💧12: tinggalkan...💧

368 16 4
                                    

Di tempat ali,alicia dan iman

Suasana disana sepi dan dingin disebabkan mereka bertiga hanya berdiam diri tanpa mengata kan apa-apa. 

Iman hanya melihat ali yang masih diamkan dan tetap pendirian nya untuk tidak memberi tahu perkara sebenarnya pada hani

"sampai bila ali... Sampai bila? Apa kau tunggu budak tu dah tahu sendiri dan mengamuk macam tu ke ?! "

Ke sabaran alicia sudah mula hilang dengan perangai ali yang keras kepala, dia bimbang kalau hani sudah tahu kebenarannya dengan sendiri apa jadi pada kakak nya 4 tahun lalu.

"dia tak akan tahu kalau tak ada siapa yang jenis batu api...  Aku tahu apa aku buat"

"tapi ali...  Hani tu awak tahu kan dia memang ceria dan periang tapi tak mustahil boleh berubah jadi seorang pembenci? Lagi-lagi yang meninggal itu kakak sulung kesayangan dia... Kami bukan apa kami risau kalau awak akan dibenci dengan anak didik awak " kata iman dengan lemah lembut.

Ali terdiam dan hanya termenung apa dikatakan iman memang betul dan apa si alicia semua betul hani mungkin boleh berubah tapi dia tetap pendirian nya untuk berdiamkan diri dari memberi kebenaran pada hani.

"aku tahu nurul yang mintak tap.. -ALI ELAK ! ! ! !" jerit alicia apa bila secara mengejut ada sebuah kerambit sedang mengarah ke arah ali dengan pantas sampai ali yang sudah terlatin dengan serang hendap pun boleh tak sedar kehadiran kerambit tersebut.

Dengan tanpa melengahkan masa ali terus elak dan cuba lindungi alicia dari kena kerambit tersebut dengan menggunakan yoyo nya menjadi perisai.

"siapa?!"

Iman sudah membuka langkah wushu nya dan muka serius , alicia sudah mengeluarkan busur nya bersedia untuk menyerang musuh.

"baik kau keluar sekarang" kata ali

Tanpa mereka bertiga sangka hani keluar dari sebalik tembok tersebut dengan muka tiada perasaan cuma dalam kepala hanya ialah 'bunuh' itu sahaja dengan tatapan yang tajam di beri kepada ali.

"awak rupanya hani terkejut kami kenapa buat macam tu? " tanya iman tanda dia lega sebab ingat siapa lah tadi

"iman berhenti... Aku rasa dikawal seseorang lah" kata ali dengan dingin

Tapi bagi alicia tidak dia sudah dapat jangka yang hani sudah tahu kebenarannya dengan wajah hani sudah seperti berniat bunuh pada ali sebab kerambit tadi seperti dilempar dengan kelajuan mampu tembus kulit dan daging manusia.

"kau salah ali...  Aku bukan dikawal....  Tapi..." hani dengan pantas terus menyerang ali dengan tanpa berfikir dahulu dan gerakkannya makin laju dari sebelum ini

"aku nak nyawa kau EJEN ALI!!! "

Ali pantas elak dari serangan hani dan buat dia terkejut kepantasan hani meningkat dengan pantas dan sama setara dengan dirinya membuat dia makin sulit hindari.

"apa maksud kau budak... "

"AKU TAHU SEBAB APA KAK LONG AKU BOLEH MATI!!!  TU SEBAB KAU EJEN ALI!!!  " bahasa hani sudah tiada "abang/saya awak" 

Ali dengar apa dikatakan hani muka nya terus berubah menjadi pucat dan kaku apa yang dikata alicia dan iman menjadi kenyataan

Tu lah kau orang kata x nak dengar ha! Hadap!! 

Iman cuba tolong ali tapi alicia halang badan iman kemudian iman toleh muka alicia kenapa perlu tahan sebab hani sudah mengamuk teruk pada ali tak akan dia sebagai kawan ali mampu biarkan sahaja.

"kita kena tolong alicia nanti akan jadi teruk kalau kita tak halang"

"biarkan aku percaya ali dia tahu apa perlu buat pada hani sekarang ni aku tahu ali tak akan lukakan hani sebab ali bukan jenis macam tu"

Terus iman terdiam dan kaku sahaja sebab betul kata alicia kalau masuk campur mungkin keadaan akan menjadi makin keruh dan tu buat hani dan ali bertambah masalah lebih baik mereka diam dahulu.

