Yatağın içine girip gözyaşlarım kuruyana kadar ağladım. Ne kadar ağlamıştım bilmiyordum ama gözlerimin içi acıyordu. Bu odada bu yatakta belki de son yatışım. Ağam dün gece son kez sarıldı demek ki bana.
" Berivan nerede ?" Ağamın sesini duyduğumda yatağa daha fazla sindim.
" Alpaslan ağa-" Ağam, babaannenin lafını kesti. O kadar bağırıyorlardı ki sesleri buraya kadar geliyordu.
" Daha sonra babaanne daha sonra."
Herkesin sesi kesilmişti. Kapı açıldığında gözlerimi kapattım.
Yatağın bir tarafı çöktü. Ardından ağamın parmaklarını saçlarımda hissettim.
" Sana söz veriyorum bu iftirayı kim attıysa bulacağım kendi ellerimle öldüreceğim onu." Bulsa ne olurdu ki Gülsüm üstüme kuma geldikten sonra.
İçerideki sesler artınca ağam ağzının içinden söylenip yataktan kalktı. Ardından kapı açılıp kapandı.
" Ne oluyor burada bu ne ses ?"
" Bacına söyle Alpaslan ağa." Hadime hanımın sesi geliyordu halen daha gitmemişler.
" Dilan ne oluyor ?"
" Ağabey bu kadın aklı sıra kızını sana yamamaya çalışıyor ama ben buna izin vermem. "
" Sen kim oluyorsun da karışıyorsun?" Yataktan kalkıp odadan çıktım. Nasıl göründüğüm umrumda bile değildi. Hadime hanımın Dilan'a karşı söylediklerinden sonra orada olmam lazımdı.
" Asıl siz kimsiniz?" Herkes bana taraf döndü.
" Sana ne oluyor?"
" Kimin evinde olduğunuzu unutmayın isterseniz burası Korhan konağı ve Dilan bir Korhan aklınızı başınıza alın isterseniz yoksa kendinizi kapının önünde bulursunuz."
" Sen kimsin de bizi koyuyorsun ?" Gülsüm'ün lafı ile ona döndüm.
" Berivan Korhan, Alpaslan Korhan'ın karısı ya sen kimsin?" Gülsüm böyle bir şey beklemiyor olacak ki kala kalmıştı. Eminim bu salondaki kimse böyle bir şey beklemiyordu ama sabrımın sonuna beni getiren bana yapılanlar değil. Bana hayatımda ilk defa bu kadar sevgi gösteren kız kardeşim olsa anca bu kadar sevebileceğim Dilan'a karşı çıkılmasıydı.
" Ben yakında bu eve gelin geleceğim."
" Öyle mi ? "
" Öyle."
" Ağam isterse anında boşayacağı bir kadınsın yani. Ben ise rızam olmadan boşanamayacağı karısıyım. Aramızdaki fark fazlaymış." Gülsüm de anası da sapsarı olmuştu.
Babaanneye baktığımda benimle gurur duyuyormuş gibi bakıyordu. Ağama bakmaya korkuyordum kesin çok kızmıştı. Kızsa bir şey demez miydi ? Beni susturmaz mıydı?
" Ağam şu densizin dediğine bakar mısın?" Aklı sıra ağama sığınıyordu ama bu durum umrumda değildi hatta ağamdan boşanmayacaktım, o odadan çıkmayacaktım onlar gidecekti istedikleri yere. Artık kendimi ezdirmek yoktu.
" Berivan hatalı konuşuyorsun." Ağamın lafı ile Gülsüm'ün yüzünde güller açtı.
" O hiç bir zaman benim karım olmayacak. Bir daha bu hataya düşme benim senden başka bir karım yok." Şimdi ise dumur olmuştu.
" Sen ne diyorsun Alpaslan ağa."
" Merak etmeyin Halime hanım ilgileneceğim bu konu hakkında."
" Peki biz nasıl çıkacağız milletin içine."