💧20:H green💧

232 6 1
                                    

Pov Hani

"ha ha... Habis pun...menyusahkan...." badan aku dah terlalu letih kerana aku baru sahaja musnahkan seluruh robot MATA yang cuba halang dan menyusahkan aku.

Aku teruskan perjalanan aku tanpa fikir apa,sedang aku cari keluar aku dah sedar kehadiran 2 orang ejen dan ye tekaan aku betul yang berada didepan aku sekarang ialah ejen khai dan ejen zass

"Stop it Hani!" kata ejen khai dan buat satu dinding hologram untuk halang aku pergerakan lagi maju ke depan pintu keluar

Dan ejen zass berlari ke arah aku dan cekam kedua belah pergelangan tangan aku dengan erat kemudian kaki nya tendang lelipat lutut aku membuat jatuh melutut.

"kenapa kau degil hani? Kau tahu kan kami nak kau selamat..." aku nampak air muka ejen khai seperti kecewa dengan tindakan aku.

Tapi aku tak ada pilihan lain hanya aku boleh tolong abang ali sekarang, tanpa mereka tahu aku telah gigit ubat yang telah diciptakan oleh arwah kak long dulu yang aku sorok dibawah lidah aku.

Lepas aku telan ubat tu badan menjadi lebih kuat dan itu bagi peluang besar pada aku

"kalau mata tak mampu tolong hanya aku je boleh tolong!! "

Aku tepis dengan kuat tangan zass dan campak dia ke dinding aku tahu dia hanya pengsan sahaja.

End Pov Hani



.
.
.
.
.
.

Pov Author

Perubahan Hani sudah kelihatan selepas memakan ubat ciptaan nurul mata nya menjadi berwarna hijau menyala seperti memakai iris berwarna hijau tapi ubat itu hanya mampu membuat si pemakan menjadi kuat yang luar biasa.

Khai terbeliak mata nya melihat apa baru sahaja dilakukan oleh Hani tadi khai sudah risau keadaan zass yang sudah terkuai dan tidak sedarkan diri disana.

"ZASS! hani apa kau buat ni?! "

Kelibat Hani sudah hilang didepan Khai membuat khai menjadi cemas dan tanpa khai sedar hani sudah berada disebelahnya.

"maafkan saya abang khai..."

Hani tetak leher khai membuat khai turun pengsan dan hani melihat khai dan zass sudah pengsan membuat diri hani menjadi serba salah tapi ini sahaja pilihan dia ada.

Hani berlari meninggalkan mereka berdua dan hani berjaya keluar dari sana selepas keluar sahaja dari pusat MATA ubat yang hani telan tadi sudah habis kesannya membuat tubuhnya menjadi biasa.

"aku kena cepat"

Daus dan Alicia baru tiba ditempat Zass dan khai cuba halang Hani, mereka pun turut terkejut apa yang telah terjadi.

"khai bangun khai" kata moon cuba kejutkan khai masih pengsan

Moon,Bulat dan Chis yang tiba terlebih dahulu dari alicia dan daus cuba bangunkan mereka berdua.

"apa yang jadi ni korang?"

"aku rasa ni hani yang buat sebab tengok gaya mereka pengsan dengan dicampak kuat dan ditekan titik lemah" kata daus tengok keadaan zass

"macam mana hani boleh buat semua benda ni? Dia seorang remaja perempuan masih lemah untuk semua ni"

"gayo dari khai pengsan ni aku agok dio kena tetak bahagian leher ni" kata chris dan nampak ada kesan lembam dibawah leher khai

Alicia terdiam dan teringatkan sesuatu, Alicia boleh agak macam hani boleh dapat kekuatan hebat macam itu.

"H Green..."

Mereka yang dengar apa yang baru dikatakan oleh Alicia turut terkejut.

"H green bukan ke dah diharamkan oleh tuan Ganz dan puan Dayang? " Kata Jet

"kau lupa satu perkara... siapa pencipta asal dia" kata Alicia dengan dingin

Mereka pun terdiam dan mereka tahu siapa pencipta asal H Green ialah Nurul kakak kandung Hani.

"aku tahu bukan mudah nak percaya tapi Hani dapat jumpa pil tu"

"alicia kau cari mana ali dan aku cuba kejar Hani kita berpecah" kata Daus dan tiba-tiba sahaja Daus sudah hilang dari sana

Alicia terus berlari keluar dari sana dan cuba cari maklumat ali.




Disituasi Ali

Ali melompat dari tingkat bilik tetamu rumah ridwan dan mendarat dengan selamat tapi dibahagian luka ali sudah terbuka masa ali mendarat ke atas tanah.

"ugh shit...aku kena pergi dari sini" ali melihat tangan nya di perut nya dan ada kesan darah dipembalut nya, malang nya dos sudah nampak kelibat ali cuba larikan diri semasa dia sedang jemur kain diampayang.

"Ali! Kau kenapa lompat Dari bilik kau? Tunggu...kau cuba lari kan diri?!" dos sudah menjadi cemas dan cuba kejar ali larikan diri.

"ali! Berhenti! Kau masih terluka! Ali!!"

Dan tanpa hirau kan jeritan dos yang cuba halang ali, tanpa basah basi ali sudah berlari ke arah hutan tak begitu tebal dan terus berlari ke arah bandar cyberaya.

Dos berhenti tengah jalan, dia tidak mampu lagi halang ali kerana ali sudah pergi terlalu jauh, Ridwan hampiri dos yang tengah menarik nafas dan kawal pernafasan nya.

"kenapa ni sayang? Apa jadi? Awak kejar siapa?" tanya ridwan dengan hairan dengan isteri nya.

"ali ha ali dia lari kan diri!" kata dos dengan tercungap cungap.

Ridzwan melihat hutan itu dan mengeluh panjang.

"apa kita patut buat? Dia masih luka rid..." kata dos dengan risau.

"dia dah tahu jadi biarkan lah... Ali bukan lagi budak yang tidak tahu pertahankan diri...dia seorang ejen mata hebat seperti arwah mama dia" ucap ridzwan dengan tenang.

Dos dengar apa dikatakan oleh suami nya hanya pasrah sahaja.

Dihutan ali berjalan dengan perlahan kerana luka nya masih terbuka.

"ugh... Aku kena pergi mata sebelum animals serang sana..."

.
.
.
.
.
.

Bersambung...





Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]Where stories live. Discover now