho už to poblouznění přešlo. Severus pořád pozorně sledoval dění v Británii a hlavně to, co se mohlo týkat Temného pána, a podle všeho se Potterovi dařilo dobře. Držel se dost stranou a noviny toho o něm moc nepsaly,ale objevoval se na různých charitativních akcích a galavečerech, obvykle v doprovodu některého ze svých starých známých. To, že Potter podle všeho neměl žádný vztah, Severuse zneklidňovalo. Ale Severus ustojí cokoliv, co na něj Potter vybalí. Moore chce tenhle případ vyřešit, a Severus nedovolí, aby to něco tak malicherného pokazilo.
Dva lidi. Jen dva lidi z původního britského týmu zůstali. Předtím se drželi víceméně stranou, jako jednu z mála se soustředili na práci, a dokonce se potom i omluvili, že se nesnažili udržet ostatní na uzdě. Ne že by to k něčemu bylo. Severus s nimi žádný problém neměl a mohl jen doufat, že budou pod Potterovým dohledem užiteční. Vypadali, že se na to hodně těší.
Ovšem. Kdo by se netěšil, že?
Dnes měla dorazit nová várka bystrozorů a Moore si Severuse vyžádal. Takže tu s ním na přenášedlové stanicii čekal a snažil se odhadnout, jak moc teď Moore vyšiluje jako ten největší fanda. Neměl jediný důvod, proč by tu měl být osobně. Severus, Spinnet s Higgins by to zvládli sami.
Z příletové haly vyšla skupinka lidí. Severus mezi nimi okamžitě lokalizoval Pottera. Ten si prohlížel čekající dav, a jakmile je uviděl, s úsměvem zamával. Něco řekl ostatním a pak vykročil jejich směrem se zbytkem trousícím se za ním.
Potter došel až k nim. „Nazdar, takže vy jste náš uvítací výbor?"
Způsoby jako vždycky.
Merline, dej mi sílu, abych ho neuškrtil.
Povzdechl si a řekl: „Seržante, dovolte, abych vám představil Harryho Pottera. Pottere, stojíte před starším seržantem Moorem." Střelil po něm pohledem a zvedl obočí. Chovej se slušně, nebo mi Merlin pomáhej. 
„Těší mě, seržante." Potter se zdvořile usmál a natáhl k němu ruku.
Pottere, ty pitomče, ruku nabízí ten, kdo má vyšší hodnost!
Ale Moore se jen usmál a stisk ruky přijal. „Potěšení je na mé straně. Děkuji vám za pomoc a vítám vás na Novém Zélandu."
„Děkuji vám. Nemůžu se dočkat, až budu pracovat s vámi a vaším týmem."
„Bezva!" Moore se zářivě usmál a podíval se směrem k ostatním nově příchozím. „Je fajn, že vás tu všechny máme. Doufám, že to tentokrát bude bez problémů. Vaši kolegové vám ukáží ubikace. Pane Pottere," kývl na něj, „rád jsem vás poznal. Omlouvám se, ale čekají mě ještě jiné povinnostit. Uvidíme se i s vaším týmem zítra."
A s tím odešel.
Stoprocentně vyšiloval.
„Milý chlapík," poznamenal Potter.
Severus zvedl obočí. „Budete se k němu chovat s nejvyšším respektem. Je to dobrý seržant."
„O tom nepochybuju." Podíval se Severusovi do očí a usmál se. „Zdravím, dlouho jsme se neviděli. Jak se máte?" zeptal se klidně.
Až příliš klidně.
Vůbec tomu nevěřil. Nevěřil mu ani nos mezi očima. „Budu se mít dobře, až dokončíme vyšetřování. Jak se máte vy?"
„Fajn. Vzhledem k okolnostem."
Vzhledem k okolnostem?
Potter pokračoval: „Mrzí mě, že vám předchozí skvadra dělala potíže. Bylo to od nich dost naprd." Povzdechl si. „Někdy mám pocit, že se nic nezměnilo."
Severus se usmál. „Nešlo o nic, s čím bych se nedokázal vypořádat. Na druhou stranu, seržant Moore neúctu vůči členům svého týmu nesl celkem těžko. Doporučoval bych se chovat co nejlépe, není ten typ muže, kterému byste chtěl stát v cestě. Zejména, když máte za lubem něco podezřelého."
Potter přikývl. „Díky za varování. Budeme si to pamatovat. Stopro."
Severus se pomalu nadechl nosem. Napřímil se a přejel pohledem zbytek příchozích. Pak si ještě jednou přeměřil pohledem Pottera. „Mám práci. Ti dva vám řeknou všechno, co potřebujete vědět. A pravděpodobně ještě mnohem víc." Podíval se na původní Brity. „Počkejte s nadáváním mimo doslech, ano?"
Nečekal na jejich odpověď a otočil se k odchodu.
Po několika krocích uslyšel Pottera říkat: „Jo, to je starý dobrý Snape. Nevyhoďme žádný kotlík do vzduchu a možná ještě přežijeme. Ty jsi Higgins a ty Spinnet, že? Je fajn..."
S vybuchujícími kotlíky by bylo snažší se vypořádat. To bylo jisté.

Neříkejte toKde žijí příběhy. Začni objevovat