Pov Ali
Aku berjalan didalam hutan dengan Mata Ku melihat jalan menuju ke Bandar.
Luka Di perut Aku sudah mula berdarah kembali rasa perit tu mula datang lagi. Aku Cuba abaikan rasa sakit dan ngilu dari bekas luka, Aku perlu tiba disana sebelum animals jumpa hani.
Tapi dalam perjalanan ke kota Cberaya, Aku lihat kelibat seorang lelaki berambut perak memakai topeng tanpa mulut di hadapanku, paling parah ialah Aku tidak punya senjata.
Penting sekarang aku perlu cari apa-apa boleh menjadi senjata dan aku nampak ada batu dengan ranting di sekeliling aku, itu boleh aku jadikan senjata lalu Aku capai rating yang besar disana, patahkan menjadi tajam kemudian Aku dalam posisi bersedia sambil menahan darah di perutku.
Lelaki itu dekati Aku dan tunggu masa untuk serang tanpa diduga oleh aku lelaki itu hanya buat posisi angkat tangan ke atas itu tanda bukan musuh.
"Tenang Ali... ni aku daus"
Aku sedar suara itu orang yang aku kenal, topeng di mukanya dibuka dan terlihat wajah Daus yang ternampak risau melihat keadaan aku.
Itu buat aku merasa lega dan tubuh aku sudah tak mampu berdiri lagi rasa perit itu kuasai aku, tubuh aku sudah hilang imbangan dan jatuh ke tanah.
Daus dengan pantas tangkap tubuhku sebelum hempap tanah dan aku mandang Daus dengan wajah menahan sakit.
"Daus... Hani dalam keadaan baik ke? Ugh.."
Daus memandang aku sambil mengeluh, ya Aku memang mengambil berat tentang budak itu kerana Hani ialah amanah aku juga.
"Dia lari cari kau... Dan Alicia tengah kejar dia untuk halang dia pergi jauh lagi"
Aku kembali risau,apa? Hani lari? Sebab cari aku? Aku cuba untuk lindungi dia dari bahaya tapi dia malah cari masalah...
Aku terdiam dan memandang Daus dengan tidak larat lagi kudrat aku sudah sampai batasnya.
Daus pun terus gendong aku dengan mudah, aku tak boleh tolak lagi kerana aku sudah tak mampu berdiri lagi.
Dalam kepala aku berfikir lagi kembali bagaimana Daus tahu aku disini, kepala aku menoleh ke arah wajah Daus.
"Macam mana kau tahu aku kat sini?"
Daus diam dan terus berjalan tanpa jawab pertanyaan aku tadi, Aku mengeluh dan rehdo digendong seperti wanita.
Tak lama kemudian Daus buka mulut dan beri pandangan dingin seperti selalunya.
"Tu sebab badan kau hilang di tempat animals serang, aku dapat info dari ejen dan polis hanya ada kesan darah kau sahaja di sana... Aku tahu Ridzuwan dah ambil kau..."
Aku tak sangka lelaki ini sangat tajam naluri nya, aku juga hampir lupa dia ialah ejen hampir menjadi ejen hyber seperti aku tapi dia gagal satu ujian buat dia kekal terasnya.
Tapi masa yang sama, aku risau akan keberadaan Hani, aku mahu menyuruh Daus berhenti biar aku sendiri jumpa Hani yang aku masih hidup.
"Kau ingat Ali... Walaupun kau super ejen... Tapi kau tetap manusia masih ada had nya...luka kau pun masih jelas terbuka lagi... Jangan degil..." Daus balas dengan nada tegas dan beri pandangan sisi yang tajam pada aku.
"Hani... Aku risau dia..."
"Kau sekali sekala percaya pada orang lain untuk jaga Hani... Hani bukan amanah kau seorang... Tapi kami semua...terutama Alicia..." Dengar kata-kata Daus.
