Bab 15

5 0 0
                                    

//POV YUNA//Jam sudah menunjukkan pukul 7 pagi di Korea,di Malaysia pula pukul 6 pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

//POV YUNA//
Jam sudah menunjukkan pukul 7 pagi di Korea,di Malaysia pula pukul 6 pagi.Tetapi Yuna masih lagi tidur terlentang di atas katil.Mungkin di Malaysia dia boleh lakukan seperti ini tetapi ini Korea!

TOK!TOK!TOK!

  "Aduhai, siapa pula berani kacau aku tidur ni...."keluhnya.
 
  TOK!TOK!
 
  "Yes,yes.I'm coming."ujarnya lalu bangun.Dengan keadaan terhuyung-hayang dia membuka pintu.

"Hi!teman aku."ajak Koa tersenyum riang.
"Serieslah,ni yang aku tak suka ni...pergi mana?"
"Adalah,better kau siap dulu aku tunggu kau dekat bawah"arahnya lalu menolak Yuna masuk ke dalam.

30 MINUTES LATER....

  "Mana pulak minah ni?"dia masih lagi mencari kelibat Yuna.Tiba-tiba muncul susuk tubuh yang amat dikenalinya.
 
  Yuna!dengan kelam-kabut nya dia berlari menuju ke arah Koa yang sedang berdiri menyandar pada dinding.
 
  "Sorry...nak pergi mana nih?"soalnya sambil membetulkan kasut.
Tiba-tiba Koa menarik tangannya.
"Woi!nak pergi mana.."tanya Yuna.

Tanpa memberi sebarang respon,Koa terus menarik tangan Yuna sehingga ke lot parkir di bawah.

"Masuk cepat!"arahnya lalu memasuki kereta.Masuk sahaja Yuna ke dalam kereta.Terus dipandu laju tanpa banyak bicara.

  "Kita nak gi mana ni?dari tadi aku tanya kan"ujar Yuna memecah kesunyian.
 
  "Teman aku lah."
  "Yelah,nak pergi mana?"
  "Teman aku."
  "Aishhh,kau ni!nak pergi mana? betul-betullah."dah terkeluar dah gaya geram perempuan koreanya.
  "Kau rasa kau teman aku pergi mana?takkan pergi memancing kot..."ujar Koa memberi klu.
 
  "Jap...takkan pergi shooting?!"
  Koa hanya mengangkat bahunya seraya tersenyum.
  "Weh...aku nak buat apa dowh..kat sana?"ujar Yuna mulai resah.
  "Banyak benda kau boleh buat dekat sana."
 
  "Antaranya?"
  "Look at your handsome friend."Koa menjawab tenang.
  "Uek!sapa kata kau handsome?"
  "Kalau tak handsome aku takkan ada ramai peminat tahu?"
Yuna hanya mencebik.Kereta Porsche milik Koa dipacu laju.

//POV REI//

Rei baru keluar dari bilik air.Dia menuju ke arah cermin lalu melihat dirinya.Tiba-tiba dia terimbau kembali apa yang terjadi malam semalam.

•° FLASHBACK°•
"apa yang kau nak ha?!"tengking Rei ke Lief sewaktu makan.
Lief hanya tenang makan.Diangkat mukanya lalu tersenyum sinis.

"Kau tak tahan duduk dengan aku atau tak tahan kena seksa?"Soalnya.
"Dua-dua."Ujar Rei tidak memandang muka Lief.

"Alright,I just want to punish you."
"Kau siapa nak denda aku?"
"And then,who are you to play love with me?you play the fire you'll get the burn."kata-kata Lief itu membuatkan Rei hilang kata-kata.

•° END°•
  "Kenapa haritu Yuna kata benda ni dah selesai?lepas tu ngam-ngam je dia pergi Korea aku kena duduk dengan mafia ni?macam ada sesuatu yang aku tak tahu.Ataupun....entah
  lah.Tapi mungkin ada satu cara yang boleh jawap persoalan ni."omel Rei sendiri lalu keluar dari bilik.
 
  "Miss Rei nak pergi mana?"tanya salah seorang bibik yang berada di dapur.
 
  "Saya nak keluar...."
  "Miss Rei dah bagitahu Tuan Lief?"tiba-tiba muncul Daein tah dari mana.
 
Rei menggeleng perlahan.Melihat respon Rei,segera Daein memberitahu Lief dengan menaip chat di tabletnya.
Sedang Daein menaip chat tiba-tiba,datang Lief lalu menyuruh Daein pergi.Seperti biasa,Daein menutup belangnya lalu beredar.

"Where you want to go?"soal Lief.
"Aku nak pergi universiti.Kau dah lupa yang aku ni masih belajar."
"Alright,but kau kena ambik cuti."arahnya.
"Tanpa sebab?"
"Kalau nak pergi keluarlah..."
"Yerlah."pasrah Rei menjawab.

<DI UNIVERSITI>

"Hai,Rei.Wow,siapa belakang kau tu..?"soal Wely sambil menuding jari ke arah Lief serta bodyguardnya.
Nampak cool pula bila sekeroni lelaki berpakaian hitam dan topi berjalan dari belakang Rei.

"Oh,tu...abang aku.Dahlah,aku datang sini bukan nak berbual dengan kau.Aku nak masuk nak minta cuti."ujar Rei lalu meninggalkan Wely.
Semasa Rei masuk ke dalam,Lief dan bodyguardnya berhenti di hadapan pintu bersama Wely.

"Hello,abang Rei.Kenapa Rei minta cuti?dia sakit ke?"sapa Wely.
'abang?'terkejut Lief mendengar bahawa Wely mengatakan dia abang Rei.

"Sorry,mind own your business."ujar Lief lalu membetulkan kaca mata hitamnya.
'bapaklah sombong.'bisik hati Wely.

SEMENTARA REI DI DALAM....

"Encik,saya nak minta cuti untuk 2 minggu."ujar Rei kepada salah seorang kerani di pejabat.
"Oh,sila isi buku ni."ujarnya seraya mengeluarkan buku lalu diletakkan di atas meja pertanyaan.

"Ok."segera Rei mengambil pen tersebut lalu membuka buku itu.Terkejut beruk Rei melihat nama Yuna berada di dalam buku itu.Dan alasannya meminta cuti yang tak boleh brain tu.

'Sakit?Yuna ni menipu betullah,
dengan aku dia kata kena temankan Koa,dengan Aunty dia kata nak jalan-jalan.Dekat buku ni dia tulis,sakit pulak?sah!ada sesuatu.'lepas sahaja dia menulis segera dia keluar dari situ.Berang hatinya melihat Yuna berubah.

"Dah,wei.Jom balik!"gesa Rei lalu pergi.Tanpa banyak bicara Lief dan bodyguardnya segera mengikuti Rei dari belakang dengan tenang.
  "Dia panggil abang dia'wei'?ish,ish,ish tak patut,tak patut."omel Wely.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now