Bab 2

16 2 0
                                    


<di rumah betina tersebut>

  "asal kau lambat  ha?!"tengking Yuna.

 "sorrylah tadi aku...

      "dating?"Yuna memotong.

Rei mengangguk.

"kau ni kan nak tunggu aku sepak kau sampai ke Hutan Amazaon ker baru nak berhenti jadi playgirl?"soal Yuna sambil duduk seperti orang kalah judi di atas sofa.

  "hai-yaa~~apa salahnya,itulah tandanya aku ni laku berbanding kau"Rei mendabik  dada.

  "tapi aku lagi mahal sebab tu orang susah nak dapatkan aku."bidas Yuna.

    Rei mencebik.Pasti dia tidak akan menang jikalau berdebat dengan Yuna Kamiko.Yuna menyambung scroll instagramnya.

Tiba-tiba....

"halahai mamat ni lagi,meyampah aku!"Yuna mengomel sendiri.

"kenapa?"

"entahlah mamat ni."Yuna menunjukkan skrin telefonnya kepada Rei.

"oh,Koa Neko!"teriak Rei melihat artis popular dari Malaysia mix Japan dan China itu.

"sebal punya manusia!"kesal Yuna tatkala melihat respon sahabatnya yang tidak membantu langsung.

  "mak kau dengan mak Koa ni kawan rapat kan?"soal Rei.

  "so?"

  "tolonglah member kau ni,tak kesian ke tengok aku single."

 "single?kau ni nanti menyesal aku tak tahu lah suka sangat main perasaan orang."nasihat Yuna itu ibarat angin yang lalu.Tidak pernah sekali pun Rei mengendahkannya.

TOK!TOK!TOK!

"siapa lak tu?wei Rei pergi buka"suruh Yuna.

Tanpa melawan Rei pergi membuka pintu.

"ya?nak apa?"soal Rei lembut.

"I want to find Tsukiko Rei."jawab Donato.

"saya Tsukiko Rei."

"can you follow me?"

"mana?"

"i don't know how to explain to you but i'm sure that you like it."ujar Donato.

"ok...but wait."Rei masuk ke dalam sebentar lalu mencapai tas tangannya.

 "wey,nak gi mana?"soal Yuna.

 "tak yah sibuklah."

<rooftop>

 Donato membawa Rei menaiki ke atas.

  "apa ni?"Rei terkejut apabila melihat terdapat sebuah meja yang siap dengan makanan serta bunga-bunga yang mengelilingi tempat itu.

   "welcome miss."ujar Lief lalu melayan Rei.

  "thank you.But who are you?why are you doing this for me?"soal Rei teruja melihat dilayan begitu.

 "just forget about me just be my lover."ujar Lief tanpa rasa bersalah.

Akibat sikap playgirl Rei ditambah pula ketampanan Lief menyebabkan otak Rei berhenti berfungsi seketika.Rei mengangguk.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now