Carl duduk di sebuah kerusi taman perumahan miliknya. Duduk bersendirian sambil bertemankan angin petang yang mendamaikan. Duduk dirumah pun bukan ada sesiapa. Menambahkan rasa sunyi dihati.
Dia membuka kepala hoodie miliknya, lalu dikuak rambutnya kebelakang. Earphone ditelinga dibetulkan. Banyak masalah yang dia hadapi sekarang ini. Jadi dia perlukan healing dengan baik, iaitu lagu.
Tiba tiba dia teringat akan pertemuannya bersama girlfriendnya iaitu Liu Ying. Keluhan terbit dibibir.
Flashback
Carl berjalan mendekati Liu Ying dan kawan kawannya di belakang kelas. Terdengar gelak ketawa mereka yang masih tidak menyedari akan kehadiran lelaki itu.
"Ehem" deheman Carl menggamit perhatian gadis gadis cina dihadapannya.
Liu Ying yang perasan akan kekasihnya itu, terus mengarahkan kawan kawannya pergi. Terdengar dengusan dari mereka, dan mereka terus melangkah pergi meninggalkan Liu Ying dan Carl berdua.
"Carl-"
"Nǐ xiǎng yào shénme? ( apa you nak?)" soal Carl tanpa basa basi. Suaranya dingin mengalahkan ais batu.
Liu ying terus datang memeluk Carl tanpa memperdulikan keaadaan sekeliling. Dia perlu meredakan kemarahan lelaki itu. Silapnya kerana kantoi berdua duaan dengan lelaki di kelab malam tempoh hari.
" Duìbùqǐ. Zhè shì wǒ de cuò, yīnwèi wǒ zuòbì. Qǐng yuánliàng wǒ (I minta maaf, salah I sebab curang. Please forgive me.)" pujuk Liu Ying dengan nada yang merayu sambil mengusap dada bidang Carl yang berlapik baju itu.
Carl menepis tangan halus Liu Ying perlahan.
"Nǐ bèipànle wǒ liú yīng duōshǎo cì? Nǐ wèi tóngyàng de cuòwù dàoqiànle duōshǎo cì? Wǒ hěn wúliáo! (Dah berapa kali you curang belakang I Liu ying? Dah banyak kali juga you minta maaf untuk kesalahan yang sama? I dah bosanlah!)" ujar Carl dengan nada yang kesal. Kecewa akan kesetiaan Liu Ying terhadapnya.
Liu ying gelabah. Pujukkan dan godaannya tidak berkesan kali ini!
" Wǒ zhīdào wǒ cuòle, duìbùqǐ. Wǒ zhǐshì wúliáo, ránhòu nàgè nánrén lái zhǎo wǒ. Nǐ yěshì yīgè, wǒ gàosù nǐ qù jùlèbù, nǐ shènzhì bùxiǎng yào nàgè wǎnshàng! Bùshì wǒ de cuò, shì nǐ de cuò! (I tahu salah I. I minta maaf. I cuma bosan, lepastu lelaki tu datang kat I. you pun satu, I suruh you teman I pergi club you taknak pun malam tu! Bukan salah I, Salah you!)" Marah Liu Ying sambil mengalirkan air mata palsu.
Carl yang melihat itu hanya memandang sahaja. Hatinya sakit, gadis itu ingin menangis air mata darah sekalipun dia tidak perduli
"Shénme? Nǐ yě guàiwǒ? Nǐ zhīdào wǒ bù huì qù nà zhòng dìfāng de! Nǐ ràng wǒ huīxīnle liǔ yǐng! (apa? you salahkan I pula? You tahukan I memang tak akan pergi tempat tempat yang macamtu! You buat I tawar hati Liu Ying! ) tanpa sedar Carl berkata bergitu.
Kata kata terakhir Carl membuatkan Liu Ying terkedu. Oh no!
"Shīqùle xìnxīn? Zhídào nǐ de xīn kǎ'ěr! Kàn lái nǐ bù ài wǒle! (Tawar hati? Sampai hati you Carl! Nampak sangat you tak sayang I!)" bentak Liu Ying lalu menangis teresak esak.
Carl terkedu, tidak lama itu dia memeluk Liu Ying dengan erat bagi memujuk gadis itu. Liu Ying terus menghamburkan tangisan palsunya di dada Carl.
"Shhh Im sorry , sorry. Duìbùqǐ, Duìbùqǐ. " ucap Carl sambil mengusap rambut perang milik Liu Ying.
YOU ARE READING
Sekuntum Bunga Dahlia [og]
RomanceKita disatukan dengan cinta, tetapi iman yang memisahkan kita. Pada awalnya, hubungan terjalin berdasarkan persahabatan, namun tidak bagi sang gadis yang menyimpan perasaan pada sang jejaka. "Otak awaklah tak ada niat. Awak ni! Kalau awak mati nan...