Pov author
Mereka berempat sudah masuk ke dalam hutan milik MATA yang jauh dari ibu kota dan hutan hanya boleh dimasuki oleh anggota mata dan ketua teras.
"apa yang jadi sebenarnya..." Hani mula berhenti dan tunduk kepala.
Apabila hani berhenti mereka yang lain ikut berhenti dan toleh ke arah hani.
"hani perjalana-"
"saya nak tahu! Apa sebenarnya dorang nak?! " jerit hani
Hani menjerit mereka bertiga memandang satu sama lain dengan rasa terkedu.
"hani baik kita jalan dulu masih jauh lagi ni" kata iman dengan memujuk
Hani masih berdegil dan masih terpacak, apa hani mahu sekarang ialah kebenaran sahaja
Bakar dan alicia memandang satu sama lain dan bakar tidak teragak-agak mengedung hani di atas bahu nya.
"ejen bakar! Apa ni lepaskan saya! Lepaskan! Saya nak kebenaran dia sekarang!! " jeritan hani dihiraukan oleh mereka bertiga.
Hani mendapat idea menggunakan ciptaan nya iaitu lipstik eletick, hani mengeluarkan dari poket milik nya dan aktif kan hala pada belakang bakar membuat bakar kena renjatan hingga lemah tubuh nya.
"ughhhh!! "
Hani lompat dari badan dan mendarat dengan baik.
Alicia dan iman perasaan itu segera mendapatkan bakar yang sudah pengsan.
"ejen bakar! "
Hani menyimpankan kembali alat miliknya dan renung tajam wajah alicia yang sudah mula marah.
"apa kau dah buat?! Hani tolong lah kali ni je... Dengar kata dan penjelasan orang"
"alicia nampak ejen bakar dah tak sedarkan diri ni"
Alicia baru nak dekat pada hani alicia terpaksa tolong iman.
"aku nak tahu kebenarannya saja bukan susah pun..."
"Hani bukan kami tak nak cerita tapi sekarang bukan masa yang sesuai faham? Kenapa perlu buat ejen bakar hingga begini? " tanya iman dengan kecewa.
Apabila Hani dengarkan kata-kata iman dan mengeluarkan pil penyembuhan buatannya diberi nama fast pilis.
"maafkan saya... Ambik ni" kata Hani sambil beri pada Iman
Alicia mengeluh panjang dan melihat keadaan bakar yang mula sedarkan diri semula masa yang sama alicia kagum kemanpuan Hani sangat hebat dari segi medic mahupun teknologi.
"ugh aduh kuat betul gejat tu ye? Sampai saya pun boleh pengsan" kata Bakar dan badan bakar kembali normal.
"bagus gajet dengan medic kau tapi jangan salah guna lagi faham!?" kata Alicia dengan tegas
Mata hani melirit ke arah lain dan diam sahaja.
"tu jom kita teruskan nanti makin malam lagi susah nak teruskan" kata iman dan mereka pun terus kan perjalanan.
Setelah 5 jam berjalan mereka telah tiba sebuah banglo 2 tingkat tapi apabila mereka masuk didalamnya terdapat teknologi yang sangat canggih.
Untuk rumah ini perlukan identiti seorang ejen mereka berempat pun discan dan pintu itu telah dibuka.
"tempat apa ni? " tanya Hani
"ini ialah SAFELY MATA " jawab Alicia
Bakar sudah terlebih dapur pergi ke dapur untuk cari makan
YOU ARE READING
Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]
Mystery / ThrillerAli seorang yang ceria,suka senyum dan periang selepas peristiwa yang berlaku 4 tahun yg lalu membuatkan ali berubah sepenuhnya dari sifat asalnya menjadi seorang yang serious,tegas dan juga berhati kering Alicia dan seorang gadis (?) cuba nak kemb...