Pisau yang hani bawak disebalik lengan baju nya yang labuh terus hani mengambil dan serang ali tanpa henti tapi ali dapat lihat air muka hani yang kecewa campur perasaan marah yang memuak.

Rudy yang sedang bersembunyi sebalik tembok tengok aksi panas berlawan antara ali dan hani membuat rasa telah menang apabila berjaya hasut hani dan buat hani ingat semula apa jadi 4 lalu.

Ali sudah hilang sabar dan rentap lengan kiri hani dengan kuat dan muka nya betul hadapan wajah hani.

Tangan Hani terasa sakit diabaikan dan dia perlu melihat muka ali yang betul dihadapannya membuat hani makin tambah panas hati hani mengunakan tangan kanannya untuk tusuk ali.

"HANI BERHENTI!  TU ABANG ALI YANG SELALU PUJI WAKTU KECIK DULU!!!" jerit alicia

Dengan jeritan alicia membuat pisau ditangan kanan hani meleset dari sasaran asal dan tergores pipi ali.

Ali yang masih genggam lengan hani dilepaskan dan melihat hani tunduk kan wajahnya dan nampak air mata jatuh ke lantai nampak titisan air mata hani membuat ali menjadi serba salah kerana kedegilannya hani menjadi seperti ini hani pun terduduk sesujud dengan tangisan tanpa suara.

"maafkan abang hani..  Sepatut beri tahu kau perkara sebenarnya pada kau maafkan abang.. hani... "

"betul kata ali maafkan akak kami takna-"

"DIAM! Nurul tu bkn kak long tu satu nya akak hani ada...  Kenapa x selamat kan akak long!!!  Why abang ali why!!  Why you don't save my big sister!!!!" air mata hani terus mengalir sambil melihat ali dan alicia dengan iman yang berada didepan mereka

Rudy tidak puas hati terus beredar dari sana, hani bangun renung wajah ali dengan tajam dan ditarik ada satu cip ada lambang Mata pada baju yang hani kenangkan sekarang terus lemparkan pada ali dengan kasar baju ejen nya terus hilang hanya baju sekolah menengah sahaja ada pada tubuhnya dengan itu.

"mula hari ini aku bukan lagi ejen mata... Aku BENCI KAU ALI BIN GHAZALI!! "

"tunggu hani jangn macam ni awak kata nak jadi seperti arwah kan?  Sabar dulu"

"tak ada gunannya aku tak akan jadi ejen dan sampai bila... Sebab kau ali arwah kak long mati.. Aku betul menyesal agungkan kau dari akak aku sendiri...selamat tinggal semua" dengan itu hani tinggalkan mata

Ali yang berdiri disitu mampu terdiam dan kaku tak mampu kata apa-apa pun sementara itu iman cuba kejar hani.

"ali.. .."

"....."

Itu sahaja dia mampu buat hanya diam sahaja sebab apa buat dia terdiam bila hani marah tadi membuat dia nampak bayangan nurul yang sedang marah diri nya.

Tanpa duga alicia memeluk tubuh tegap ali dengan erat membuat ali buat pertama kali menangis setelah 4 tahun nurul meninggal  hati dia terlalu pilu dan makin menyalahkan dirinya sendiri terus menerus.

"tak pe tenang ok?  Aku ada disini untuk kau ali bukan salah kau dah takdir tak pe kita pujuk dan terangkan apa jadi ok? "

Alicia sentuh muka ali dan cuba hiburkan ali dan alicia memberi senyuman manisnya pada ali

"hisk hisk maafkan aku...  Aku gagal jaga arwah aku tak guna dan teruk sampai adik benci aku abang dan idola yang teruk maaf aku hisk... Maafkan aku.. Maafkan aku" ali pegang tangan alicia dengan tangan geletar dengan teruk

Alicia melihat ali seperti sekarang menjadi sangat sedih dan pilu dan dapat rasakan apa yang ali alami sekarang

"tenang ok kau tak salah" alicia tepuk belakang ali bagi tenang

"hisk maafkan aku nurul... Hani"




























Ok kepada siapa yang baca tadi maafkan author tau sebab tertekan pulak tadi nahh ni yang betul ii ok dah nampak dah ganaskan si hani rupanya hehehe apa akan jadi?  Cuba teka?  Sila lah komen nnti author takut cite ni tak best ke ok ke x ke author x tahu ye semuaaaaaa siapa yg nak sgt ship alixalicia nah author lanje utk korg hehehe bye ii jumpa bab 13 yeeeeee

Hilang Selamanya S1&S2 [EN.A]Where stories live. Discover now