💧16: crystal heart💧

207 9 0
                                    

Pov author

Rabbit telah habis bertarung dengan ali dan pedang miliknya menitis darah.

Lalu Rabbit berjalan meninggalkan kawasan itu dan melihat screen pada topeng miliknya.

"hm! Tu lah mahu mentang aku lagi... Maaf aku terpaksa tamatkan riwayat kau" kata Rabbit dengan sendiri.

Muncul seorang lelaki pakai topeng tanpa mulut berdiri sebelah Rabbit.

"tuan suruh kita ambik juga budak tu sekali"

Rabbit bersihkan darah yang ada pada pedangnya mengunakan kain nya.

"lepas tu? Tu je dia nak? Zero? "

Lelaki tadi bernama zero hanya mengangguk kepala dan diam sahaja, Rabbit mendengarkan perintah oleh bossnya terus berlari memcari jejak Hani dan yang lain.

"aku suka kerja macam ni heheh... "

Dengan gelakkan halus dengan penuh niat jahat dia berlari sambil tersenyum smrik.

Ditempat Hani, Alicia,Iman dan Bakar

"Hani makan lah jangan main makanan tu" marah alicia melihat hani hanya bermain nasi itu

Hani yang dengar teguran Alicia terus makan sambil dia termenung jauh memikirkan tentang mimpi dia alami tadi.

"kamu kenapa ni? Banyak termenung je uncle tgk" tanya Bakar

Mata Hani lirik pada Bakar dan wajah pun berubah makin suram dan risaukan sesuatu.

"Hani nak tahu apa jadi kan? Kenapa mereka nak kejar awak kan?" kata Iman yang baru sahaja cuci pinggan nya

Hani terdiam seketika ye sebelum mereka sampai kesini dia memaksa mereka bertiga cerita apa sebab mereka larikan diri.

"dia diam maksud ye lah tu" kata Alicia sudah selesai makan

"ye betul...  Apa mereka nak? Apa yang ada kat saya?  Cuba bagitahu saya nak tahu kebenarannya"

Bakar pun menarik nafas dan hembus dengan berat mata nya pun fokus pada Hani.

"macam ni hani kami kena bawak kamu jauh dari Animalss..."

"siapa animalss? " tanya Hani dengan hairan

"Animalss ialah kumpulan yang telah lama nak kan batu crystal heart dari MATA ni" kata iman

"dan juga crystal tu juga lah jantung ke dua untuk Cyebraya ni bagi aliran terus berkembang"

"tapi kenapa saya? Saya bukan ada pun"

Alicia menuju pada dada Hani dan Hani sedar apa maksud Alicia dengan segar dia mengeluarkan kalung  crystal yang diberi oleh Nurul 5 tahun lepas

Alicia menuju pada dada Hani dan Hani sedar apa maksud Alicia dengan segar dia mengeluarkan kalung  crystal yang diberi oleh Nurul 5 tahun lepas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Secara tiba tiba crystal itu cahaya biru  terang dan hani perasa cahaya itu sama seperti dalam mimpinya.

"k-kenapa dia bercahaya? Kenapa masa arwah kak long bagi benda ni tak bercahaya macam ni? "  tanya hani dengan ketakutan

Iman memegang tapak tangan Hani dan merasa kan tangan hani sudah mula sejuk.

"jangan takut crystal tu tak akan apa apa kan kamu hani dia just bercahaya bila salah seorang sudah mati" kata iman dengan sedih

"m-mati?!!! " jerit Hani dan tambah takut

Alicia sedaya upaya tenang dan melihat crystal itu dengan lama harapannya sudah hancur.

"apa maksud akak iman mati? Saya dah mati ke?  Ke korg semua ingat saya roh ke? "

Alicia tepuk dahinya dan iman hanya tersenyum sahaja bukan itu maksud iman

"bukan... Dalam crystal itu terbuat dari crystal ajab memerlukan 4 orang darah manusia dalam tu untuk tetap kuat dan teknologi tetap berjalan" dan Alicia terdiam seketika.

