A: Assalamualaikum!!! A come back!!
Ali:ingat x ingat cerita ni dh =_=
Nata: entahlah dia tu *angkat bahu*
A:amboi korg~
Moon:bila watak aku nak keluar A!! >∆<
Rudy:tahun depan *pejam mata*
Moon:Hish! Kau ni lah landak!!
A:adeh korg .... dh Ok jom mula >^<
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•×××××××××××××××××××
"maafkan saya..ejen Alicia dan ejen Ali" kata seorang gadis yang bertudung hitam dengan baju ejen kimono
Alicia hanya mengeluh dan cekak pinggang sambil tenung tajam wajah gadis muda bertudung itu
"Kalau nak jadi ejen mesti patut awal dan tetapkan masa itu..macam mana kau nak jadi ejen kalau benda ni pun tak boleh buat!" Marah alicia
Ali hanya pejamkan matanya dan berdiamkan diri sahaja, gadis muda bertudung itu tundukkan badan pada alicia memohon maaf atas kesilapannya.
"Maafkan saya ejen alicia,tadi saya ada hal" kata gadis itu dengan lemah lembut itu bagai puteri bhai 😂
ok A merapu lagi.
Ali membuka matanya lalu anak matanya tertuju terus pada gadis muda tadi. Apabila suara yang dikeluarkan oleh gadis tersebut.
'Suara dia...sama macam rul' bisik hati ali
"Ah! Aku tak kesah semua tu dan sekarang aku nak tahu apa nama kau? Ha budak baru"
Alicia bertanya nama gadis tu disebabkan ali tak bagi biodata tentang budak ni terukkan ali ni hish2 *geleng kepala*
"Oh nama saya Nur Alyssa Hani, tapi ejen alicia boleh memanggil saya hani sahaja" kata Hani dengan ceria dengan pipi pau dia.
Alicia mengangguk kepala tapi pada masa yang sama alicia tersenyum terhibur akan gelagat hani.
"Nah" ali membaling satu objek pada hani
Hani merangkap objek yang di baling oleh ali tadi dengan kelam kabut.
"Eh? Eh? Eh? P-Pedang kayu?"
Ali sudah pegang pedang kayu seperti hani dan beri pandangan dingin pada hani. Hani yang perasaan pandangan ali tadi terasa gugup jantung dia. Lalu dia toleh melihat alicia yang masih setia disini.
"Nampaknya aku kena jalankan misi aku.. aku kat sini hanya untuk melihat ejen amatur macam kamu je" kata alicia dan berlalu pergi.
"Ejen alicia? Eh?" Hani hairan dengan alicia. Dia datang sini untuk tengok dirinya sahaja ada ye orang macam ni '-_- 💧'
"Sudah..kita akan mula dengan kemahiran mana yang akan menjadi senjata utama bagi kamu" kata ali dengan nada dinginnya
"B-baik ejen ali" hani melihat personaliti ali yang sedang ali tujukan padanya.
'Hati kering sungguh dia ni..tapi..' batin hati hani dengan rasa sesuatu tidak kena dengan ali. Dengan mata yang bagaikan pedang sangat tajam dan hani mendapat merasakan aura dingin pada disekeliling ali.
Hani dengan sibuk berfikir mentornya ni tanpa di duga ali secara licik mula menyerang dengan halakan pedangnya pada hani dengan laju.
"Ah!" Nasib baik hani dapat halang ali dengan cepat mengunakan pedang yang berada ditanganya tadi dan jantungnya bagaikan nak putus bila ali serang secara mengejut.
YOU ARE READING
Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]
Mystery / ThrillerAli seorang yang ceria,suka senyum dan periang selepas peristiwa yang berlaku 4 tahun yg lalu membuatkan ali berubah sepenuhnya dari sifat asalnya menjadi seorang yang serious,tegas dan juga berhati kering Alicia dan seorang gadis (?) cuba nak kemb...