Bab 21

2 1 0
                                    


Yuna memisat matanya lalu bangun dari perbaringan.Dia keluar dari biliknya.dilihatnya Rei yang sedang menonton televisyen.

"wei,kau dah bangun."sapanya melihat Yuna yang masih mamai.

"hmm."balasnya malas lalu menuju ke dapur.

"wei,Yuna!"belum sempat Rei mahu memanggilnya dia sudah pergi ke dapur.Padahal,Koa dan Aunty Lia masih ada lagi.

"tak balik lagi?!"tanpa dapat ditahan perasaanya dia terkejut melihat dua susuk tubuh yang amat dia benci.Terutamanya Koa.

Rei yang baru tiba dibelakangnya sekadar menepuk dahi sendiri.

"Yuna kenapa?"soal Aunty Anna.

"tak de pape.Cuma terkejut tak balik lagi padahal dah lewat malam."dia mengukir senyuman unikhlasnya lalu memusingkan badannya perlahan kononnya mahu lari dari situ.

"Yuna!"laungan itu membuatkan dia berat hati untuk berpaling semula.

"ye...."

"boraklah dengan Koa dulu."

MEREKA BERDUA BERADA DI LUAR RUMAH...

"you want to say anything?"Yuna memulakan perbualan mereka.

"yep!don't tell to my mom that I'm a mafia."ujarnya selamba.

"or..what?you want to kill me?"

"maybe...lagipun aku dah bagitahu kau hari tu sebelum aku pergi Korea.Kau je tak percaya."sengaja Koa mahu menyakitkan hati Yuna.

Yuna hanya membuntangkan matanya.

"oh.really?apa-apa pun yang jadi aku takkan bersama dengan kau!dasar psycho!"tengking Yuna lalu mengangkat kakinya mahu pergi dari situ.

Segera Koa menarik Yuna untuk rapat dengannya.

"dunia ni tak besar mana pun Yuna."dia melepaskan tangan Yuna lalu Yuna beredar dari situ.

"Yuna,macam mana?"soal Aunty Anna.

"give me time,ma"Yuna masuk ke dalam biliknya.

Tidak lama kemudian,Koa masuk ke dalam rumah.

"apa jadi Koa?"kini giliran Koa pula yang ditanya Aunty Lia.

"nothing,ma."

"just give her time to think it carefully!"sengaja Koa meninggikan nadanya supaya Yuna yang berada di dalam bilik dapat mendengar.

SETELAH KOA DAN AUNTY LIA BALIK...

"kau asal dowh sebenarnya dengan Koa?aku tak faham satu apa pun ni."Rei yang sudah baring di atas katil sebelah Yuna bangun semula.Dari tadi dia tidak tahu apa yang terjadi.

"biasa lah kitaorang.Dari kecil memang dah gaduh.Kau kenapa lak?"kata Yuna yang masih baring.

"tak,kali ni macam luar biasa gaduhnya.Bagilah tahu aku.Apa yang jadi?"paksanya.

Yuna bangun dari baringannya.

"dia tu mafia."pasrah Yuna beritahu ke Rei.

"what?!"seperti yang diduga Rei menjerit.

"serieslah?"Yuna hanya mengangguk mengiyakan.

"aku tak tahulah macam mana nak buat sekarang ni.."Yuna baring semula.

"agaknya kalau Koa tu bukan mafia,kau..."pantas tangan Yuna menampar pehanya.

"that is imposible.You know?"

"yo-yolah tu.."Rei mengusap lembut pehanya lalu baring menghadap arah lawan Yuna.

"malas aku layan kau ni.tak pasal-pasal aku kena lagi karang,baik aku tidur."ujarnya lagi.

Selang beberapa minit sudah kedengaran dengkuran Rei beserta aiur liurnya di sebelah.

"yah!"Yuna.

'tadi mamat tu cakap dia ada bagitahu aku sebelum dia pergi Korea hari tu.Entah-entah yang dia tulis dekat status ig hari tu pasal ni lah kut..'desis hati Yuna sambil tangan kanannya di letakkan di atas kepala.Jam sudah menunjukkan pukul 12:08 pagi.Dia kemudiannya mengambil keputusan untuk keluar menuju ke dapur.

Tiba sahaja di dapur terlihat abangnya yang sedang meneguk air kosong.

"bro,I need your help!"rengeknya sambail mencangkung di depan abangnya.

"apasal?"Yusai mengangkat adiknya duduk di kabinet.

Perlahan-lahan air mata Yuna mengalir ke pipi.

"kau kenapa?pasal Rei ke?kau tak payah fikir sangatlah apa yang Uncle John cakap.That's not your fault.Everyone do the mistakes."Yusai simpati dengan adiknya.

"abang..k-kalau aku cakap ni kau jangan nak mengamuk tak tentu pasal pula ye.."Yuna memegang tangan Yusai.

Yusai sedia mendengar apa yang bakal adiknya katakana.

"sebenarnya,bapa Koa,Uncle Alex yang bunuh papa."berang Yusai mendengarnya.Namun dia kembali tenang melihat adiknya yang sedang terluka.

"kalau aku dekat tempat kau,aku tak rasa yang aku mampu bertahan."ujar Yusai.

"b-betul ke apa yang mama dengar tadi?"lemah kaki Aunty Anna mendengarnya.Yusai meninggalkan adiknya lalu memapah Aunty Anna.

Aunty Anna duduk di kerusi lalu meminum air kosong yang dihulurkan Yuna.Yuna kemudiannya duduk di riba Yusai.

"mama tak percaya yang diorang sorokkan dekat kita selama ni."

"dahlah,ma.Tak payah fikir lagi."Yuna berkata sambil kepalanya diusap lembut oleh Yusai.

"mama naik atas dululah,ye."lemah Aunty Anna menaiki tangga menuju kebiliknya.

"Yuna!"tiba-tiba Yusai menyergahnya hingga dia hampir jatuh.

"kenapa abang ni?"

"abang ada idea."Yusai membisikkan ke telinga Yuna.

Makin lama makan lebar senyuman Yuna.

"got it!"teriak Yuna gembira.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now