"3 orang? Maksudnya? Siapa ke empat orang tu? "

"macam ni hani... Kakak kamu,Ali, Alicia dan Kamu sendiri"

Hani mula terkedu dan hairan sejak bila dia menyumbang darahnya pada crystal itu.

"kau mungkin tak ingat tapi masa umur kamu 6 tahun tuan zain mengambil darah kamu untuk dimasukkan kedalam crystal itu" jawab alicia dan anak matanya sudah beralih ke arah lain.

"dulu dia pernah bercahaya bila arwah nurul meninggal tapi masa tu kamu kata pada akak untuk pegang kejap lepas itu akak pulang balik pada kamu dan masa tu kamu dah lupa semua nya tentang diri kamu dan kami semua" terang iman

Hani mengambil crystal tu hani meletakkan pada tapak tangannya dan berfikir dirinya masih bernyawa dan alicia pun masih bernyawa.

Seorang sudah gugur dan sepatutnya tinggal lagi 3 sahaja iaitu Hani, Alicia dan Ali.

Ye ali

Ali tidak bersama mereka dan membuat Hani mengalirkan air mata dengan deras dan dada hani mula terasa sempit dan sakit apa hani harapkan tidak menjadi kenyataan.

"t-ak... Tak!"

"hani tenang jangan macam ni"

"TIDAKKKKK BUKAN ABANG ALI!!  BUKAN DIA! DIA MASIH HIDUP!!!!" jerit Hani dengan perasaan kecewa dan bersalah pada ali.

Bakar sudah jangka ini akan berlaku dan dia berpaling wajah tidak sanggup melihat Hani yang sedang tidak terima kenyataan.

"tenang Hani pls tenang" Iman peluk tubuh kecil milik hani dengaj erat dan cuba bagi hani bertenang.

"kenapa... Kenapa?! Hisk hisk semua nak tinggalkan Hani?!  Dulu ayah dengan kak nurul sekarang abang ali?! "

Alicia sudah tidak tahan dengan semua itu, dengan pantas Alicia menampar pipi Hani cuba bagi Hani sedar apa dia perlu buat.

"HANI! Kau tak keseorangan! Kau masih ada aku dengan iman dan yang lain!!  Ingat Ali dan nurul nak kau hidup untuk bagi teruskan perjuangan mereka!" marah Alicia dan nampak jelas diwajah alicia sudah dibanjiri oleh air matanya

Alicia sudah buat 3 kali mengeluarkan air mata disebabkan dia hilang orang dia sayang.

Iman terkejut melihat alicia lempang Hani tapi iman faham apa dimaksudkan Alicia.

Hani terkaku dan melihat Alicia dengan terkejut dan dia sedar betul apa dikatakn oleh alicia dia perlu kuat untuk mereka Semua.

"ingat ali cuba halang mereka dari dulu sebab dia nak tengok engkau selamat dan crystal itu pun selamat dia tak nak hilang orang dia sayang lagi.."

"betul kata alicia hani...uncle kenal perangai ali walaupun dia sekarang sudah tidak macam dulu tapi dia sanggup untuk lindungi orang dia sayang dan hargai pengorbanan ali"

Hani hanya diam dan melihat crystal itu dengan dalam dalam itu ada darah mereka berempat dia tak nak kecewakan sesiapa lagi.

"saya tak percaya abang ali dah mati.... Saya akan cari dia"

Hani bangun dari kerusinya dan meninggalkan mereka semua, alicia melihat Hani mampu mengeluh dengan berat

Skip time

Alicia duduk diluar rumah itu sambil melihat bintang yang penuhi langit malam itu dan pikiran Alicia pun sesuatu.

"kau dah janji...  Akan sentiasa hidup...  Kau mungkir janji ali... "

Alicia mengeluarkan sebuah kilp rambut bercorak bunga warna kuning yang diberi ali waktu Hari jadi alicia dulu.

"kau ni bebal!" marah alicia dan terus menangis seorang diri.

Bakar yang sedar alicia menangis mampu diam dan melihat dari jauh.

"akak maafkan bakar tak berjaya jadi pakcik yang bagus... Dia ikut perangai akak.."





.

.
.
.
.
.
.

Bersambung

Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]Where stories live. Discover now