Itu buat aku terdiam sebentaradan memandang pokok dengan lama, apa kata Daus sangat kesan beri pada aku.
.
.
.End pov Ali
Pov author
Hani berlari dengan laju dan sekali sekala melihat sekeliling risau kalau dirinya ditangkap ejen sedang cari dirinya, Hani terus panjat satu bangunan untuk kesan keberadaan Ali, dan guna alat teleskop buatannya dan tengok kawasan rumahnya, Hani tahu dia tak boleh kembali ke rumahnya.
"Mana abang ni?..."
Hani melihat masih ada polis dan ejen mata tengah siasat kawasan rumahnya, Hani duduk di lantai bumbung bangunan dan fikir strategi untuk cari Ali.
Semasa Hani tengah fikir dirinya sudah tertangkap oleh Alicia, alicia berjalan ke arah Hani dengan wajah marah campur sedih.
"Apa kamu sudah puas?..Hani?"
Hani menoleh ke kirinya dan menjadi terkejut segera keluarkan kerambit di balik tudungnya dan bersedia mahu serang.
"Baik kak Icha berundur..."
Alicia mengeluh dan tolak tangan Hani ke bawah dan sentuh pipi Hani dengan berhati-hati.
"Hani.. kau tahu kat sini tak selamat... Kau boleh dalam bahaya... Mari pergi?.."
Alicia cuba pujuk Hani dengan cara baik dan berlembut
Hani tepis tangan Alicia dengan kasar tak mahu dengar apa Alicia kata, Hani memandang wajah Alicia sudah memakai iris nya dan tahu Alicia cari dirinya dengan cara pertolongan iris.
Hani tak hairan kenapa Alicia cepat tangkap dirinya dan Hani berundur ke belakang untuk lari.
"Selagi saya tak jumpa abang Ali... Selagi itus saya tak akan balik ... Apa kak Icha tak kesah dan risau abang Ali?!"
Alicia kesat muka dan mulutnya kasar dengan guna tangan kiri dan walaupun tiada pertalian darah, tapi Alicia boleh nampak diri Ali ceria dulu dalam diri Hani.
"Iras? Haih... Kau memang ikut sifat Ali? Degil? Baik bagaimana kalau aku kata Daus sudah cari Ali?... Sudah pu- haih budak ni"
Belum sempat Alicia habis bercakap Hani sudah lompat dari bangunan itu, itu buat Alicia mengeluh lagi.
Alicia pun sambung berlari ikut jejak Hani sudah berlari laju.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Oh assalamualaikum semua! Dan saya kembali lagi! Dan selamat hari Malaysia! 🇲🇾
Ok mesti keliru kenapa Alicia kejar Hani dan Daus jumpa Ali?
Disini saya terangkan...
Sebelum kejadian kejar Hani
Lepas dengar arahan Daus tadi, Alicia baru berapa Langkah bergerak tapi berhenti semula
"Tunggu Alicia.."
Alicia menoleh ke arah Daus dengan hairan.
"Kenapa?"
"Aku rasa kita tukar sebab aku fikir balik kau ada iris... Jadi aku cari Ali.. kau cari Hani sebab Hani mungkin lebih senang kau dapat tangkap... Kalau tentang Ali aku tahu dia selamat dan dia berada kat mana.." terang Daus dengan tegas
Alicia diam sebentar dan fikir apa Daus kata ada betul, sebab iris telah ada sistem data ejen jadi senang Alicia mahu cari Hani.
"Baik... Aku akan cari budak bertuah itu..."
Mereka pun berpecah.
Gitu lerrrrr ok bye bye
YOU ARE READING
Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]
Mystery / ThrillerAli seorang yang ceria,suka senyum dan periang selepas peristiwa yang berlaku 4 tahun yg lalu membuatkan ali berubah sepenuhnya dari sifat asalnya menjadi seorang yang serious,tegas dan juga berhati kering Alicia dan seorang gadis (?) cuba nak kemb...