Bab 18

16 5 8
                                    

"Eh adik, naik siapa balik?" soal umi kepadaku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Eh adik, naik siapa balik?" soal umi kepadaku. Aku hanya memberi senyuman nipis.

"Ergh, adik balik jalan kaki tadi. Ah nak umi adik beli nasi ayam penyek. Ibu makanlah, adik nak naik atas, rehat. Penat." aku memberikan umi bungkusan tersebut lalu bergerak menuju kebilik aku.

Pintu bilikku kunci, lalu aku letakkan beg sekolah ditempatnya.

Iphone yang berada diatas meja belajar itu aku pandang sepi. Fikir balik tadi nak terus on, tapi- haih! lupakan sekejap perkara tadi. Aku nak mandi lepastu solat! Nak dekat pukul 3 dah ni. Pantas aku bergerak menuju kebilik air.

Habis sahaja solat dzuhur aku mengambil Iphone milikku lalu menyandarkan badan di kepala katil.

Aku meng'on' telefon tersebut, lalu menderu notifications masuk. Perlahan lahan aku scroll notifications tersebut sehingga notifications whatsapp dari Carl membuatkan aku terhenti dari scroll.

10+ message darinya. Membuatkan aku tergamam.

'Nak buka ke tak?' soal akal dan hatiku.

'Ah baca jelah!'

Aku menekan whatssapp dari Carl.

-kumbang? :3

-Heloo bunga!!
-Sorry I tak datang harini!
-I baru bangun pukul 10 tadi,
baru perasan yang I dah lambat datang sekolah.
-Bunga, sorry sayang.
-Nanti balik sekolah you reply tau sayang?
-Please jangan marah I! Im so sorry bunga ಥ_ಥ.
-I pening kepala sangat malam tadi, I taktahu lah I buat apa sampai pening macam ni. Haih.
-Bunga, I love you tau, sorry if I buat you risau.
-🌷muahh!

Aku tersenyum nipis membaca chat darinya. Macam nilah dia apabila chat dengan aku. Sweet! Namun, ada yang membuatku sedikit terganggu.

'I pening kepala sangat malam tadi, I tak tahulah I buat apa sampai pening macam ni?'

Aku yang jarang overthinking, terus berfikiran jauh.

Dia buat apa?

Dia minum ke?

Lepas call semalam dia minum ke?

Jadi betul ke apa yang girlfriend dia cakap?

Pantas aku mematikan telefonku lalu ku campaknya ketepi.

Aku menyembamkan muka ke bantal penguin milikku.
Allah, kenapa otak kau fikir macam macam ni!

Tidak lama itu, tanpa aku sedar aku sudah melelapkan mata.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Sekuntum Bunga Dahlia [og]Where stories live. Discover now