💧6:mencari rahsia yang tersimpan 💧

1.9K 70 18
                                    

Di bangunan 5 SMC

Terlihat seorang gadis bertudung sekolah sambil dengan seragam sekolah menengahnya memasuki sebuah bilik yang mempunyai label 'Bilik larangan'

"Hish! Kalau kak alicia tu tak suruh aku masuk mesti aku tak akan pergi belakang ni!" Marah hani pada alicia apabila alicia suruh hani pergi ke block 5 bangunan sekolah mereka.

Flashback●●●●

Pov Hani

Hari ini merupakan hari dimana aku pindah sekolah disebabkan makcik aku pindah kerja disini dan juga MATA pun suruh aku sekolah disini.

Aku berjalan kaki untuk pergi ke bilik pengetua sekolah ini tapi aku tak jumpa guys! TwT mana bilik pengetua ni!

Semasa aku berhuhuhuhu seorang diri tanpa aku duga aku terlanggar satu tubuh badan lelaki dan aku

Dub!

"A-adeh sakitnya maafkan saya senior" aku dapat teka orang di depan aku ni ialah seorang senior tapi...

Kenapa mesti dia!

Anak mata itu! Haih matilah riwayat aku ni! TwT aku langgar tadi itu ialah...

Mentor aku..ejen ali!!😨

"Hmm"  dia hanya berhmm je dengan aku dasar hati kering! Haih sabar hati ni adeh.

Tapi aku bukan sahaja jumpa dengan ali je tiba-tiba datang seorang senior lelaki tapi berbangsa cina hampiri ejen ali.

Ok sumpah aku kata muka senior itu hensem weh! Kalah jungkook bts hahahhaha.

"Kau ok tak ali?" Tanya senior aku yang bangsa cina tu pada ejen ali.

Ejen ali hanya mengangguk kepala sahaja dan mata dia masih dingin dan senior aku yang bangsa cina tu pandang aku.

"Awak ok tak?" Tanya dia pada aku

"Saya ok je maaf langgar en- senior ali tadi hehe" nasib aku tak sebut ejen kalau tak mampus aku kejap lagi

Dia hanya diam dan terus pergi tinggalkan aku kat sana dengan muka dingin dia. Ok sumpah dia memang hati kering dan sejuk.

"Hahah maaf dik dia memang macam  tu pendiam sikit...ok bye" senior cina itu pergi ikut ejen ali dari belakang.

Aku hanya membuat muka 'Apa yang?' Senior tu tak kata pun aku dah tahu perangai dia.

Aku pun terus mencari bilik pengetua dan aku terjumpa alicia yang keluar dari satu bilik yang aku dapat pasti itu mesti bilik pengetua yelahkan yang baju alicia pakai itu pun baju pengawas sekolah.

Dan ini lah masa yang tempat untuk aku tanya! Sebab tadi aku tak sempat nak tanya pada encik dingin tu jadi dengan alicia pun jadilah!

Aku pun berlari kearah alicia yang mahu pergi ke dewan sekolah dan aku memanggilnya

"Kak Alicia!!" Jeritku dan berlari kearahnya

Kemudian alicia pun toleh kebelakang dan melihat aku dan aku pun berhenti depannya dan aku mengambil nafas yang banyak

Gila kau! Aku berlari 5 km ok!

Hahah gurau je

Dekat je sebenarnya (-^-)

Alicia pun memandang aku dengan muka hairan dia kenapa aku berlari kearahnya dan panggil dia?

"Ye? Kenapa kamu panggil?" Tanya alicia

Selepas aku dah selesai aku betul-betul stabilkan pernafasan aku terus aku tanya dia yelah kan aku ini kan budak baru (°^°)

"Kak alicia tahu tak kat mana bilik pengetua ? Saya nak jumpa dia"

Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]Where stories live. Discover now