Yuna melangkah kakinya memasuki bilik.Tombol pintu dipulas perlahan.Badannya dihempaskan ke atas katil.
"sampai bila kena gaduh macam ni?"kali ni dia benar-benar penat.Asyik dia sahaja yang harus meminta maaf.
Sedang fikirannya menerawang memikirkan perkara itu tiba-tiba muncul idea bernas di otaknya.
"Ha!I see.."Yuna tersenyum.
KEESOKAN PAGINYA DIA BERJUMPA KOA DAN LIEF DI KAFE...
"kita nak pergi mana pula hari ni?"soal Koa yang sedang bermain-main dengan penyedut minumannya.
"hari ni hari yang terakhir...kan?Yuna menyoalnya kembali.
Lief dan Koa sekadar mengangguk mengiyakan.
"aku nak tukar misi."Tersembur air yang diminum Koa.
"misi apa pulak?"ujar Koa sambil mengelap mulutnya.
"aku nak korang berdua baikkan hubungan aku dengan Rei."
"kau gaduh ke?"Koa.
"semua disebabkan kau!"templak Yuna.
"asal aku pulak?"
"yah mamat ni banyak tanya pulak.Aku tolak kau serta-merta karang."ugut Yuna seraya menjengilkan matanya.
Lief yang sedari tadi membisu mula bersuara.
"do you think that is fair if Rei more comfortable with Koa than me?"
Tanpa berfikir panjang Yuna mengangguk kepalanya.
"it's okey if you say like that."Lief hanya menturuti arahan Yuna bukan macam Koa tanya je lebih satu apa pun takde.
"nampaknya aku menanglah kalau macam tu."kata Koa selamba.
"hm..."Yuna malas mahu layan mafia sekor ni.
LUSA HARINYA...
PIN!PIN!PIN!
"aduhai,siapa pulak yang hon macam orang gila dekat luar ni?"rungut Yuna.Dia masih lagi mengeliat-ngeliat seperti cacing di atas katil.Agaknya nak kena tunggu kereta dekat bawah tu rempuh bilik dia baru nak keluar agaknya.
TOK!TOKTOK!
Kini giliran pintu pula diketuk beberapa kali membingitkan telinganya.Diambil bantal disebelah lalu ditekup mukanya.
"Yuna!bangunlah,ada orang nak jumpa kau dekat bawah."laungan itu membuatkan Yuna segera membuka pintu.
"seriesly?kau cakap dengan aku ke tadi?"soal Yuna dengan teruja.
"hmmm.Turun dekat bawah tu cepat bising aku dengar dari tadi duk pon!pon!pon!."ujar Rei lalu meninggalkan Yuna yang sedang tersenyum gembira.
Kini mukanya yang ceria tadi kembali muram tatkala tiba di kereta tersebut.
"siapa pulak ni?"dia mengetuk tingkap itu sekali lalu diturunkan cermin tingkap itu.Ternyata Lief yang berpakaian kasual serba hitam dengan cermin mata hitam.Nak swag lah tu kononnya.
Diturunkan cermin mata itu ke paras hidungnya.
"cuti erk hari ni?"soalnya.
"aku cuti...kejap!hari ni hari apa?"
"Monday morning,Yuna!"dengan tibernya dia mengukir senyuman sindiran kepada Yuna.
"what the hell?!aku kena pergi universiti.Sekarang pukul berapa?"Yuna bertanya lagi.
Lief menunjukkan jam di skrin telefonnnya.Pukul 8:15.
"fuh,nasib baik aku ada masa lagi."baru sahaja dia mahu melangkah masuk ke dalam rumah tiba-tiba Lief meng 'hon'kan keretanya.
"kau nak apa lagi?"lambat-lambat dia memusingkan badannya.
"apalah gunanya aku datang sini kalau aku tak hantar kau pergi universiti kan?"ujarnya.
"oh,really?!aku tak suruh kau datang pun."Yuna dengan gaya samsengnya berjalan masuk ke dalam rumah.
SETELAH 30 MINIT YUNA BERSIAP....
"kau nak aku hantarkan ker?"soal Rei yang baru siap membasuh pinggan mangkuk cawan dan seangkatannya di singki.
"tak pelah.Aku pergi sendiri."Yuna berjalan keluar dari rumah itu.
'kambing betullah!dia buat apa lagi kat sini?'bisik hati Yuna melihat kereta Porsche Lief masih di situ tidak berganjak.
Lief membuka cermin tingkapnya.
"cepat masuk kalau tak nak lambat!"arahnya lalu menutup kembali tingkap itu.
"aishh!"dengan pasrahnya dia membuka pintu kereta itu.
"siap kau kalau aku lambat."ugut Yuna terlebih dahulu.
Dengan kelajuan 80km/j Lief memandu kereta tersebut.Kalau orang pakai rambut palsu boleh tertanggallah.Jangan kata rambut palsu gigi palsu pun boleh tercabut.
"l-laju g-gilerr..."ujar Yuna usai sahaja tiba di perkarangan universiti.
"sekarang pukul..8:50 jadi kau tak lambat."Lief melihat jam di tangannya.
"whatever...one more thing."Lief memandangnya Yuna.
"kenapa kau parkir dekat lobi utama ni?!"cair taik telinga Lief dibuatnya.
"kenapa?tak boleh ke?tak ada tulis pun?"ujar Lief selamba.
"yah malu giler orang tengok.Aishhhh!"Yuna meluahkan geramnya terhadap Lief.
"hm.. kau balik pukul berapa?"soal Lief tak bersalah.
"yah suka hati aku lah nak balik pukul berapa.Aku pukul kau karang."marahnya lagi.
"pukul 2 petang nanti aku datang."Lief melihat telefonnya.
"tak payah ambil akulah,sengal!"baru sahaja Yuna mahu menutup pintu kereta Lief menahan.
"aku ambil dekat lobi utama ni kalau kau tak datang aku hon biar satu uni ni dengar."sempat Lief mengugut Yuna sebelum pintu itu ditutup kasar.
YOU ARE READING
CAZADOR DE AMOR
FanficCazador De Amor yang bermaksud pemburu cinta. Yuna a.k.a budak tomboy yang bersikap berfikiran terbuka dan ceria mula bergelut dalam masalah.Sama ada harus memilih persahabatannya dengan Rei ataupun percintaannya dengan dua orang mafia.JUST FOR FUN!