Bab 13

4 0 0
                                    

<DALAM KERETA>

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

<DALAM KERETA>

"Kau tinggal dekat mana?"soal Koa sambil membawa kereta.


"Seriesly kau tak faham lagi?yang penting aku tak mengemis,suka hati aku lah nak tinggal mana."jawab Yuna tanpa berfikir panjang.


"Oh..maksudnya kau nak aku hantar kau tepi jalanraya ni je lah?ok..."
  "Eh,eh.Taklah macam tu...tapi..aduh.


  Yelah,nanti aku tunjuk aku tinggal dekat mana."pasrah Yuna berkata.
   'aduh,aku malas nak bagitahu dia nanti bantai dia ikut mana aku pergi.
Kalau aku tahu tadi baik aku naik teksi je.Dah sampai sini mana ada teksi.'
keluh Yuna di dalam hati.


SETELAH SAMPAI DI APARTMENT TERSEBUT....


Koa memarkir kereta di tempat letak kereta.
    "Do you live here?"soal Koa.
Yuna mengangguk lalu membuka pintu,mahu keluar.Tidak lama kemudian,Koa juga turut keluar.


   "Eh,tak pe aku boleh angkat beg ni sendiri."ujar Yuna.
   "Ok...then angkatlah.Dipersilakan."
   Ucap Koa lalu berjalan selamba meninggalkan Yuna mengangkat bagasi berat itu sendiri.
   "Eh!kau nak pergi mana?"soal Yuna.


"Do you think only you can live here?"Koa menoleh ke belakang lalu tersenyum manis.
  'takkan....'
"Woy!tolonglah angkat ni.Berat lah."teriak Yuna seolah-olah Koa berjalan jauh 10 kilometer darinya.
Dengan berlari anak Koa datang lalu mengangkat bagasi Yuna.
"Kau bawa batu nisan ke?"perli Koa.
"Ha'ah untuk kau."ujar Yuna  lalu berjalan meninggalkan Koa mengangkat bagasi berat miliknya.


//POV REI//


"Kau nak apa dari aku?!bukan ke semuanya dah selesai."Rei cuba melepaskan tangannya dari ikatan tali tersebut.


  "Tutup mulut perempuan ni."arah Lief kepada bodyguardnya.Hiero yang melihat adegan itu hanya duduk santai di atas sofa sambil melihat Instagram.
Lief berdiri di hadapan Rei sambil menyilangkan kakinya dan menyandar pada meja.


  "Please be kind.I just leave you for a while."ujar Lief kepada Rei yang sedang menangis teresak-esak.


  "Hiero!jaga dia."arah Lief.

"Arraseumnida,hyeong~aaa."ujar Hiero yang bermaksud 'baiklah, abang.'
Lief hanya sempat menjeling tajam sekilas sebelum menutup pintu.
Berani-beraninya dia memanggil Lief sebegitu di hadapan orang luar.
Untung sahaja Rei tidak mengerti.


Setelah Lief menutup rapat pintu, Hiero mula melangkah mendekati Rei.Ditarik kerusi abangnya dibawa ke hadapan Rei.


  "Kau baik kan?tolong lepaskan aku."rayu Rei apabila melihat riak wajah Hiero yang tidak seganas Lief,mukanya lebih kepada comel dengan adanya pipi yang putih menggebu sengaja di blusher kan menjadi seperti pipi anime.


  "Yes,I know I kind miss.But I'm not ready to die."ujar lembut Hiero.
Dengar sahaja respon yang diberikan membuatkan Rei mengeluh kecil.
"But don't worry, I'm not force you like him.Just think that we are friend."
senyum Hiero ikhlas.


"By the way,tadi kau cakap bahasa apa?"soal Rei pelik.
  "Hanguk-eo,bahasa Korea.Takkan awak tak tahu.Zaman sekarang ni ramai orang terutamanya perempuan tahu."ujar Hiero.
  "So,awak belajar sebab...
"Taklah,saya memang ada mix Korea."pantas Hiero menepis sangkaan buruk Rei.
  "Oh..mix Korea dengan Malaysia?"
  "Nope,Korea and China.My mom Korean and my father Chinese."
beritahu Hiero.


"Oh...patutlah awak tak ada rupa Malaysia tapi fasih pula awak cakap Malaysia?"
"you know right that i'm a mafia.So,that is normal to know many languages."
terang Hiero lagi.
  "Oh...."
  "So,welcome to mafia world.Promise me don't tell anyone about this or you'll be die."ujar Hiero dengan intonasi seram yang sengaja dia buat untuk menakutkan Rei.
   Tertelan air liur Rei dibuatnya.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now