Di Akademi M.A.T.A
Ali sedang berjalan dikawasan menara kawalan MATA, sebab kat sini juga dia akan latih ejen muda menyuruh Ali disuruh menjadi mentor pada ejen tu
"Kenapa lah kat sini juga banyak kenangan bersama kau" Ali hanya mengeluh berat apabila masa silamnya bersama orang paling dia sayangi dan cintai
Chak!
Tanpa diduga Ali tiba-tiba muncul satu suriken dari arah belakang Ali, Ali sempat elak tapi sikit terkena pipinya menyebabkan pipi Ali terluka dan mengeluarkan sedikit darah
Ali memandang ke arah asal suriken tu dibaling dan dia tahu siapa yang membaling suriken tadi dengan pandangan tajam orang tersebut.
Muncul lah seorang lelaki yang berpakaian hoodie berwarna kelabu dan hitam dan ada lambang inviso dan dia tahu siapa orang tersebut.
"Kalau kau tak cederakan aku memang tak sah kan? Wahai Rudy" betul tekaan Ali orang yang disebutkan tu ialah Rudy, orang telah membaling suriken kearahnya tadi.
"Hn! Seperti yang kita jangkakan encik tekno cemerlang kita dapat teka siapa diri aku" ucap Rudy dengan senyuman sinis khas untuk Ali.
Ali hanya membisukan diri sebab malas nak melayan si landak ni dari dulu sampailah sekarang sama je suka cari pasal dengan dia, kemudian tanpa membuang masa Ali pun terus pergi dari situ tanpa menoleh langsung.
"Heh! Mana perginya seorang ejen yang ceria dulu?.. Mana janji kau pada dia Nurul!" Rudy sengaja menekankan nama orang paling Ali sedih dan rindukan.
Lalu Ali menoleh kearah Rudy dengan tatapan yang tajam bagaikan pisau baru diasak. Tapi dalam hati Ali masih bersabar sebab dia malas nak bergaduh bagi dia bergaduh adalah membuang masa sahaja.
'buang masa sahaja kalau gaduh dengan landak poyo ni' kata hati Ali sambil tatap dingin pada Rudy
Rudy cuba lagi mahu menyakitkan hati si Ali "yelahkan disebabkan kaulah awrah Nurul yang dikagumi dan cantik tu matikan? Opss tercakaplah pula"
Ali menahan amarahnya dari keluar sebab apa yang Rudy katakan tu semuanya betul, Ali pun mula teruskan perjalanan dia sebab kalau lagi lama lagi disini lagi menyakitkan hati ada lah.
'Heh! Lemah, hn.. macam mana lah Nurul suka pada dia pun aku tak faham dah lah pendek dan bebal lembik pulak tu.. sepatutnya dia yang mati bukan Nurul!' kata hati rudy dengan marah sekali.
Iman yang berada disebelah semak tu hanya memerhati sahaja gelagat mereka berdua dari dulu sampailah sekarang sama sahaja , iman hanya mampu mengeluh berat apabila semua yang diharapkan oleh Nurul tidak ditertunaikan.
'Maaf Nurul semua yang awak nakkan tak jadi seperti apa awak harapkan, awak tak ada semua makin teruk dan ali pun terus berubah menjadi 100% sejak awak tiada'
kata isi hati iman selama ni pendam dari sesiapa dan Nurul juga merupakan kawan baik iman juga, dan iman juga tak tahu macam mana mahu kembalikan Ali seperti dulu seorang yang ceria, periang dan peramah
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•°°°°°°°°°°°°
Ditempat latihan
Alicia dan Ali duduk ditempat duduk sambil tunggu ejen muda yang baru untuk dilatih oleh mereka atas arahan kesemua ketua teras
"Mana budak yang kau katakan tu Ali" tanya Alicia sambil baca buku
Ali hanya diam dan pejam mata, Alicia yang faham apa Ali buat jadi pun memilih untuk mendiamkan diri juga
30 minit kemudian°°°
Sudah 30 minit pun ejen baru tu masih tidak sampai lagi dan Alicia pun sudah habis membaca dan tatap Ali yang membisukan diri {bukan dia tido ok •∆•}
"Kan bagus kalau rul ada lagi" kata Alicia sesaat mengingatkan kenang bersama sahabat baiknya dulu
Tu juga membuat Ali menjadi marah bercampur sedih dan sedih
Alicia yang perasan perubahan Ali terus terdiam dia pun tak tahu nak buat macam mana mahu kembalikan Ali seperti dulu seorang yang ceria tapi dia tidak tahu cara untuk ceriakan ali. Ni kerana dia dengan Ali hanya bertekak je tapi sekarang mereka pun jarang bertekak.
Yelah masing-masing mendiamkan diri macam mana nak bertekak kan?
"Haih"
Alicia hanya mengeluh berat bila menunggu ejen muda baru itu sampai , Ali hanya mendiamkan diri dari tadi kalau dulu sebelum diri ali berubah seperti sekarang. Semestinya sudah marah dah akan kelambatan budak tu seperti di jangka Alicia.
"Hish! Budak ni!! Bila dia sampai sini mesti aku akan denda dia!"
Tu jangkaan sahaja, kalau Ali yang dulu akan berkata bergitu tapi sekarang... Hanya pendiam sahaja.
Tanpa disangkakan datang lah seorang gadis bertudung merah dengan pakai seperti seorang ninja tapi ada sedikit moden dengan terdapat lambang tekno pada suit ejennya.
"Maaf!!" Dia berlari kearah Ali dan Alicia dengan muka yang sangat comel dan ceria tapi kalau dilihat dengan teliti keadaan dia seperti ali waktu yang dulu semasa mula-mula dia menjadi ejen.
"Maafkan saya cikgu Alicia dan cikgu Ali"
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
°
Bersambung~~Maaf ni nata bukan Aly tau tapi nata ada berita baik yang Aly akan sambung buat cerita selepas dia habis buat kerja kursus dia dan mungkin akan ditangguhkan lagi sebab nak fukos exam pertengahan pula! Jadi kalau ada yang salah ke apa ke komen je ye!!! Bye!! 0w0
Oh lupa didalam gambar ni merupakan ali dan alicia yang besar atau
YOU ARE READING
Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]
Mystery / ThrillerAli seorang yang ceria,suka senyum dan periang selepas peristiwa yang berlaku 4 tahun yg lalu membuatkan ali berubah sepenuhnya dari sifat asalnya menjadi seorang yang serious,tegas dan juga berhati kering Alicia dan seorang gadis (?) cuba nak kemb...