Bab 30

13 1 0
                                    

TOK!TOK!TOK!

Pintu dikuak perlahan.

"Yuna!"Rei segera mendapatkan sahabatnya.Wely datang lalu memapah Yuna masuk ke dalam biliknya.

"mana kau jumpa Yuna?"soal Rei.

"She'll be safe after this.Don't pressure her a lot."Lief tidak tahu bagaimana mahu menceritakannya.

Rei sekadar mengangguk perlahan.Setelah Lief berlalu memasuki keretanya.Rei menutup pintu.

"apa ceritanya ni?"soal Wely ingin tahu.

"aku pun tak tahulah cuma Lief kata Yuna dah selamat lepas ni."

"walaupun aku bukannya polis tapi aku rasa kitab oleh tahu kenapa Lief cakap macam tu lepas kita tahu siapa punya angkara."yakin Wely menjawab.

"aku pun rasa macam tu."Rei menyokong Wely.

"oklah,Yuna pundah selamat pulang aku balik dululah ye.Nanti kalau dah tahu ceritanya nanti jangan lupa kongsi dengan aku."pesan Wely sambil memakai kasutnya diluar.

"ok tapi aku jangan bagitahu dekat sesiapa pun pasal ni."

"kau tak nak bagitahu keluarga Yuna ke?"beg coklatnya digalas.

"entahlah,aku rasa biar Yuna tenang dulu sehari dua baru aku bagitahu dekat Aunty Anna dengan Abang Yusai."

"aku balik dulu."

MALAM ITU...

"Yuna bangun ni makan sikit."Rei membantu Yuna duduk.Baru sahaj Rei mahu menyuapkan bubur it uke dalam mulut Yuna tapi ditolak.

"aku boleh makan sendiri."Yuna mengambil sudu dari Rei lalu bubur itu selamat sampai kedalam perutnya.

"lepas ni kau mandilah segarkan badan.Pastu tidur."

"kau ni tak payah nak sedih sangat boleh tak?aku ni sihat walafiat je depan mata kau ni."Yuna cuba mengukir senyumannya walaupun pucat.

"besok kau tak payah pergi uni nanti pandai-pandailah aku bagitahu."

"alahai,bosan giler duduk rumah ni."bubur itu disuap lagi untuk kali yang ke-10.

"jangan nak hyperactive sangat.Aku bagitahu keluarga kau karang."ugut Rei.

"tak payahlah."

"tahupun,besok kau rehat je dekat rumah."ujar Rei.Yuna menghulurkan mangkuk bubur itu kepada Rei.

"kenapa?tak sedap ke?"

"hihihi,terlebih sedaplah sampai habis tu."Yuna tersenyum.Memang dasar kuat makan!

KEESOKAN PAGINYA...

DING!DONG!

"kejap!kejap!"Rei bergegas membukakan pintu.

"Lief?"terpacul Lief berpakaian t-shirt putih dan seluar jeansnya.

Lief duduk di ruang tamu.Tidak lama kemudian Rei datang dari dapur membawa air coffee.

"kenapa kau datang ni?Yuna tengah tidur dalam bilik."

"aku jaga dia."terkejut Rei mendengarnya.

"kau?nak jaga Yuna ke kau nak cuba bunuh Yuna?"Rei membuntangkan matanya ke arah Lief

"aku selamatkan dia semalam dari Koa."jujur Lief.

"Koa?jangan nak mereka-reka cerita ye aku tak de masa untuk itu.Dahlah,aku nak pergi universiti dulu.Kau nak jaga Yuna kan?boleh tapi lepas aku dah balik kau pun balik."Rei menutup pintu rumah.

"tch!"Lief meng smirk.

Tiba-tiba muncul Yuna.

"Lief?kau buat apa dekat sini?"

"kau dah sihat ke ?"prihatin Lief mendekatinya.

"memang dah sihat tapi tengok kau terus sakit balik."sindir Yuna.

"kau pergi mandi dulu.Macam bau taik kambing dah ni."Lief menutup hidungnya.

"kau samakan aku dengan taik kambing?!"Yuna pantas mengambil bantal di sofa lalu memukul Lief.

"d-dahlah,pergi mandi sana!"Lief tersenyum.

"siap kau!"laung Yuna sambil menaiki anak tangga.

SETELAH BEBERAPA MINIT YUNA MANDI AKHIRNYA DIA SIAP LALU TURUN KE BAWAH...

"wuyoooh!bau apa ni?"Yuna menyapa Lief yang sedang memasak didapur.

"wah aku tak sangka kau pandai masak."Yuna mendekati Lief dan melihat apa yang dia masak. JAJJANGMYEON!

"tch."Lief smirk.

Yuna duduk di bar stool.Tidak lama selepas itu Lief datang meletakkan sarapan mereka.

"sedap jugak kau masak ye."puji Yuna.

"kau cakap apa pun tetap aku takkan bawa kau keluar.Rehat dekat rumah ni."ujar Lief seperti tahu niat Yuna.

"alahai,kau ni.Macam mana kau boleh tahu?bosanlah duduk rumah.Lagi-lagi pula ada kau."rungut Yuna.

"I'll make this day is a best day ever for you."Lief senyum seribu makna.

"erk?"

SETELAH REI PULANG DARI UNIVERSITI...

"oh my good!what's happen?"Rei terkesima melihat Lief dan Yuna yang rancak bergurau senda di ruang tamu sambil snek-snek bersepah.

"hai Rei.Kau dah balik?"soal Yuna.

"hai?kau kata hai dekat aku?korang kemas sekarang!"dah mula dah sesi manusia bertukar singa.

"hah,penatnya!"Yuna mengeluh lalu tersandar di sofa.Lief berada di dapur membuang segala sampah-sarap.

"apa jadi ni?kau bergurau dengan Lief?"

"kau pun mesti pelikkan.Aku pun pelik tak sangka pula ada mafia yang sporting macam dia ni."Rei tersenyum kambing mendengar jawapan Yuna.Lief datang semula ke ruang tamu.

Ting!

Notifikasi telefon Yuna masuk.

"apasal pula ni?"Yuna membuka telefonnya.

                                  KOA NERO,BUKA IDENTITI SEBENAR SETELAH MATI

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                                  KOA NERO,BUKA IDENTITI SEBENAR SETELAH MATI

KOA NERO,SEORANG ARTIS POPULAR MALAYSIA DITEMUI MAYATNYA MALAM TADI DI

TEPI JALANRAYA.PUNCA KEMATIAN TIDAK DIKETAHUI,POLIS MENJUMPAI KAD PENGENALAN

KOA NERO SEBAGAI SEORANG MAFIA YANG BERADA DI DALAM POKET SELUARNYA.

Yuna hanya sanggup membaca tajuk utamanya sahaja.

"kenapa Yuna?"soal Rei.

Yuna meletakkan skrin telefonnya yang masih terbuka di atas meja.

"K-Koa dah mati?"sebak Rei membacanya.

Yuna memandang Lief yang sekadar tenang tidak menunjukkan sebarang reaksi.

"forgive me and give me a chance to takeover Koa in your life."Lief melutut di hadapan Yuna.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now